Σάββατο, 4 Ιουνίου 2011

ΣΥΝ-ενοχές;

Αυτές τις μέρες κυκλοφορεί μια έντονη φημολογία στο διαδίκτυο ότι υπάρχει δεδομένη στροφή στελεχών του ΣΥΝ, τόσο αυτών που πρόσκεινται στον Αλέξη Τσίπρα, όσο και αυτών που συνδέονται με το "Αριστερό Ρεύμα" του Παναγιώτη Λαφαζάνη, προς συμμαχία με τον εθνολαϊκό "σωτήρα" Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος χαιρέτησε τις κινητοποιήσεις στο Σύνταγμα και την υπόλοιπη Ελλάδα και έβγαλε φλογερό λόγο περί μνημονιακής καταπίεσης σε συγκέντρωση 20.000 περίπου ατόμων στα Προπύλαια. Η φημολογία αυτή για πιθανές ιδεολογικές ανακατάξεις στον ΣΥΝ αφορά, ανάμεσα σε άλλα, τις αναφορές στην σημασία επαναπροσέγγισης των εθνικών συμβόλων που πληθαίνουν στην Πλατεία Συντάγματος σε σχετιζόμενα με τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα κείμενα όπως τα "Σύνταγμα", του Δ. Παπαδάτου-Αναγνωστόπουλου, το οποίο κυκλοφόρησε στις 27/5 στο Red Notebook, και "Σημαίες και σημαιοφόροι" του Γ. Κυρίτση, το οποίο κυκλοφόρησε στην Αυγή στις 2/6. Οι αναγνώστες μπορούν να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα από τα κείμενα αυτά. Μπορούν επίσης να επισκεφθούν τα σχόλιά μου για μερικές από τις αντι-μαρξιστικές και αντι-συνδικαλιστικές ιδεολογικές προκείμενες και συνεπαγωγές ενός τρίτου κειμένου για τις συγκεντρώσεις, που δημοσιεύτηκε από τον Νίκο Αρβανίτη στην εφημερίδα Εποχή. Τέλος, θυμίζω στους αναγνώστες τις δύο αναρτήσεις μου για το έντονο φλερτ με δεξιά αντιμεταναστευτικά ιδεολογήματα στην αρθρογραφία του Ρούντι Ρινάλντι, προσκείμενου στην ΚΟΕ, στην εφημερίδα Δρόμος της Αριστεράς.

Αφορμή για την σημερινή ανάρτηση όμως έδωσαν δύο δυσάρεστες εκπλήξεις: η πρώτη αφορά την δημοσίευση του χαιρετισμού Θεοδωράκη στους συγκεντρωμένους της πλατείας Συντάγματος από το ιστολόγιο Iskra, που εξ όσων γνωρίζω πρόσκειται στον κύριο Λαφαζάνη του "Αριστερού Ρεύματος." Η δημοσίευση δεν περιέχει οποιοδήποτε κριτικό σχόλιο και ουσιαστικά συνιστά διαφήμιση του συνθέτη και ηγέτη της ΣΠΙΘΑ. Η δεύτερη έκπληξη αφορά την προβολή της ομιλίας Θεοδωράκη στο Σύνταγμα στο μαρξιστικό-λενινιστικό ιστολόγιο Πολιτικό Καφενείο, στα ευρύτερα μάλιστα πλαίσια προβολής των θέσεων και απόψεων του Μετώπου Αλληλεγγύης και Ανατροπής του Αλέκου Αλαβάνου. Στο ίδιο δε ιστολόγιο φιλοξενείται πρόσφατη ανάρτηση με τίτλο "Ο Λένιν απαντάει στην Παπαρήγα για τους 'αγανακτισμένους' της Πλατείας", στην οποία η ΓΓ του ΚΚΕ δέχεται κριτική --δια στόματος Λένιν, υποτίθεται-- για την επιφυλακτικότητά της απέναντι στις συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων στο Σύνταγμα.

Σε μια σειρά λοιπόν ιστότοπων και εντύπων που συνδέονται με τον Συνασπισμό, τον ΣΥΡΙΖΑ, και την εξωκοινοβουλευτική αριστερά, διαχέεται όχι μόνο μια αισιόδοξη και καταφατική στάση απέναντι στις συγκεντρώσεις των αγανακτισμένων --πράγμα απολύτως θεμιτό-- και όχι μόνο μια συγκρουσιακή στάση απέναντι στο ΚΚΕ --πράγμα μάλλον αναμενόμενο-- αλλά, ταυτόχρονα, και μια επαναπροσέγγιση του ζητήματος της σημασίας της εθνικότητας για την αριστερά, η οποία φτάνει σε ορισμένα σημεία στην αδιάκριτη εγκόλπωση και ενσωμάτωση της ρητορικής και πρακτικής του Μίκη Θεοδωράκη.

Για τον κύριο Θεοδωράκη έχω μιλήσει ήδη κάποιες φορές, με πιο πρόσφατη το "Ιστορίες για αγρίους", ένα κείμενο για τον αντισημιτισμό του και την ακύρωση της πρόσκλησης που του είχε σταλεί από την Αυστρία για την εκτέλεση του έργου του, Μαουτχάουζεν. Ένας από τους αναγνώστες του ιστολογίου είχε την καλοσύνη να μου στείλει δύο παλαιότερες συνεντεύξεις του Μίκη στο δωδεκαθεϊστικό-εθνικιστικό και συνομωσιολογικού τύπου περιοδικό Δαυλός, το οποίο, από όσο γνωρίζω, είχε παλαιότερα καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της Ομοφυλοφυλικής και Λεσβιακής Κοινότητας Ελλάδας για δυσφήμιση της νήσου Λέσβου.

