Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2011

Μνήμη χρυσόψαρου

"Το Σύνταγμα και οι πλατείες ό,τι είχαν να δώσουν, το έδωσαν. Ο λαός το διαισθάνεται. Περιμένει κάτι παραπάνω τώρα. Η εξέγερση δεν έρχεται μόνη της, αν δεν υπάρχει ελπίδα, εναλλακτική πρόταση. Τώρα που το σύστημα ξεβρακώνεται και σπέρνει δυστυχία, η αριστερά δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα."

Άβυσσος η ψυχή του αριστεριστή. Κι εγώ που νόμιζα ότι η μαρξιστική αριστερά ήταν το υπερσυντηρητικό και μουχλιασμένο εκείνο εμπόδιο που δεν άφηνε, η άθλια, το επαναστατικό υποκείμενο του Συντάγματος να ανατρέψει το καθεστώς, και που έπρεπε να καταργηθεί ως αντικειμενικά αντιδραστική δια διατάγματος λαϊκών συμβουλίων. Τώρα που οι "πλατείες έδωσαν ό,τι είχαν να δώσουν" (δηλαδή τι;)  "δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα", αλλά πρέπει να δώσει την εναλλακτική πρόταση γιατί "ο λαός περιμένει", ε; 

Και στο RD περιμένουμε. Περιμένουμε από τους πολλούς και διάφορους που έγραψαν δεκάδες σχόλια στις αναρτήσεις του Ντοσιέ: "Αγανακτισμένοι" και αλλού, εκτός ιστολογίου, να ρθουν να μάς πουν πώς βλέπουν τα πράγματα τώρα που φθινοπώριασε και ποιος "βιάστηκε να κρίνει", ποιος "δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα", ποιος είναι "χαμένος στις θεωρίες και δεν καταλαβαίνει απλά πράγματα", ποιος προωθεί τα "φαλλοκρατικά δίπολα", ποιος είναι "αγράμματος" και άλλα πολλά και χαριτωμένα. Ουδείς δεν έχει φανεί (ίσως γιατί η λεγόμενη "αυτοκριτική" είναι passé;) Και, αντίθετα με άλλους, δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου. Τους θυμόμαστε όλους, έναν-έναν.

62 σχόλια:

Ονειρμός είπε...

Υπάρχει μια διαφορά ανάμεσα σε αυτόν που έλεγε ότι ο λαός στο Σύνταγμα ήταν το νέο επαναστατικό υποκείμενο (που αυτοθεσμίζεται φαντασιακά κ.ο.κ) και σε αυτούς που θέωρησαν το Σύνταγμα ένα δυναμικό οργής, αφηρημένης άρνησης που θα έπρεπε στη συνέχεια να κεφαλαιοποιηθεί, που μένει στη συλλογική μνήμη, που κατεβάζει δρόμο για πρώτη φορά στους δρόμους κ.ο.κ. Για το Σύνταγμα κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα έπρεπε να είχε ποτέ αυταπάτες. Η συμμετοχή διάφορων ατόμων στο Σύνταγμα ως προς τις προθέσεις και τον βαθμό πλανής κυμαινόταν. Για όλες τις πολιτικές δυνάμεις που συμμετείχαν, συμφωνώ απολύτως και περιμένω να δω κάποια αυτοκριτική.
Όσον αφορά το ΚΚΕ, σου είχα ξαναπεί την άποψή μου, νομίζω ότι ο δρόμος μέσω του οποίου κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα με εσένα, ήταν αρκετά διαφορετικός, και πως σύμπτωση υπάρχει κυρίαρχα στην απόληξη.

Αντωνης είπε...

Φυσικά και υπάρχει διαφορά. Για το ποιος είπε τι, και ποιος απαξίωσε τι αλλά ξέχασε εν τω μεταξύ τι έλεγε, scripta manent.

Αντωνης είπε...

Και η συλλογή μεγαλώνει:

"Το περίφημο ανέκδοτο που καταλήγει στην ατάκα «χωρίς γραμμή ο Κνίτης δε γαμεί» μπορεί να εφαρμοστεί και στους αριστεριστές γενικότερα, οι οποίοι, εξάλλου, είναι όλοι τους δέσμιοι της κουλτούρας και του μύθου του ΚΚΕ, έστω κι αν, καταρχάς, το αρνούνται[4].

[4] Και αυτό ισχύει ακόμα και για ελευθεριακές εκδοχές του αριστερισμού: «Είναι εξίσου αναμφισβήτητο, τουλάχιστον για τον υποφαινόμενο, ότι στις περιστάσεις του παρόντος ένα κακό, δυσλειτουργικό ή προβληματικό ΚΚΕ είναι προτιμότερο από κανένα ΚΚΕ, όπως και μια παρηκμασμένη και γραφειοκρατικά αποστεωμένη μπρεζνιεφική ΕΣΣΔ θα ήταν για πολλά θέματα και από πολλές απόψεις προτιμότερη από την σημερινή Ρωσία. Συμμερίζομαι, για τον λόγο αυτό, την υπερηφάνεια των μελών και υποστηρικτών του ΚΚΕ για το γεγονός ότι είναι, στις σκοτεινότατες περιστάσεις της εποχής μας, το ισχυρότερο Κομμουνιστικό Κόμμα στην ηπειρωτική Ευρώπη» λέει ο μπλόγκερ Radical Desire, ενώ ο έτερος θεωρητικός του ελευθεριακού χώρου στον οποίο αναφερθήκαμε σε προηγούμενη υποσημείωση, θεωρεί το εν λόγω κόμμα βασικό πυλώνα της «αντισυστημικής συμμαχίας» του."

http://protagma.wordpress.com/2011/09/11/κάτω-οι-γραφειοκρατίες-πάνω-οι-πλατεί-2/

Είμαι και "ελευθεριακός αριστεριστής" λοιπόν και δεν το ξερα. Ενδιαφέρον να βλέπει κανείς τι διαβάζει ο άνθρωπος. Σε ένα μπλογκ που ο μόνος τρόπος που έχει ποτέ αυτοπροσδιοριστεί είναι ως "κομμουνιστικό", το οποίο έχει θεωρητικοποιήσει επανελειμμένως αυτό του τον αυτοπροσδιορισμό και τον έχει επαναλάβει ad nauseam, σε ένα μπλογκ που ανέβασε το σφυροδρέπανο όταν κάποιοι τόλμησαν να το πετάξουν έξω από τις πλατείες, ο άλλος διαβάζει "ελευθεριακό αριστερισμό" και έτσι εντοπίζει περιχαρής αντιφάσεις που ο ίδιος εισήγαγε.

Όπως προείπα: άβυσσος η ψυχή του αριστεριστή.

Smirnoff είπε...

Oh cone on now, you are just being mean...

Ξεχνάς πως όσοι συμμετείχαν στο κίνημα των αγανακτισμένων βγήκαν πιο πλούσιοι από τις εμπειρίες που απέκτησαν, τα συναισθήματα που βίωσαν, τις έντονες στιγμές που έζησαν. Όταν χόρευαν μπάλο την ώρα που η αστυνομία έπνιγε την πλατεία με χημικά, όταν αναβίωναν την εκκλησία του δήμου, παίρνοντας τη ζωή τους στα χερια τους. Όταν, τέλος, αποδείκνυαν πως κανέας κομματικός μηχανισμός δεν μπορεί να υποκαταστήσι τη ζωντάνια, τη δημιουργικότητα και την ορμή του ακηδεμόνευτου πλήθους, που όταν κάνει την εμφάνιση του στις πλατείες, ο κόσμος μοιάζει σαν ένα μεγάλο... πανηγύηρι (ή καρναβάλι για τους φίλους του Μπακχτίν).

Μπορεί το κίνημα των πλατειών να μην έριξε την κυβέρνηση, να μην ανέτρεψε τις πολιτικές των μνημονίων, άφησαν όμως ανεξέλεγκτα τα σημάδια του στις ψυχές και τις καρδίες των ανθρώπων. Απέδειξε την ηθική μας ανωτερότητα και αυτό είναι που μετράει και όχι μία κάποια πολιτική η κοινωνική νίκη, η οποία άλλωστε μπορεί να αντραπεί στην επόμενη ιστορική συγκυρία. Τίποτα πια δεν θα είναι το ίδιο. Εγω δεν θα είμαι ο ίδιος.
Τι κρίμα που ο οργανωτικός σου φετιχισμός και οι παλιοαριστερές σου αγκυλώσεις, δεν σου επιτρέπουν να τα δεις όλα αυτά και πολύ περισσότερο να τα ζήσεις...

Αντωνης είπε...

@Smirnoff: Φυσικά και είμαι κακός, αφού όπως διάβασα σε σχόλιο εκτός ιστολογίου (αναγνώστη του Greek Rider), "χαίρομαι με την καταστολή" γιατί δεν περιέγραψα την απομάκρυνση των άδειων σκηνών φευγάτων λουομένων τον Ιούλη ως πάνω-κάτω γενοκτονία. Για αυτό λοιπόν δημοσίευσα τόσα ποστ για τις αλητείες των ΜΑΤ τον Ιούνη, επειδή χαίρομαι με την καταστολή.

Αλλά είπαμε, η "αυτοκριτική" είναι πασσέ, θυμίζει δίκες της Μόσχας.

Νοσφεράτος είπε...

Aντωνη ξεχνα ;)

TRASH είπε...

@Smirnoff :
Το ποιός βγήκε πιο πλούσιος συναισθηματικά από τις "εμπειρίες που έζησε" ποτέ δεν αφορούσε και ποτέ δεν θα μπορέσει να αφορά την οποιαδήποτε κινηματική διαδικασία, μια και ο σκοπός της δεν είναι να πλουτίσει τις συναισθηματικές εμπειρίες των συμμετεχόντων σε αυτή, αλλά να αντιτάξει μια αποτελεσματική άμυνα (ή και επίθεση αναλόγως των περιστάσεων) μέσα στα πλαίσια ενός με κάθε επισημότητα κυριγμένου ταξικού πόλεμου.Για τον οποιοδήποτε ζει στην πραγματικότητα, η αντίδραση απέναντι σε κάποιον που χορεύει την ώρα που κάνουνε ντου τα ΜΑΤ, δεν μπορεί παρά να είναι ακριβώς η ίδια που θα είχε απέναντι σε ένα μωρό που παίζει δίπλα στον γκρεμό. Φρίκη ανάκατη με αγανάκτηση για όποιον το άφησε να το κάνει! Η "ηθική ανωτερώτητα" που προσωπικά δεν την είδα -αυταπάτες στο τετράγωνο είδα μόνο- δεν κέρδισε ποτέ της κανέναν πολεμο, πολύ δε περισσότερο τον πιο σκληρό από όλους, τον ταξικό. Και ναι, όντως όλοι έχουμε αλλάξει από την συμμετοχή μας σε οποιαδήποτε κινηματική μορφή συλλογικότητας, αλλά δεν περιμέναμε την φετινή χρονιά για να γίνει αυτό. Το "ακηδεμόνευτο πλήθος" καθηγούταν εν πολλοίς και μάλιστα από τα πιο αντιδραστικά ΜΜΕ και τα πιο αντιδραστικά ιδεολογήματα. Οταν ο έλεγχος αυτός κυνδίνεψε να χαθεί έστω και στο ελάχιστο, έπεσε και το πρώτο ξύλο από τα ΜΑΤ και ο γάμος σχόλασε τόσο εύκολα. Και μπορεί κάποιοι να έχουμε ζήσει και πολύ περισσότερα από αυτά, έως και κανονικές εξεγέρσεις, ε;
Πάντως μπράβο που έχεις το θάρρος να επιμένεις ακόμη και τώρα που έχουν δείξει το μπόι τους, στις αυταπάτες σου.

Αντωνης είπε...

@Trash: O Smirnoff αστειεύεται. Μάλλον δεν έχεις διαβάσει τις αναρτήσεις και τα σχόλιά του για το θέμα εδώ;-)

Ghallas είπε...

συγχαρητήρια για την οξυδέρκεια και την επιτυχία. Δίκαια πανηγυρίζουμε. ο εχθρός ηττήθηκε, οι αυταπάτες γκρεμίστηκαν, τα τσουτσέκια που σταυρώσαν το σφυροδρέπανο γύρισαν στα σπίτια τους και τη μιζέρια τους υπό το βάρος της ιδεολογικής τους ανεπάρκειας, καμιάς 200αριάς συλλήψεων και 3000 χημικών σε μια μέρα.
Η υπεύθυνη στάση του ΚΚΕ δικαιώθηκε και τα φεστιβάλ της ΚΝΕ μας έφεραν ένα βήμα, τι βήμα-άλμα, πιο κοντά στην αταξική κοινωνία.
Και ο τελευταίος κάφρος έχει καταλάβει πλέον ότι η μόνη αποτελεσματική αντίσταση στην καταστολή και την καταπίεση είναι μια δεκάλεπτη βόλτα σε απόσταση ασφαλείας από τα ΜΑΤ και μεταβολή και σπίτι μας, ή στα κατά τόπους φεστιβάλ της ΚΝΕ.
Τώρα που ο αέρας του θριάμβου έχει φουσκώσει τα πανιά μας, μπορούμε να εξάγουμε την επανάσταση και να αρχίσουμε να χλευάζουμε την κατάντια του κάθε μη ορθόδοξου κομμουνιστή, από τους υποσιτιζόμενους της υποσαχάριας Αφρικής, μέχρι τις μανάδες των νεκρών της Αιγύπτου και τους Παλαιστίνιους. Τους Ισλανδούς θα τους αφήσουμε για αργότερα, ας φουσκώσουν τα άδεια παγωμένα κεφάλια τους από αξιοπρέπεια τώρα, πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.

Στο φινάλε, οι δεξιοί τόσα χρόνια γελάνε με τους κομμουνιστές. Σειρά μας.

btw, και ο χουντόγερος στο ισόγειο χαίρεται μαζί σου. Μπορεί και να το ρίξει ΚΚΕ την επόμενη φορά, που ξέρεις?

Αντωνης είπε...

@Ghallas: Τρεις λαλούν και δυό χορεύουν ή άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε...αντί για επιχειρήματα για το πώς και κηρύσσεται τόσο άκοπα ότι "ό,τι είχε να δώσει η πλατεία το έδωσε" όταν καλλιεργήθηκαν χιλιαστικές προσδοκίες και σπιλώθηκε κάθε φωνή μετριοπάθειας, τα γνωστά "κι η ΚΝΕ τι κάνει δηλαδή;" και "κι οι δεξιοί χαίρονται." Για την ταμπακιέρα, μούγκα στη στρούγκα. Αλλά στις εξυπνάδες πρώτοι.

Ghallas είπε...

η ταμπακιέρα είναι δική σου, εγώ δεν κύρηξα τίποτα. μπορώ να παραθέσω και εγώ ένα άρθρο που να λέει ότι οι πλατείες ήταν η μεγαλύτερη συνεισφορά στην πολιτική ζωή του τόπου από την ανακάλυψη του πανώ, και θα καθορίσει τις επόμενες γενιές και μπλα μπλα μπλα. δεν το ξέρω το μέτωπο, ούτε τον Σταυρόπουλο ξέρω, πολύ περισσότερο δεν τον περιμένω να μου πει τι έγινε. Οπότε το να μου ζητάς να αντιπαρατεθώ στην άποψή του ως αυτή να είναι γεγονός, είναι άκυρο. Αυτό που είναι γεγονός, είναι η καταφανής ικανοποίησή σου που η μόνη, δυστυχώς, αντίδραση που υπήρξε σε αυτή τη χώρα τον τελευταίο χρόνο, κάμφθηκε. Εγώ το βρίσκω θλιβερό, εσύ μπορείς να καμαρώνεις. Απόψεις... Όσο για την ΚΝΕ, ε, αν δεν δικαιολογήσει την ύπαρξή της σε αυτές τις συνθήκες, δεν ξέρω τι ακριβώς παριστάνει. Κοινώς, χλευάζεις τον κόσμο που αντέδρασε, με όποιον τρόπο παρουσιάστηκε, σε αντιδιαστολή με τι? Αν μου πεις "με υπομονή για 400 χρόνια σκλαβιάς και αναξιοπρέπειας μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες", σεβαστό, αλλά καλή υπομονή, δε θα πάρω, πουλάνε και οι χριστιανοί και έχει και δώρο αντίδωρο. Η δική μου η ταμπακιέρα αυτή είναι

Αντωνης είπε...

"Αν μου πεις "με υπομονή για 400 χρόνια σκλαβιάς και αναξιοπρέπειας μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες", σεβαστό, αλλά καλή υπομονή, δε θα πάρω, πουλάνε και οι χριστιανοί και έχει και δώρο αντίδωρο."

Μπα, τι υπομονή; Δεν χρειάζεται πια υπομονή, αφού μας λευτερώσατε στις παραλίες το καλοκαίρι. Ο Σεπτέμβρης μυρίζει σοσιαλισμό, μπράβο.

'Οσο για τα μπαγιάτικα περί Χριστιανισμού, άσε, πρόλαβε η Σώτη...

TRASH είπε...

@Αντώνης:
Μάλλον έχεις δίκιο. Απλά, μετά από τόσα καιρό (και τόσα σχόλια, σε τόσα μπλογκ εκείνη την εποχή) άντε να θυμάσαι τα nickname. Ωχ! και εγώ πρόβλημα μνημης! :)
@Ghallas:
Ούτε οι συλλήψεις φταίνε, ούτε τα χημικά. Αυτά δεν είχαν εμποδίσει στο παρελθόν την συνέχιση κινημάτων (εργατικών, μαθητικών, φοιτητικών κ.α.) που είχαν έστω και ρεφορμιστικές, αλλά στοιχειώδης τουλάχιστον στοχεύσεις. Αυτό που δυάλυσε το "σύνταγμα" δεν ήταν καν η πολιτική του ανεπάρκεια. Ηταν πως η πολιτική ανεπάρκεια είχε αναχθεί σε πολιτικό πρόταγμα με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Γιατί μπορεί να χαίρεται ο χουνταίος δεν μπορώ να καταλάβω. Η "πλατεία" ήταν το μόνο "κίνημα" μετά από πολλά χρόνια , στο οποίο η άκρα δεξιά είχε οργανική και συστηματική συμμετοχή. Τελικά η ασθένεια της αμνησίας επεκτείνεται....
Κατά τα άλλα βουρκώσαμε, ειδικά στο σημείο που διεκδικείς(;) την οποιαδήποτε ομοιότητα(;), σχέση(;) με "τους υποσιτιζόμενους της υποσαχάριας Αφρικής, μέχρι τις μανάδες των νεκρών της Αιγύπτου και τους Παλαιστίνιους". Η μήπως ζητάς ευθήνες για την κατάσταση αυτών από το ...ΚΚΕ!; Φαντάζομαι θα το εξηγήσεις αργότερα.
Τέλος, κάποιοι την ημέρα της απεργίας σηκώνονται από τις 3 το χάραμα να πάνε στα εργοστάσια για περιφρούρηση και βρίσκονται 15 ώρες σςτον δρόμο. Δεν θα πάρουν μαθήματα ταξικής συνείδησης από αυτούς που το μόνο τους ζήτημα είναι να πλακωθούν ένα δίωρο με τους μπάτσους ώστε να μπορούν μετά να διατυμπανίζουν την "επαναστατικότητα" τους στην σχολή τους ή τα μπαράκια των εξαρχείων.

Αντωνης είπε...

Ο Σεπτέμβρης μυρίζει σοσιαλισμό

...και ο σοσιαλισμός μυρίζει Coppertone.

Αντωνης είπε...

"μπορούν μετά να διατυμπανίζουν την "επαναστατικότητα" τους στην σχολή τους ή τα μπαράκια των εξαρχείων."

Για να είμαστε δίκαιοι, ο αγώνας είχε επεκταθεί και σε μπαράκια στου Ψυρρή και στο Γκάζι. Ζυμωνόταν η μπύρα, ζυμωνόταν μαζί και το κίνημα: http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=414189

Αντωνης είπε...

Και μιας και είπα για Σώτη και Χριστιανισμό:

"Οι ίδιοι λόγοι που έκαναν τόσο δημοφιλή τον χριστιανισμό –η ευσέβεια, το συλλογικό πάθος, η προσδοκία ενός υπερφυσικού προορισμού- τον έκαναν παράγοντα σκοταδισμού. Η μελίρρυτη ρητορική των ιεραρχών που εμπιστεύονταν τις τιμωρίες στις πολιτικές εξουσίες υπηρετούσε μια επιθυμία ισχύος που δεν είχε καμιά σχέση με την ευσπλαχνία. Ο χριστιανισμός επινόησε το έγκλημα μέσω του αλτρουισμού που εκτυλίσσεται σε κλίμα πνευματικής εξύψωσης....Οι τελευταίοι κομμουνιστές διανοούμενοι στην Ευρώπη, ο Αλαίν Μπαντιού και ο Σλάβοζ Ζίζεκ μεταξύ άλλων, παραπέμπουν στον απόστολο Παύλο, στον χριστιανισμό και στη δύναμη της αγάπης να μεταμορφώνει. Ι rest my case..."
(http://www.bookpress.gr/stiles/pillow-books/jesus-marx)

Ωχ, το μάτι μου.

"Ο Παύλος δεν είναι με κανένα τρόπο ο θεωρητικός της λατρευτικής αγάπης, μέσω της οποίας το υποκείμενο θα ξεχνούσε τον εαυτό του μέσα από την αφοσίωση στον Άλλο. Αυτή η ψευδής αγάπη, η οποία ισχυρίζεται ότι το υποκείμενο εξαλείφεται σε άμεση συνάρτηση με την υπέρβαση του Άλλου, δεν είναι παρά ναρκισιστική υποκρισία. Υπάγεται στην τέταρτη λογοθετική πρακτική, αυτή της προσωποπαγούς, άφατης λέξης. Ο Παύλος γνωρίζει πολύ καλά ότι η αληθινή αγάπη υπάρχει μόνο εφόσον κάποιος μπορεί πρώτα να αγαπήσει τον εαυτό του. ."
Μπαντιού, Άγιος Παύλος

Ρε Σώτη, δεν ανοίγεις κανα βιβλίο λέω γω και άσε your case να rest...

Ghallas είπε...

αρχίσατε εσείς τις εξυπνάδες τώρα, και το χιουμοράκι δεν είναι καθόλου καθώς πρέπει επαναστατικό.

τέλος πάντων, για να καληνυχτίσω γιατί μαζευτήκατε και είναι άδικο να κάνω διπλή δουλειά για τα ίδια λεφτά, η μεγαλύτερη πλάκα είναι στον ίδιο τον τίτλο. Σκέψου λίγο τον παραλληλισμό, μισό αιώνα και κάτι πριν, δυο συγκεκριμένες χώρες στην Ευρωπαϊκή Μεσόγειο έχουν εμφύλιο. Και τα κομμουνιστικά κόμματα ξεπουλάνε και τις δύο!. Ονόματα δε λέω. Ώρες ώρες όλους τους βολεύουν οι μνήμες χρυσόψαρο.
Και η αναφορά περί αυτοκριτικής στο τέλος ήταν εξίσου χαριτωμένη.

@trash: καλησπέρα καταρχάς. δε χάρηκες, δεν πειράζει.
Όχι, αν και τυχαίνει να διαφωνώ μαζί σας, δεν είμαι ανεγκέφαλος, ούτε τρέντης, ούτε υπέροχα και αφόρητα ρομαντικός. Κάπου χάνονται ζωές, κάπου χάνονται ώρες. Και κανένα σπασμένο κόκκαλο, ένταση αγώνα εντελώς ανάξια λόγου (αν και με τους Αιγύπτιους μας δίνω κάποιες πιθανότητες να πλησιάσουμε στο εγγύς μέλλον). Το έχω, οκ; Εκτός και αν ψάχνεις για ευκαιρίες για cheap shots, αλλά δε νομίζω να είσαι τέτοιος άνθρωπος.

και όχι, δε θα ζητήσω ευθύνες από το ΚΚΕ για όλης της γης τα προβλήματα, ούτε για την κατάσταση στην Ελλάδα ζητάω ευθύνες από το ΚΚΕ. Ειδικά εδώ και καμιά 20ετία, μόνο για την κατάσταση του ΚΚΕ μπορεί να ζητήσει κανείς ευθύνες από το ΚΚΕ, δεν ασχολείται και με τίποτα άλλο. Α, και από τους Κινέζους συντρόφους, που του έχουν και κάτι άλλα μαζεμένα.

Εσύ ρε trash ήσουν αυτό το καλοκαίρι από τις 3 το χάραμα να πάνε στα εργοστάσια για περιφρούρηση βρισκόσουν 15 ώρες στον δρόμο? αν ναι, τα σέβη μου και σας εύχομαι να δικαιωθείτε.
Αν όχι, αϊ πάενε που θα μου πεις εσύ, και εμένα ο προπάππος μου έκανε τη μισή Ελλάδα με τα πόδια για να βρει να μείνει όταν τον φέρανε πρόσφυγα. Και δεν ήταν στο κόμμα. Θέλεις να τις βγάλουμε να τις μετρήσουμε?

καληνύχτα, πιάσατε και τη Σώτη τώρα και βαρέθηκα.

Αντωνης είπε...

Τη Σώτη μαγκάκι εσύ την έπιασες μια και τα περί υπομονής, Χριστιανών, κομμουνιστών και αντίδωρου είναι straight από τον απύθμενο εγκέφαλο της εθνικής μεγαλοφυίας μας. Άντε, καλή ξεκούραση Τσε.

cia239 είπε...

Δίκιο έχεις για τις αυταπάτες και τις φανφάρες που λέγονταν και γραφονταν και πράγματι τότε είχες εκτιμήσει πολύ καλά τα πράγματα.
Καλά κάνεις και τώρα και το επισημαίνεις ωστε να βγαίνουν συμπεράσματα.

Αλλά μη ταυτίζουμε όλους αυτούς που πήγαν στις πλατείες και τις συγκεντρώσεις με αυτούς που έγραφαν σ' αυτό το μπλογκ ή όπου αλλού: οι πρώτοι αυτά μπόρεσαν, αυτά θέλησαν, αυτά και έκαναν. Είναι σα να κατηγορείς τους σκλάβους της Ρώμης γιατί εξεγέρθηκαν και κάθισαν και τους έσφαξαν οι λεγεώνες, ενω δεν ήταν κατάλληλες οι συνθήκες ή η προετοιμασία τους κλπ.

Ghallas είπε...

και εσύ έπιασες τον Κουστώ μεγάλε με τα χρυσόψαρα.

Καλό αγώνα Βλαντιμίρ, τα φιλιά μου στο Ιωσήφ

Αντωνης είπε...

Γεια σου cia239: Κατ' αρχάς, μιλώ για ιδεολογική πόζα. Κατά δεύτερον, αναντίρρητα τα πράγματα εκφυλίστηκαν το καλοκαίρι εντελώς, με τις μεταμεσονύκτιες "πορείες" στα μπαρ, αλλά οι αριστεριστές κράτησαν τον χαβά τους και τον συνεχίζουν ακόμα χωρίς ίχνος αυτοκριτικής. Κατά τα άλλα, το ΚΚΕ δεν κάνει αυτοκριτική, οι άλλοι την έχουν ψωμοτύρι.

Αντωνης είπε...

Σημ: Οι εν διαδικτύω αριστεριστές εννοώ.

rakis1 είπε...

"...μόνο εφόσον κάποιος μπορεί πρώτα να αγαπήσει τον εαυτό του."

Αυτό το έχεις πιο αναλυμένο στο RD;

Αντωνης είπε...

@rakis1: Όχι, δεν έχω γράψει κάτι σχετικό, απλά έχω μεταφράσει όλον τον Άγιο Παύλο. Είναι απ' το 8ο κεφάλαιο.

Ανώνυμος είπε...

Ασχετο με το θέμα, σχετικό με τη Σώτη: Πώς σου ξέφυγε αυτό που γράφει η Σ.Τ.: "Η Ρόζα Λούξεμπουργκ παρέπεμπε στους πατέρες της εκκλησίας και έβλεπε στον κομμουνισμό την κοσμική θρησκεία των δυστυχισμένων..."
Σε ποιο βιβλίο; Σε ένα άρθρο της στο Elle...
Μην ασχολείσαι πλέον με τη Σώτη, δεν πρόκειται για σοβαρή συγγραφέα...

TRASH είπε...

@Αντώνη:
Δηλαδή οι μη "εν διαδικτύω αριστεριστές " έχουν κάνει την αυτοκριτική τους ποτέ και για ο,τιδήποτε;
@Ghallas :
Λες: "μισό αιώνα και κάτι πριν, δυο συγκεκριμένες χώρες στην Ευρωπαϊκή Μεσόγειο έχουν εμφύλιο. Και τα κομμουνιστικά κόμματα ξεπουλάνε και τις δύο!"
και φυσικά ξεχνάς το αυτονόητο, πως ισό αιώνα και κάτι πριν, δυο συγκεκριμένες χώρες στην Ευρωπαϊκή Μεσόγειο έχουν εμφύλιο. Και τα κομμουνιστικά κόμματα τον διεξάγουν και στις δύο!
Και ναι είμαουνα από αυτούς που ήταν 15 'ωρες στον δρόμο! Και λοιπόν;
Μπορώ με κάποιο τρόπο να στο αποδείξω; Οχι βέβαια! Αλλά εσύ την πολιτική ουσία του ζητήματος την αποφεύγεις. Πολιτικό είναι το θέμα και όχι προσωπικό. Δηλαδή εάν οι πολιτικές σου αιτιάσεις είχαν βάση θα μπορούσε αυτή να ακυρωθεί από την μη (για τους όποιους λόγους)-συμμετοχή σου στα πρ'αγματα που υπερασπίζεσαι; Οι πολιτικές κουβέντες δεν είναι διαγωνισμός μαγκιάς (αν και από δαύτην έχουμε και εμείς μπόλικη)
Οσό για το ποιος τις βγάζει να τις μετρήσει, κοίτα το αρχικό σου σχόλιο, μήπως και καταλάβεις....

Αντωνης είπε...

Ναι, το Junius pamphlet είναι για τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τον Γρηγόριο τον Νανζιανζινό, δεν το ξερες;

Σοβαρή δεν είναι, είναι όμως συμπαθής που λέει και ο υπεύθυνος. Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι... (όχι, ας το αυτό, είναι Χριστιανικό).

Αντωνης είπε...

@Trash: Δεν έχω την τιμή να συναγελάζομαι με αριστεριστές εκτός διαδικτύου, οπότε θα σε γελάσω για το τι κάνουν.

Νοσφεράτος είπε...

οι αγανακτισμένοι ηταν ενα συμπτωμα , μια διασταση αυτηςτης ολοπλευρης κρισης που ξετυλιχθηκε σαν την ταινια του Μεμπιους .. Κριση οικονομική και κρσιη ταυτοτητων ..Τι αλλο απο την διαψευση της ιδεολογιας αυτοπραγματωσης οπους ολοι δικαικουνταν να '' φτασουν στα ονειρα τους''; : ονειρα καταναλωτικα εν τέλει. Στη Σαλονικη τουλαχιστον στην αρχή Υπηρχε ενθουσιασμός και παθος : Μαυρο στον Μαυρογιαλλουρο και ΧΕΡΙΑ ΨΗΛΆ ΚΙΟΛΑ ΤΑ ΦΤΑΝΩ .. ολη η φιλοσοφια των σχολικών εκδρομών ανακατεμένη με μνημες πολυτεχνειου. Αδιακοπη φλυαρια , ο καθενας μππορει να μιλήσει για ενα μισυ λεπτο . Οι εθνικιστές ξεδιπλωναν τις σημαιες τους και η αριστερά την δική της επιθυμια :Ιδου η Αμεση Δημοκρατια - Οι παλιοτεροι -οπως εγώ -θυμηθηκαν τα ..παλια και τις πρωτες μέρες τουλαχιστον πηγαιναμε ενθουσιασμένοι. Γιαγιαδες, παπουδες ,νεαροι , παιδια , ανεβαιναμε ενας ενας στη σκηνή . Οπως τοτε παλια με τον διαγωνισμό ταλέντων του Αλκη Στεα ..Θυμαμαι ενα νεαρό που ειχε κανει την προταση να βγουνε μπλουζακια με τη λεξη ''Αγανακτισμένοι '' Η προταση απορριφθηκε και το παιδί εκλαψωε πικρά .Μια ωραια εκτονωση μια ομαδική ψυχοθεραπεια .
Και μια Ομαδική διαψευση . Ενας λόγος που αποτυπωνε στην πραγματικοτητα την Δομή του φεησμπουκ..
Πολλές μοναχικές φωνές που νομιζοντας οτι λένε κατι πρωτοτυπο σχηματιζουν ενα τεραστιο πινακα Κοινοτοπιας .
Και μετα αμεσες ψηφοφοριες .. Επτελους , χορτασαν ολοι ΑΣμεση δημοκρατια
Μονο που ηταν Τηλεοπτικής Κοπης .. Τελοσς πάντων διασκεδασαν ολοι - μεχρι θανατου - Ειναι ωραιο να συμμετεχεις ενσωματος σε αυτο το Ματριξ
Μονο ,
τι γινεται μετα την Ματαιωση..;
Τι γινεται σ'αυτον τον κοσμο - και δεν αναφερομαι στις οργανωσεις που προσπαθησαν να τον ελεγξουν.. Τι γινεται πια,μετα την διαψευση ;.. Θα επαναλάβουν; Θα γινει κιαυτο μια τελετουργια; εΝΑ ΞΟΡΚΙ ,
η θα αποσυρθουν περισσοτερο θλιμμένο σε αυτή την καταθλιψη που μαςτυλίγει ολους.. Μα ειναι δυνατον να στηριχθει ενα Κινημα σεενα συναισθημα;
Αγανακτηση και μετα Πικρια και ταπεινωση ..

Lampis είπε...

Με τις πλατείες ο λαός βρέθηκε ποιό αντίθετος στο Κράτος. Τώρα αν θα εξελιχθεί σε φασισμό ή λαϊκό κίνημα θα δείξει. Ολος αυτός ο αχταρμάς και η ηττα βοήθησε στην αναζήτηση της συλλογικότητας. Αν και ο κύκλος των πλατειών δεν έκλεισε, ίσως και γιατί είναι και το νέο παγκόσμιο φετίχ. Οπότε η ιστορία γράφει όπως έγραψε και μετά την μαρφίν.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο ρε Radical Desire, πήρες το αίμα σου πίσω! Απεδειξες περίτρανα οτι μόνο με τη μαρξιστική αριστερά και το σφυροδρέπανο θα ανατραπεί ο καπιταλισμός και η κατεστημένη τάξη.
Ποιός την εμπόδισε αλήθεια μέχρι τώρα να το κάνει; Μη μου πείς οι πλατείες, που την συκοφάντησαν την καυμένη. Δεν ασχολήθηκαν καν μαζί της, μάλλον αυτό σε πίκρανε ε;
Ακου, τα κωλόπαιδα να μιλάνε για άμεση δημοκρατία! Που πάμε ρε;

Αντωνης είπε...

"Ποιός την εμπόδισε αλήθεια μέχρι τώρα να το κάνει; "

Πάρα πολλά πράγματα την εμπόδισαν. Να σού πω μερικά;

1. Τα ΜΜΕ και η πλύση εγκεφάλων επί 20 χρόνια.
2. Τα λάθη, οι αντιφάσεις και τα εγκλήματα που στιγμάτισαν το πείραμα του υπαρκτού σοσιαλισμού.
3. Η αστικοποίηση των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων με ραγδαίους ρυθμούς απ' το 1981.
4. Η εξαφάνιση του πόλου των κομμουνιστικών κρατών και των ευρωπαϊκών κομμουνιστικών κομμάτων.


Για πες μου και συ τώρα τι σε εμπόδισε να το κάνεις.

Αντωνης είπε...

@Lampis: "Αν και ο κύκλος των πλατειών δεν έκλεισε, ίσως και γιατί είναι και το νέο παγκόσμιο φετίχ."


Συμφωνώ ότι πιθανότατα δεν έκλεισε. Το ζήτημα είναι αν υπάρχει ή όχι κυρίαρχη κατεύθυνση στην οποία είναι πιθανό να οδηγεί, και αν αυτή είναι συμβατή με την πολιτική της χειραφέτησης των υποτελών τάξεων.

Αντωνης είπε...

"Μα ειναι δυνατον να στηριχθει ενα Κινημα σεενα συναισθημα;"

http://www.youtube.com/watch?v=ZwbNxAXNwjA

Αντωνης είπε...

"Αισθάνομαι, αισθάνομαι, πάμε, μαζί, όλοι, μπορεί, αισθάνομαι!!!" ("ααααααααα" όλοι μαζί στο ακροατήριο).

Και γαμώ τις συνόψεις του θέματος ο Μητσικώστας ως Ρουβάς.

Νοσφεράτος είπε...

νεα εκδηλωσις αισθηματων των αγανακτισμένων
http://aganaktismenoi-thess.blogspot.com/2011/09/blog-post_12.html

Νοσφεράτος είπε...

ο καθενας δικαιουται
να μιλησει για τα αισθηματα του
να κλαψει
να οργιστει
να αγανακτησει
να αποκτησει μια δημοσιοτητα για 15 λεπτά
να κτυπησει τα στηθια του
να παιξει με λεηζερ
να ανακατευτει με το πλήθος για να μη νιώσει μόνος
να ενωθει μαζί του
να συγχωνευτει
σε μια πελωρια ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ
- Γιατι να συμβαινει αυτο σε μένα ;
- Γιατι ρε γαμοτο ; Γιατι; Γιατί;
Ειμαστε ολοι ενα . Ελληνες Ρε .
ΕΛΛΗΝΕΣΣΣΣ!
Μονο που
τι αραγε γινεται οταν κλεινουν τα μικροφωνα
οταν η πολη ειναι πιο Γυμνη , πιο ερημη απο πριν.
ΠΙΟ ΜΟΝΗ
Ηπιαμε ,τραγουδησαμε , παιξαμε μπαλα και χορεψαμε Ομως
τι γινεται οταΝ σβηνουν τα Φωτα;
Οταν ξυπναμε πάλι μόνοι μες το πληθος

Lampis είπε...

@Αντωνη
Φυσικά και δεν υπάρχει κυρίαρχη τάση. Αλλωστε και εγώ δεν συμμετείχα ποτέ σε αμεσοδημοκρατικά ή πατριωτικά τερτίπια. Υπάρχει η αίσθηση του ο,τι οι υποτελείς τάξεις ταρακουνούν τους μικροιδιοκτήτες. Ισως και επειδή η αντίθεση Εκλεταλευόμενου-Εκμεταλευτή ενισχύεται. Μη ξεχνάμε ότι η επόμενη πορεία είναι προς την "Τράπεζα της Ελλάδος"(17/9).

Δ.Π. είπε...

“Ήταν πως η πολιτική ανεπάρκεια είχε αναχθεί σε πολιτικό πρόταγμα με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.”

Αυτό ήταν όντως το πρόβλημα της πλατείας το οποίο όμως οφείλεται σε πολλαπλούς παράγοντες και σε καμία περίπτωση δεν ενοχοποιεί αποκλείστηκα τους ανθρώπους που βρέθηκαν στις πλατείες. Η οποιαδήποτε κριτική – εφόσον θέλει να είναι σε κάποιο βαθμό εποικοδομητική – πρέπει να λάβει το γεγονός αυτό σοβαρά υπόψη της. Ακόμη και στην περίπτωση που αντιλαμβάνεσαι τα γεγονότα των τελευταίων μηνών απλώς ως έκρηξη κοινωνικοποίησης, ακόμα και τότε υπάρχει κάτι θετικό. Τι θα ήταν δηλαδή καλύτερο? Να μείνει όλος αυτός ο κόσμος στο σπίτι του και να συνεχίσει να βλέπει μεσημεριανά και σήριαλ? Το επιχείρημα της απογοήτευσης και της εξουθένωσης έχει κάποια βάση αλλά και πάλι εμένα τουλάχιστον δεν με πείθει ιδιαίτερα. Το επιχείρημα θα έστεκε σε περίπτωση που μιλούσαμε για συγκεκριμένη στρατηγική, η οποία φυσικά δεν υπάρχει από πλευράς των “αγανακτισμένων”. Θα έπρεπε βέβαια, αλλά αυτή τη στιγμή είναι “φυσικά” αδύνατη η οποιαδήποτε χάραξη στρατηγικής.

Από την άλλη, οι “αγανακτισμένοι” θα πρέπει να κάνουν με τη σειρά τους την αυτοκριτική τους. Οι βαρύτατες ήττες που έχει δεχτεί και συνεχίζει να δέχεται η εργατική τάξη τους τελευταίους μήνες είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό φαινόμενο. Η απαξίωση των κομμάτων δε θα πρέπει να επιφέρει και την απαξίωση της πολιτικής. Το κίνημα των “αγανακτισμένων” – αν μπορούμε να το ονομάσουμε κίνημα – θα πρέπει να κατανοήσει πως σε περίπτωση που δεν αποκτήσει μία στοιχειώδης οργανωτική δομή δεν θα καταφέρει να δράσει ως κίνημα. Μια στοιχειώδης οργανωτική δομή είναι απαραίτητη για την λήψη αποφάσεων και την εξαγωγή πολιτικών στόχων. Η οργανωτική δομή δεν είναι απαραίτητο να έχει τη μορφή κόμματος. Αυτό άλλωστε απαιτεί μία κάποια ιδεολογική σύγκλιση η οποία αυτή τη χρονική στιγμή δεν υπάρχει και το πιθανότερο είναι να μην υπάρξει στο κοντινό μέλλον. Αυτό που μένει είναι η οργάνωση σε επίπεδο συντονιστικών επιτροπών. Αυτό κατά την άποψη μου είναι εφικτό αν θεωρήσουμε πως αυτό που τελικά έμεινε από τους αγανακτισμένους είναι ένας μικρός αλλά σχετικά πιο ιδεολογικοποιημένος πυρήνας.

Και επιτέλους ας σταματήσουμε να απαξιώνουμε ο ένας τον άλλο. Το ζητούμενο είναι η ενότητα της εργατικής τάξης...

Αντωνης είπε...

"Τι θα ήταν δηλαδή καλύτερο? Να μείνει όλος αυτός ο κόσμος στο σπίτι του και να συνεχίσει να βλέπει μεσημεριανά και σήριαλ?"

Θυμήθηκα τα νιάτα μου, όταν κοπροσκύλιαζα στο δωμάτιό μου όλη μέρα ακούγοντας μουσική και όταν ο πατέρας μου με ρώταγε γιατί κοπροσκυλιάζω του έλεγα "τι θα ταν καλύτερο πατέρα; Να μουνα έξω στους δρόμους και να παίρνω ναρκωτικά;"

Αθάνατο επιχείρημα.

Νικος είπε...

"Τι θα ήταν δηλαδή καλύτερο? Να μείνει όλος αυτός ο κόσμος στο σπίτι του και να συνεχίσει να βλέπει μεσημεριανά και σήριαλ?"


Αυτό δεν είναι επιχείρημα, είναι λογική πλάνη.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A8%CE%B5%CF%85%CE%B4%CE%AD%CF%82_%CE%B4%CE%AF%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%BC%CE%B1

Ονειρμός είπε...

@Aντώνης

"μπορούν μετά να διατυμπανίζουν την "επαναστατικότητα" τους στην σχολή τους ή τα μπαράκια των εξαρχείων."(Τrash και αναπαραγωγή από τον Αντώνη)

''Για να είμαστε δίκαιοι, ο αγώνας είχε επεκταθεί και σε μπαράκια στου Ψυρρή και στο Γκάζι. Ζυμωνόταν η μπύρα, ζυμωνόταν μαζί και το κίνημα: http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=414189''

Σε ποιούς αναφερόμαστε? Ο α' πληθυντικός αναφέρεται στη πρώτη παράγραφο φαντάζομαι στην αναρχία παντός είδους ή και στα ΕΑΑΚ και την Ανταρσύα που συμμετείχαν στην πλατεία? Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί η δεύτερη παράγραφος και το link του Αντώνη αναφέρεται στους Αγανακτισμένους εν συνόλω (μιλώντας για τον ''ίδιο αγώνα'' που περιγράφεται στην πρώτη παράγραφο, που συνεχίστηκε στου Ψυρρή και το Γκάζι.''.
Λοιπόν, αυτή η σύγχυση κατά την ταπεινή μου γνώμη αγγίζει τα όρια αφενός της χονδροειδούς υπεραπλούστευσης, αφετέρου της θριαμβολογίας. Κατανοώ πως οι θέσεις του RD με έναν τρόπο επαληθεύτηκαν παρά τις επικρίσεις που δέχτηκε. Νομίζω όμως ότι, αφενός όπως ήδη λέχθηκε το φαινόμενο των αγανακτισμένων ήταν/είναι πολυπαραγοντικό ως προς τα αίτιά του, και αφετέρου ότι η πραγματικότητα δεν επαληθεύει με ΤΟΣΟ μονοσήμαντο τρόπο τις εκτιμήσεις του συντάκτη (σε ένα δίπολο επαλήθευσης ή μη των εκτιμήσεων από τα γεγονότα).

Και για να επανέλθω σε αυτό που με ενδιαφέρει, όσο ασήμαντο και αν φαίνεται, στις δύο παραγράφους που παρέθεσε ο Trash και εσύ Αντώνη σε ποιούς αναφέρεστε? Ποιός ακριβώς αγωνίζεται στα μπαράκια των Εξαρχείων, και είναι ο ίδιος που ''συνέχιζε τον αγώνα του προς Ψυρρή και Γκάζι''???

Για το ΚΚΕ τα έχουμε πει επανειλημμένως. Ειλικρινά εύχομαι πράγματι το ΚΚΕ να αναλύει τόσο διεξοδικά το κοινωνικό γίγνεσθαι, και οι στάσεις του στους διάφορους κοινωνικούς χώρους να απορρέουν από τη βαθεία ''συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης στιγμής''.

Ονειρμός είπε...

"Τι θα ήταν δηλαδή καλύτερο? Να μείνει όλος αυτός ο κόσμος στο σπίτι του και να συνεχίσει να βλέπει μεσημεριανά και σήριαλ?"''

Η ανταπάντηση σε αυτό το ενδεχομένως σαθρό επιχείρημα, δεν μπορεί να είναι ότι αυτή που δόθηκε από εσένα Αντώνη, ούτε από τον χρήστη Νίκο. Κι αυτό γιατί μεγάλο μέρος του πλήθους που κατέβαινε στο Σύνταγμα, πράγματι έχει ένα τέτοιο επίπεδο πολιτικής συνειδητοποίησης, ώστε ποτέ δεν θα επέλεγε σε αυτή τη φάση την οργανωμένη, συντεταγμένη, ταξική πάλη. Πράγματι, για πολλούς που κατέβαιναν στο Σύνταγμα, εξ όσων μπορώ να κομίσω από την προσωπική μου εμπειρία, το δίλημμα ήταν κατεβαίνω Σύνταγμα ή κάθομαι σπίτι και μεμψιμοιρώ, και όχι κατεβαίνω στο Σύνταγμα ή στις ταξικές πορείες του ΠΑΜΕ. Ναι, είναι αλήθεια, το να κατέβεις επί μακρό χρονικό διάστημα στο Σύνταγμα, να συνειδητοποιήσεις στις προσυνελεύσεις ότι οι κουβέντες νομοτελειακά καταλήγουν στην οικονομία, να δεις σε καθαρή μορφή την κρατική αυθαιρεσία (να θυμίσω ότι αρχικά ήθελαν να καλέσουν στην πλατεία τα ΜΑΤ γιατί είναι και αυτοί μισθωτοί εργαζόμενοι), ναι, όλα αυτά είναι καλύτερα από το να μένεις σπίτι.
Από εκεί και πέρα, υπήρχαν επίμονες πολιτικές δυνάμεις, όπως το ΚΚΕ-μλ (ή το ανάποδο, συγχωρέστε με), που παρά την απομάκρυνσή τους επανειλημμένως, επέμεναν να κατεβαίνουν στο Σύνταγμα με ξεκάθαρη την κομματική τους ταυτότητα.

Δ.Π. είπε...

Η συγκεκριμένη φράση δεν είχε σκοπό να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα. Ήταν απλώς μία υπερβολή η οποία ως στόχο έχει να δείξει την έλλειψη ουσιαστικής δυνατότητας των "αγανακτισμένων" να κάνουν κάτι περισσότερο από αυτό που έκαναν. Αυτό οφείλεται - και εδώ συμφωνώ με την κριτική του RD - στις πολλαπλές κρίσεις που επέφερε η νεωτερικότητα. Και επειδή κατά την άποψη μου οι δυνατότητες των πλατειών είναι περιορισμένες θα έπρεπε και η κριτική να επικεντρωθεί στο πως αυτές οι δυνατότητες μπορούν να γίνουν μεγαλύτερες. Πως δηλαδή από τη συναίσθημα να περάσουμε στην εκλογίκευση. Πως να γίνει κατανοητό ότι για συλλογικές αλλαγές χρειάζονται οργανωμένες συλλογικές δράσεις που αντέχουν στο χρόνο. Να γίνουν δηλαδή κάποιες προτάσεις οι οποίες θα παίρνουν υπόψη τους την ιδεολογική κατάσταση του συγκεκριμένου κοινωνικού υποκειμένου. Σε καμία περίπτωση δεν περιμένω να φέρουν το σοσιαλισμό οι "αγανακτισμένοι" αλλά περιμένω και από την αριστερή κριτική να συνδιαλέγεται και να προτείνει.

Αντωνης είπε...

"Λοιπόν, αυτή η σύγχυση κατά την ταπεινή μου γνώμη αγγίζει τα όρια αφενός της χονδροειδούς υπεραπλούστευσης, αφετέρου της θριαμβολογίας. Κατανοώ πως οι θέσεις του RD με έναν τρόπο επαληθεύτηκαν παρά τις επικρίσεις που δέχτηκε. Νομίζω όμως ότι, αφενός όπως ήδη λέχθηκε το φαινόμενο των αγανακτισμένων ήταν/είναι πολυπαραγοντικό ως προς τα αίτιά του, και αφετέρου ότι η πραγματικότητα δεν επαληθεύει με ΤΟΣΟ μονοσήμαντο τρόπο τις εκτιμήσεις του συντάκτη (σε ένα δίπολο επαλήθευσης ή μη των εκτιμήσεων από τα γεγονότα)."


Όπως γνωρίζει και ένα μωρό παιδί, φίλε Ονειρμέ, η "δράση" στο Γκάζι και του Ψυρρή ανακοινώθηκε παντού ως δράση των "Αγανακτισμένων" επειδή οι "Αγανακτισμένοι" είναι ένα ακαθόριστο μόρφωμα και δεν έχουν καμία συγκεκριμένη ταυτότητα εκτός από την συγκρότηση γύρω από αυτό το όνομα. Συνεπώς, αντί να ψέγεις το "τσουβάλιασμα" θα έπρεπε νομίζω να αναρωτηθείς λίγο για τιο ζήτημα του πολιτικού accountability σε περιστάσεις όπου η βασική απάντηση σε κάθε κριτική (όπως συμβαίνει συχνά και με τον ΣΥΡΙΖΑ) είναι το "δεν ήμασταν εμείς, ήταν οι άλλοι."

Η αντίληψη του τι συμβαίνει σε ό,τι αφορά το "δούναι λογαριασμό" για πεπραγμένα (περιλαμβανομένων των πεπραγμένων, πχ, του ΑΝΤΑΡΣΥΑ) όταν γίνεται έμπρακτα αποδεκτό ένα μόρφωμα που διεκδικεί ταυτόχρονα οικουμενικότητα και απόλυτη ακαθοριστία (ως κίνημα-που-δεν- είναι-κίνημα) είναι νομίζω βασικό καθήκον μιας διαλεκτικής προσέγγισης.

Αντωνης είπε...

"Ναι, είναι αλήθεια, το να κατέβεις επί μακρό χρονικό διάστημα στο Σύνταγμα, να συνειδητοποιήσεις στις προσυνελεύσεις ότι οι κουβέντες νομοτελειακά καταλήγουν στην οικονομία, να δεις σε καθαρή μορφή την κρατική αυθαιρεσία (να θυμίσω ότι αρχικά ήθελαν να καλέσουν στην πλατεία τα ΜΑΤ γιατί είναι και αυτοί μισθωτοί εργαζόμενοι), ναι, όλα αυτά είναι καλύτερα από το να μένεις σπίτι."

Ναι. Και;

Μήπως δεν το έχω ήδη γράψει εγώ σε ανάρτηση και σε σχόλια αυτό (http://radicaldesire.blogspot.com/2011/07/blog-post_31.html); Και τι μ' αυτό όμως;

Σε καθαρά πολιτικό επίπεδο (και όχι πολιτισμικό), και τι μ' αυτό;

Αντωνης είπε...

Ενδεικτικό της διαφοράς που κάνει το political accountability είναι τα προσφάτως τεκταινόμενα με τον 902: Δεν υπήρξε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΚΚΕς που να παίξει το χαρτί "μα, αυτός είναι ο 902, δεν είναι εμείς". Ούτε ένας. Τον υπερασπίστηκαν με μη πειστικά επιχειρήματα, με περισσότερο πειστικά επιχειρήματα, τον κριτίκαραν, επιτέθηκαν στις κριτικές εναντίον του, αλλά δεν κρύφτηκαν πίσω από την φαντασματική μορφή μιας ατέρμονης ακαθοριστίας.

Στους αντίποδες, οι επιτιθέμενοι εξ ονόματος των Αγανακτισμένων παραμένουν αόρατοι, δεν νιώθουν υποχρεωμένοι να δηλώνουν καμία ταύτιση όταν αυτό που προωθούσαν βρίσκεται σε ύφεση και δέχεται κριτική, γενικώς δεν υπάρχει απολύτως τίποτε που να τούς εξαναγκάζει να αναλάβουν την ευθύνη αυτού που υποστηρίζουν.

Στρατευμένη πολιτική χωρίς ανάληψη ευθύνης όμως δεν νοείται. Για μένα τουλάχιστον. Αυτό που νοείται είναι παίγνια φαντασματικών ταυτοτήτων. Όχι η συγκρότηση υποκειμένων μιας αλήθειας.

Αντωνης είπε...

"αυτού που υποστήριξαν", και όχι "αυτού που υποστηρίζουν."

Και αυτή ακριβώς η αμνησία για το "πού ήμουν και τι έλεγα δυο μήνες πριν", η αμνησία που είναι συνώνυμη της πολιτικής και ηθικής ανευθυνότητας, ήταν το θέμα του πιο πάνω ποστ, φυσικά.

TRASH είπε...

@Ονειρμός:
Αν ρωτάς σε ποιούς αναφέρομαι, κοίτα λίγο σε τι απαντάω, θυμίσου ποιών πολιτικών χώρων είναι ψωμοτύρι οι αιτιάσεις στις οποίες απαντάω με αυτόν τον τρόπο, και θα καταλάβεις.
Πάντως πιάνει περισσότερους από αυτούς (αναρχία/ΝΑΡ/ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που ανάφερες. Εδώ έχουμε καταντήσει να μας το παίζουνε "συγκρουσιακοί" και "μπαχαλάκηδες" μέχρι και οι ΣΥΡΙΖαίοι...(άσχετο αν τα γυρνάνε και αυτοί μετά σαν πρωταθλητές της κωλοτούμπας, με τον γνωστό τρόπο που ανάφερε ο RD: "δεν είμαστε εμείς-ήταν οι άλλοι")
Τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δημιουργήσει σχολή....

Έφη είπε...

"Ενδεικτικό της διαφοράς που κάνει το political accountability είναι τα προσφάτως τεκταινόμενα με τον 902: Δεν υπήρξε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΚΚΕς που να παίξει το χαρτί "μα, αυτός είναι ο 902, δεν είναι εμείς". Ούτε ένας. Τον υπερασπίστηκαν με μη πειστικά επιχειρήματα, με περισσότερο πειστικά επιχειρήματα, τον κριτίκαραν, επιτέθηκαν στις κριτικές εναντίον του, αλλά δεν κρύφτηκαν πίσω από την φαντασματική μορφή μιας ατέρμονης ακαθοριστίας."

Όμως, και η μόνιμη προμετωπίδα των περισσότερων κειμένων περί αναμενόμενης επίθεσης στο ΚΚΕ ουσιαστικά αδειάζει εκ των προτέρων κάθε κριτική. Μ' αυτή την έννοια δεν είναι και πάλι μια μη ανάληψη ευθύνης και μια (άλλη) μορφή ατέρμονης ακαθοριστίας;

Αντωνης είπε...

@Έφη: Εν προκειμένω, και στους χώρους που παρακολούθησα εγώ συζήτηση (εδώ, granma, e-globbing, redflyplanet) (σημειώνω ότι οι δύο τελευταίοι αναδημοσίευσαν την κριτική RD χωρίς εξ αρχής αρνητική πλαισίωση), υπήρξαν αρκετές φωνές μετριοπαθούς έστω κριτικής για το κείμενο Ριζοσπάστη και για την πολιτική γύρω απ' τον 902 από άτομα μέσα στο ΚΚΕ. Και αυτό τη στιγμή που η εσωκομματική πειθαρχία είναι σαφώς αυστηρότερη από ότι οπουδήποτε αλλού.

Ονειρμός είπε...

@Προς Trash

"μπορούν μετά να διατυμπανίζουν την "επαναστατικότητα" τους στην σχολή τους ή τα μπαράκια των εξαρχείων."

Ως προς αυτό επιμένω ότι είναι χονδροειδής υπεραπλούστευση, ειδικά τα ''μπαράκια των εξαρχείων''. Είναι ένα στεγανοποιημένο πρότυπο Εαακιτών που το προβάλλει το ΚΚΕ και η ΚΝΕ. Για χίλια δυο μπορείς να τους κατηγορήσεις, αλλά εδώ είσαι foul. Ωραία ας μιλήσουμε και για αυτούς που εγκαλούν τους άλλους για την ταξική (μικροαστική) τους καταγωγή, ενώ οι γονείς τους δουλεύουν στις Βρυξέλλες. Έχει κανένα νόημα? Αυτά τα αστειάκια δεν προσφέρουν τίποτα. Μπαρόβιοι ναρκωμανείς και με σκουλαρίκια και τατουάζ, όπως λέει και ο Άδωνις Γεωργιάδης.

@Αντώνης

Όλες αυτές οι διευκρινήσεις που έδωσες, δεν νομίζω ότι συμπυκνώνονται στα αποσπάσματα τα οποία σχολίασα. Συμφωνώ μαζί σου στα περί πλατείας και έχω υποστηρίξει τις θέσεις σου, με τις μικρές αμφιβολίες που είχες διατυπώσει περιθωριακά και εσύ. Όπως είπα, σχολίασα κάτι διαφορετικό (μια υπεραπλούστευση που αναπαράχθηκε) το οποίο τελικά χρειάστηκε την εκτενή απάντησή σου, ώστε να αποσαφηνιστεί.

Σε επίπεδο καθαρά πολιτικό, το επόμενο ανάλογο ''κίνημα'' ενδεχομένως έχει κρατήσει ως παρακαταθήκη, ότι δεν μπορεί να μιλάει επί μήνες για το τίποτα, χωρίς να θίγει την ταμπακέρα, την οικονομία, την πιο σφιχτή δομή. Με όλη την αφέλειά τους, αυτό διαισθάνεται σήμερα πολύς κόσμος που είχε κατέβει στους δρόμους (πχ ως προς την περιφρούρηση).

Δεν ξέρω αν πρόκειται για κάτι ''καθαρά πολιτισμικό'', στον αντίποδα του ''καθαρά πολιτικού''. Νομίζω ότι είναι νωρίς να αποτιμηθούν πλήρως λεπτότερες προεκτάσεις, πέρα από το γεγονός ότι η ίδια η ''πλατεία'', ως τέτοια και στη συγκεκριμένη μορφή, πέθανε, για τους λόγους που έχεις αναλύσει.

Η όλη παρέμβαση μου σχετίζεται με τα φοιτητικά δρώμενα και τον ''αριστερισμό, που πάει στο φοιτητικό κίνημα''. Δεν θεωρώ ότι η όποια επαναστατικότητα των ΕΑΑΚ και της Ανταρσύα εξαντλείται, ως δυνατότητα, στα ''μπαράκια των Εξαρχείων''. Ούτε θεωρώ ότι η παράκαμψη σε Ψυρρή και Γκάζι έρχεται και δένει με τέτοια φοβερή λογική αλληλουχία με το παραπάνω περί μπαρακίων). Δεν θα επιμείνω γιατί διυλίζω τον κώνωπα μάλλον, δίχως λόγο (πλεονασμός).

Για το political accountability, πρόκειται για ένα φοβερό συγκριτικό πλεονέκτημα του ΚΚΕ. Πάντως ο 902 είναι επιχείρηση του ΚΚΕ, και είναι αδύνατον, ως υλική βάση, να αποκοπεί από το οργανωτικό ''εποικοδόμημα''. Ο δεσμός είναι αναμφισβήτητος. Το αν αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη του το ΚΚΕ σε άλλες περιπτώσεις, περισσότερο αμφισβητούμενες (καυτές πατάτες), είναι ένα καλό ερώτημα. Άλλωστε τόσα χρόνια οι απολύσεις ήταν μύθος των αστικών μέσων, ήταν είτε μετατάξεις είτε ''εθελούσιες αποχωρήσεις'' κομμουνιστών που απλώς εργάζονταν για την εξυπηρέτηση της ιδέας τους. Για τα του κοινωνικού μου χώρου θα τοποθετηθώ στο άμεσο μέλλον.

Αντωνης είπε...

@Ονειρμός: Εγώ μίλησα για την συγκεκριμένη 'δράση' που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι. Δεν μίλησα για ΕΑΑΚ ή οτιδήποτε άλλο, διότι δεν γνωρίζω τα του φοιτητικού κινήματος. Στα πλαίσια λοιπόν της συγκεκριμένης "δράσης" ρώτησα αν η συμμετοχή της ΑΝΤΑΡΣΥΑ στο "κίνημα" είναι accountable ή όχι.

Για τα φοιτητικά σε παρέπεμψα στους φοιτητές "αγανακτισμένους" όπου περιμένω την τοποθέτησή σου για τις ευθύνες ή όχι του ΑΝΤΑΡΣΥΑ για το ότι συμμετείχε σε κάτι που αποδεικνύεται διαρκώς ότι είναι απλώς μια ταμπέλα με πολλαπλές ιδεολογικές χρήσεις (τώρα, στο πλευρό της φιλελευθεροποίησης των ΑΕΙ).

Ονειρμός είπε...

@Αντώνης

Ο Trash είπε:
''...Πάντως πιάνει περισσότερους από αυτούς (αναρχία/ΝΑΡ/ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που ανάφερες''.

Όσοι από τα ΕΑΑΚ είναι οργανωμένοι, καθώς και όσα μέλη της Ανταρσύα πήγαιναν στο Σύνταγμα, δεν εξαντλούν την επαναστατικότητά τους στα ''μπαράκια των εξαρχείων''. Όπως και να το κάνεις, έχουν ας πούμε κάποια σωματεία υπό την ηγεμονία τους (και πχ η εναλλακτική παρέμβαση δικηγόρων κάνει πολύ καλή δουλειά). Και άλλα παραδείγματα. Εγώ σε ορισμένες χοντράδες ενίσταμαι, γιατί δεν θεώρησα αυτό το πράγμα πολιτική κριτική, αντιθέτως είδα μια προπαγάνδα (περί των μπαρακίων ο λόγος), που αναπαράγουν από την ΚΝΕ μέχρι το ΛΑΟΣ.
Εσύ λοιπόν Αντώνη όντως μίλησες για τη συγκεκριμένη δράση το καλοκαίρι, ως ''συνέχεια όμως'' του ''αγώνα'' που ο Trash είχε περιγράψει να εκτυλίσσεται στα μπαράκια των εξαρχείων. Νομίζω η ένστασή μου είναι σαφής.
Για Ανταρσύα εκθείασα κατά κάποιον τρόπο το ΚΚΕ-μλ που επέμεινε να έρχεται με ανοιχτή την κομματική του ταυτότητα. Ναι, αποδοκιμάζω αυτή την στάση, εκτός των άλλων γιατί θεωρώ πως από ένα σημείο και μετά (ειδικά προς το τέλος και αν λάβουμε υπόψη πως στις πορείες 15 και 29 εμφανίστηκαν οι πολιτικοί χώροι με δικά τους μπλοκ και πανό, με κομματικά σήματα), ήταν δυνατό να συμμετέχουν οι πολιτικοί χώροι ανοιχτά, αλλά δεν το διεκδίκησαν σθεναρά γτ θεώρησαν ότι πρέπει να ξεπουλήσουν την πολιτική τους ταυτότητα για να δώσουν ''πολιτικό περιεχόμενο'' στο κίνημα (περιεχόμενο ποιάς πολιτικής ταυτότητας?Του φούφουτου).
Στα φοιτητικά αναφέρθηκε γιατί ο Tash μίλησε για την εξάντληση της επαναστατικότητας, εκτός από τα μπαράκια, στις σχολές. Επομένως η αναφορά στα ΕΑΑΚ δεν έγινε από εμένα.

Αντωνης είπε...

@Ονειρμός: Από όσο γνωρίζω, έχει πέσει ξύλο μεταξύ ΕΑΑΚ-ΚΝΕ σχετικά με το θέμα της αφισσοκόλησης των δεύτερων, οπότε το πλαίσιο των πλατειών και των σημαιών στο Σύνταγμα έχει ουσιαστικά επανεγκατεσταθεί στα πανεπιστήμια. Ένα το κρατούμενο.

Δεύτερο, έχουμε και την πρωτοβουλία "αγανακτισμένων" φοιτητών κατά των καταλήψεων Σχολών.

Οπότε, πιθανόν (πιθανόν, λέω) η αναφορά του Trash στα ΕΑΑΚ μέσα στο πλαίσιο συζήτησης για τους "αγανακτισμένους" να μην είναι και τόσο καταχρηστική.

Για το τι κάνουν ή δεν κάνουν στα Εξάρχεια εγώ δεν γνωρίζω.

Ονειρμός είπε...

Επίτρεψέ μου με τις καταγγελίες της ΚΝΕ και τις εκδοχές από αυτήν της πραγματικότητας να είμαι αρκετά επιφυλακτικός, έχοντας και εγώ υποστεί ανυπόστατη επίθεση(υποτίθεται πλαγιαστικώς αλλά με ειδική αναφορά στο ονοματεπώνυμό μου).Πολύ πιθανή και η αίτια που λες, γνωρίζοντας ότι όντως έπεσε ξύλο. Επίσης ειλικρινά δεν ξέρω αν ισχύει, αλλά άκουσα ότι στο εν λόγω περιστατικό στη Θεσσαλονίκη η ΚΝΕ έφερε οικοδόμους?
Συμβαίνει όμως το εξής. Μην μπορώντας η ΚΝΕ να αντιμετωπίσει και εσωτερικές και εξωτερικές πιέσεις, κατέληξε χτες στις συνελεύσεις να κατεβάζει ψηφίσματα που έλεγαν ανοιχτή ή κλειστή σχολή, άνευ άλλου περιεχομένου (!), και σε μια δεύτερη φάση πλαίσια με το γνωστό πλαίσιο πάλης της. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της ΑΣΟΕ. Μεταφυσικά διαχώρισαν την κατάληψη από όλα τα υπόλοιπα (έλεγαν ότι θα ψηφίσουμε πρώτα τη ''μορφή'' πάλης, έπειτα το ''περιεχόμενο''), έκαναν δηλαδή ακριβώς αυτό για το οποίο κατηγορούν όλους τους υπόλοιπους. Και αυτό για να μην αναγκαστούν να κάνουν κοινά πλαίσια (έτσι λοιπόν ανέτρεψαν όσα έλεγαν πριν μία εβδομάδα)
Επίσης, τις τελευταίες δύο βδομάδες, δεδομένης της έντασης μεταξύ ΕΑΑΚ και ΚΝΕ, η ΚΝΕ στις σχολές αναλώνεται στις τοποθετήσεις της σε πολύυυ μεγάλο βαθμό στα ΕΑΑΚ, και όχι στη ταμπακέρα. Αξιοποιεί πολιτικά το παραμικρό. Το Ερώτημα είναι πώς, όταν κατηγορείς τα ΕΑΑΚ ότι δεν έχουν πανελλαδικό συντονισμό παρά όντως κάτι σαν ''αναρχοαυτόνομα'' σχήματα, πώς είναι γεικεύσιμο κάτι που έγινε σε μια σχολή και είπε μία Εαακίτισα (βιολογικό-χημικό Αθήνας) σε οποιαδήποτε άλλη σχολή, ώστε να λες όσους συμμετέχουν σε αυτά τα σχήματα ''πασόκους'', αντικομμουνιστές κλπ. Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ και όπως το έχω υποστεί, η ΚΝΕ και το ΜΑΣ βλέπουν παντού υποκινητές, περίεργους σκοπούς, αντικομμουνιστές και πασόκους, ενώ έχουν σημαντικές απώλειες στη παρούσα συγκυρία.
Όλα αυτά τα αναφέρω για να μπουν κάποιες δεύτερες σκέψεις. Τα ΕΑΑΚ έχουν μαζέψει και πολλούς τύπους ανώριμους που ψάχνουν αφορμή για να δημιουργούν εντάσεις εκ του μηδενός. Επίσης συσπειρώνουν και πολλούς ανένταχτους δίνοντάς τους την ευκαιρία να μην είναι απλοί χειροκροτητές και γρανάζια μιας αποφασισμένης, έξω από τον ειδικό φοιτητικό τους χώρο, δράσης.
Ως προς τα πραγματικά περιστατικά δεν βγάζουμε εύκολα άκρη. Το μέσο μέλος της ΚΝΕ ξέρει τί έκαναν όλοι οι οπορτουνιστές στο πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας, ώστε να εγκαλεί τους πάντες παντού και πάντα.
Κατά των καταλήψεων των σχολών είναι τα συντηρητικά μυαλά κάθε σχολής. Άκουσα για πολλές σχολές και δεν ξέρω κάποια στην οποία οικειοποιήθηκαν τον όνομα των 'Αγανακτισμένων''. Βεβαίως δεν αμφισβητώ αυτό που μου λες.

Αποτελέσματα Νομικής.

Ενιαίο Πλαίσιο (ΑΡΕΝ,ΕΑΑΚ,AΝΤΙΝΟΜΙΑ) :336

ΠΛΑΙΣΙΟ "ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΧΟΛΗ" : 146

ΔΑΠ: 92

ΜΑΣ :53

Αντωνης είπε...

@Oneirmos: Το ότι έπεσε ξύλο σχετικά με τα δικαιώματα αφισοκόλλησης δεν νομίζω ότι αμβισβητείται μιας και αναφέρθηκε απ' τους πάντες --ένθεν κακείθεν-- για το ποιος φταίει δεν πήρα κάποια θέση καθώς δεν γνωρίζω.

Σχετικά με την αντίθεση στις καταλήψεις από "αγανακτισμένους" φοιτητές, σού είχα δώσει λινκ (στο ποστ "Αισθάνομαι), αν δεν το είδες το ξαναβάζω. Δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω να σου πω: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231128275

Ονειρμός είπε...

Είδα το link, δεν ξέρω κατά πόσο έχουν σχέση οι μεν με τους δε αγανακτισμένους, αλλά εν πάσει περιπτώσει, το οργανωτικό κενό των αγανακτισμένων επέτρεψε αυτή τη καταχρηστική οικειοποίηση του λαοφιλούς ονόματός τους. Από εκεί και πέρα, έχουν εντυπωσιαστεί από το πόσο έχουν λυσάξει τα αστικά μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, Mega κλπ). Εμφανίζουν φοιτητές να κλαίγονται επδ πληρώνουν ενοίκια (κατανοητό), εμφανίζουν πανεπιστημιακούς κατά των καταλήψεων, αλλά και των απεργιών εν γένει (αναμενόμενο), αλλά δεν εμφανίζουν εργαζόμενους φοιτητές που ψηφίζουν υπέρ των καταλήψεων γιατί θα πρέπει να τεκμηριώνουν, δίχως ένσημα, 20 ώρες την εβδομάδα εργασία (αλλιώς θα διαγράφονται σε ν+2 χρόνια), ούτε εμφανίζουν πανεπιστημιακούς που είναι υπέρ των καταλήψεων. Χοντρή και άκρως επιτυχημένη προπαγάνδα, από τις πιο πετυχημένες, αν κρίνει κανείς πόσο οι γονείς των φοιτητών (και οι γονείς μου και άλλοι), δεν έχουν πάρει χαμπάρι τί γίνεται, δεν έχουν κάτσει να διαβάσουν το ΦΕΚ, κ.ο.κ.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη.

Urban T είπε...

RD, όταν ανέβασες το σφυροδρέπανο στο
blog ένιωσες να τρίζουν οι ιμπερεαλιστικοί servers της google ?

όσο για τις πλατείες, δεν πειράζει...ξίδι

Αντωνης είπε...

@Urban T: Με άφησε έρμαιο του φθόνου η συγκλονιστική σας εμπειρία, αλλά προτιμώ λεμόνι, γίνεται;

TRASH είπε...

@Ονειρμός:
Για να σου λύσω την απορία, τα μπαράκια των Εξαρχείων τα ανάφερα μόνο και μόνο επειδή σαν χρόνιος θαμώνας της περιοχής έχω βαρεθεί μετά από κάθε κινητοποίηση να ακούω για το πόσο μάγκας είναι ο καθένας και πόσες πέτρες πέταξε σήμερα. Ομως τα "εξάρχεια" σαν πολιτικός "χώρος" φυσικά δεν ορίζονται ούτε και εξαντλούνται στα ΕΑΑΚ ή την αντιεξουσία αλλά περιλαμβάνουν ένα εταιρόκλητο πλήθος και ανένταχτου ακόμη κόσμου, και απόψεων με κάποια κοινά λίγο πολύ χαρακτηριστικά, που δεν είναι του παρόντος να παραθέσω. Η αναφορά σε σχολές δεν έγινε ως σπόντα στο φοιτητικό κίνημα, αλλά σαν αναφορά για την ηλικία και την ασχολία τη πλειοψηφείας των ανθρώπων που αν'αφερα παραπάνω.
Και πάλι ξέχασες σε απάντησε η παρατηρησή μου όμως. Σε σχόλιο το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ, μέτραγε την "επαναστατικότητα" και την αποτελεσματικότητα της κάθε κινητοποίησης με την μεζούρα της απόστασης από τα ...ΜΑΤ.
Τέλος, είμαι κοντά στα 40 και όσο περίεργο και αν θα σου φανεί, έχω περάσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου (από τα 15 μέχρι τα τριαντακάτι) μεταξύ αντιεξουσιαστών αρχικά, και σαν οργανωμένος στην "εξωκοινοβουλευτική" αργότερα. Οπότε είναι λίγο δύσκολο να αναπαράγω απλά τα κλισέ της ΚΝΕ ή του Αδωνη, όλο και κάποια προσωπική εμπειρία θα έχω....

Ονειρμός είπε...

Συγγνώμη αν φάνηκα δηκτικός, απλά τελώ υπό την επήρεια των κρίσιμων αυτών ημερών. Συμφωνώ απολύτως με όσα λές για τα ΕΑΑΚ, επίσης χωρούν και περαιτέρω πολιτικοί προσδιορισμοί των ευθυνών και των κατευθύνσεων. Πήξαμε στις ''συμβολικές'' συγκρούσεις, όταν ο κόσμος έχει έρθει στη πρώτη πορεία μετά το καλοκαίρι με τις σαγιονάρες. Γενικά προσπαθώ και εγώ, μέσα από μια ορισμένη όξυνση, να κατασταλλάξω κάπου.
Έχε γεια.