Θα ήθελα λοιπόν να σταχυολογήσω εδώ μερικά αποσπάσματα της πρώτης συνέντευξης του συντρόφου Μίκη, ο οποίος φαίνεται να έχει δημιουργήσει ένα φανερό ή μύχιο κύμα ενθουσιασμού σε μεγάλο τμήμα της εκτός ΚΚΕ αριστεράς, όλως τυχαίως στην περίοδο των κινητοποιήσεων των αγανακτισμένων. Και θα ήθελα κάποιες απαντήσεις από τους εμπλεκόμενους για το τι είδους "ηγεμονικός συσχετισμός" συντάσσεται από ακροαριστερούς ή αριστερούς "κινηματικούς" φορείς με τον ΣΠΙΘΑ του κυρίου Καραμπελιά και με τον ηγέτη του, άνθρωπο που δήλωνε --ανάμεσα σε πολλά άλλα-- τα παρακάτω στο περιοδικό, στο τεύχος 174, τον Ιούνιο του 1996:

Μαρξ, σοσιαλισμός, Αρχαιότης:
…ο Μαρξ έρχεται τελείως λογικά να αναλύσει την πραγματικότητα και τον άνθρωπο, να δει τις σχέσεις των ανθρώπων λογικά. Και λέει, εγώ θα μπορέσω να κάνω μια ιδανική κοινωνία, που θα χει αυτά κι αυτά τα στοιχεία [!!!!] Δηλαδή, σα να ρχεται κάποιος να λέει, ότι ο άνθρωπος αποτελείται από υδράργυρο από νερό, κλπ· τα παίρνουμε όλα αυτά μαζί, τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα και κάνουμε τον άνθρωπο […] Τα έβαλε ο Μαρξ σε μια κατσαρόλα και έφτιαξε τη σούπα του σοσιαλισμού. […] Οι αρχαίοι Έλληνες όλα αυτά τα είχαν σ’ ένα ενιαίο μοντέλο σκέψης, θρησκείας, φιλοσοφίας, τέχνης, έρωτα, ήταν όλα ένα σύστημα.

Εβραίοι:
…να σας πω και κάτι άλλο: Κατ΄ευθείαν από τον Ιεχωβά της Βίβλου βγαίνει ο Χίτλερ. Κατευθείαν. Και τρώει τους Εβραίους. Δηλαδή ο Χίτλερ είναι δικό τους δημιούργημα.
-Δημοσ. (Παν. Λ. Κουβαλάκης): Συμφωνούμε απόλυτα σ’ αυτό.
Αυτά όλα είναι ένα πράγμα. Μέσα σ’ όλα αυτά η Ελλάδα είναι μια εξαίρεση.

Ελληνικότης και Κουτόφραγκοι:
…εγώ σαν καθαρόαιμος Έλληνας από την άποψη της αγωγής, όπως είπα, επέλεξα το Ελληνικό. Το καταλαβαίνω, έρχομαι σε πλήρη σύγκρουση με ό,τι γίνεται στην Ευρώπη, σ’ αυτούς τους προηγμένους λεγόμενους λαούς. Πιστεύω, ότι είναι νεοβάρβαροι.

Ολοκαύτωμα:
Τι πρέπει να κάνουμε τώρα; Να καθόμαστε συνέχεια να κλαίμε πάνω στις πληγές μας; Έγινε αυτό το πράγμα, κακώς έγινε, το καταδικάζω αυτό που έγινε. Αλλά εγώ […] βλέπω ότι εσείς [οι Εβραίοι] το αγκαλιάσατε. Ξέρεις, όταν από παιδί βλέπεις αυτές τις σκηνές συνεχώς, στο τέλος θα πεις “καλοί είναι οι Ναζί”, “θα γίνω κι εγώ Ναζί.” Σας οδηγούν-τους είπα- εκεί από αντίδραση.

Σιωνιστικές διώξεις:
Δημοσ. (Παν. Λ. Κουβαλάκης): Δηλαδή έχετε υποστεί και εσείς διώξεις από Εβραίους;
-Προηγουμένως τις δέχθηκα διαφορετικά. Όχι ιδεολογικά, αλλά επαγγελματικά, επειδή ήλεγχαν τη μουσκή κινηματογράφου στο Λονδίνο.

Κομμουνισμός, Εβραίοι, Άουσβιτς:
έχουμε ανθρώπους που πήγαν στη Γαλλία, στη Γερμανία, και το μόνο ελληνικό που έχουν είναι το όνομά τους. Η σκέψη τους είναι ξένη. Απο τη μεριά των κομμουνιστών: ο μαρξισμός λενινισμός, Ο Καντ, ο Σπινόζα έχουν ιουδαϊκές καταβολές. Είναι δηλαδή το σίδερο και το ατσάλι. Αν αφαιρέσεις από τον άνθρωπο την συνείδησή του, την ψυχή του, και μείνη μόνο μυαλό, αυτό αμέσως σου κάνει το Άουσβιτς, σου κάνει ένα τανκς. Είναι καταστροφές δολοφονικές. Το μυαλό του ανθρώπου, όταν φύγει από τα συναισθήματά του, είναι δολοφονικό.

Είμαι εκ των προτέρων ευγνώμων για απαντήσεις από τους συντρόφους και όσους εντάσσουν, ή επιθυμούν να εντάξουν, τον Μίκη Θεοδωράκη και τον ΣΠΙΘΑ στην "αντικαθεστωτική" και "προοδευτική" πλευρά των πρόσφατων κινητοποιήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: