Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011

Google Translator

www.pangalos.gr

Ανακοίνωση για την ματαίωση της προβολής της ταινίας «Ζ» στο Παρίσι.

Η χθεσινή τρομοκρατικού χαρακτήρα παρέμβαση Γάλλων αναρχικών και Ελλήνων οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ στο Ελληνικό Σπίτι της Πανεπιστημιούπολης του Παρισιού, παρεμπόδισε και τελικά ματαίωσε την προβολή του αντιδικτατορικού αριστουργήματος του Κώστα Γαβρά «Ζ». Ο ίδιος ο σκηνοθέτης και άλλοι παράγοντες του φιλμ που παρίσταντο και επρόκειτο να τιμηθούν, εξαναγκάστηκαν να αποχωρήσουν διαμαρτυρόμενοι για τα επεισόδια.

Η χθεσινή παρέμβαση Γάλλων αναρχικών και Ελλήνων μη ΠΑΣΟΚων στο Ελληνικό Σπίτι της Πανεπιστημιούπολης του Παρισιού μου χάλασε τη διάθεση γιατί παρεμπόδισε την προβολή μιας ταινίας που αφορά εμένα και την ανιδιοτελή και ταπεινόφρονη γενιά μου και το πόσο απίστευτοι και καταπληκτικοί τύποι είμαστε. 

Μαζί τους απεχώρησε μεγάλος αριθμός θεατών που ήταν επίσης παρόντες για να τιμήσουν τον Κώστα Γαβρά, ανάμεσά τους και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος, προσωπικός φίλος του σκηνοθέτη, εμπνευστής του πολιτικού συνθήματος «Ζ» και παλαιός κάτοικος του Ελληνικού Σπιτιού.

Μιλάω για τον εαυτό μου σε τρίτο πρόσωπο γιατί έχω μια απόσταση απ' τον εαυτό μου λόγω εκτοπίσματος. Παρ' όλα αυτά, θα ήθελα να σας θυμίσω ότι ο Γαβράς είναι δικός μου homie και βασικά έκανε την ταινία για την πάρτη μου. Γιατί ΕΓΩ εμπνεύστηκα το εκπληκτικό πολιτικό σύνθημα "Z" --με ένα "ζ", με πολλά το εμπνεύστηκαν αυτοί που εικονογραφούν τα Μίκυ Μάους-- που βασικά έριξε την χούντα ελέω εκπληκτικής συνθηματικότητάς του. Και βασικά, αν θέλετε να ξέρετε, ο Γαβράς ήταν να πει την ταινία "Πάγκαλος" αλλά την είπε "Ζ" συνεκδοχικά. Το ζουμί είναι ότι η ταινία είναι για την αντιδιδακτορική μου εποποιία, και δεν θα αφήσω κανένα μαλακισμένο να μου χαλάσει εμένα το στόρι με το οποίο έκανα πολιτική καριέρα και γέμισα τη μπάκα μου μέχρι σκασμού. Α, και που 'στε, σε τα μας ρε τα κόλπα τα σουασανουϊτάρ;  Εγώ ρε την έχτισα ρε την Φοντασιόν Ελενίκ! Που θα μου πείτε εμένα!

Οι ισχυρισμοί των αναρχικών και των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ότι η παρουσία της Κυβέρνησης ήταν αυτή που τους ερέθισε είναι παντελώς ψευδείς, αφού οι ίδιοι ομολογούν σε ένα από τα blogs τους ότι δε γνώριζαν ότι ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης θα ήταν παρών, αλλά –προφανώς θέλοντας να εκμεταλλευτούν την απήχηση του Κώστα Γαβρά στην Ελλάδα και τη Γαλλία- είχαν σχεδιάσει την δια της βίας απαγόρευση προβολής του «Ζ» με την ταυτόχρονη προβολή άλλης ταινίας του, με τον τίτλο: «Παράδεισος στη Δύση» με κεντρικό ήρωα έναν λαθρομετανάστη, ώστε να αναδείξουν το θέμα των λαθρομεταναστών-απεργών πείνας στην Αθήνα.

Εντάξει, αυτή η παράγραφος δεν ξέρω τι λέει, είχα πιει κανα-δυο ουϊσκάκια παραπάνω να πάνε κάτω τα φαρμάκια.

Η πρωτοφανής αποδοκιμασία του αντιδικτατορικού φιλμ «Ζ» έχει βαθιά πολιτική σημασία και δείχνει για μια ακόμα φορά ότι οι δυνάμεις αυτές ουδέποτε αποδέχθηκαν την κοινοβουλευτική δημοκρατία που με τόσο αίμα κερδήθηκε από τον ελληνικό λαό.

Η πρωτοφανής αποδοκιμασία της αυτοπροβολής μου ως τελευταίας λέξης στην επαναστατική στάση ζωής έχει βαθιά πολιτική σημασία διότι αποδεικνύει ότι ούτε 50 χρόνια δεν μπορείς την σήμερον να περιδρομιάζεις επικαλούμενος την αντιδικτατορική σου δράση. O tempora o mores, δηλαδή. Πού καταντήσαμε, της μεταπολίτευσης καημένη γενιά, να μας κράζουνε για τον κάθε γυφτομετανάστη, κοτζάμ αντιστασιακούς ογκόλιθους. 

Δείχνει επίσης και την αντίληψή τους για τον πολιτισμό, την τέχνη και τους δημιουργούς θυμίζοντας τις χειρότερες εποχές των κάθε είδους απολυταρχικών καθεστώτων όταν οι δημιουργοί χαρακτηρίζονταν «εχθροί του λαού» ή «εχθροί του έθνους» και βασίλευε η λογοκρισία και οι διώξεις. Από την άποψη αυτή η προσβολή που διέπραξαν προς τον Κώστα Γαβρά είναι ξεκάθαρη απειλή για την ελευθερία της έκφρασης.

Αφού έχω πιει και το τέταρτο ουίσκυ μου, εδώ αυτοσχεδιάζω πάνω στο μοτίφ "είμαι ένας μάρτυρας της αντιδικτατορικής αντίστασης!" Πρέπει να το κόψω όμως το ρημάδι, γιατί αυτό για τα απολυταρχικά καθεστώτα δεν πολυσυμφέρει στην τελική. Αυτό για τον πολιτισμό και την τέχνη όμως καλά έκανα και το βαλα μέσα, διότι είναι γνωστό ότι ξεχειλίζω ολόκληρος έναν πολιτισμό. Κανονικά οι ρήσεις μου --από το "άντε γαμήσου και συ πρωί πρωί" ως το "κοπρίτες"-- θα έπρεπε να σκαλιστούν πάνω στα μάρμαρα του Παρθενώνα για να διδάσκονται οι επόμενες γενιές.

Πώς η δημοκρατία θα προστατέψει αυτή την ελευθερία εντός και εκτός πανεπιστημιακών χώρων απέναντι στη φασιστική αντίληψη των αναρχικών και των οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα «στο όνομα του λαού» να καθορίζουν ποιες εκδηλώσεις θα γίνονται και ποιοι ομιλητές μπορούν να μιλήσουν, χρησιμοποιώντας κάθε είδους απειλές, υβριστικούς χαρακτηρισμούς και προ πάντων, σωματική βία;

Θέλω βασικά να πω ότι η δημοκρατία και η ελευθερία είναι να κάνω και να λέω ό,τι γουστάρω εγώ, γιατί εγώ είμαι η δημοκρατία. 

Είναι δυνατόν μια τέτοια συμπεριφορά απέναντι στον Κώστα Γαβρά και την ταινία του «Ζ» να μην καταδικαστεί ξεκάθαρα από το σύνολο του πολιτικού κόσμου αλλά και τους πνευματικούς ανθρώπους της χώρας μας;

Είναι δυνατό η ταινία του κολλητού μου με τίτλο το εμπνευσμένο μου σύνθημα να μην συγκλονίζει τους πάντες με το μεγαλείο μου; Πού είναι ο Ράμφος; Πού είναι ο Γιανναράς; Πού είναι ο Βάγκνερ; Πού είναι ο Πουτσίνι; Δεν τα λένε, δεν τα γράφουνε, και αναγκάζομαι να τα λέω εγώ. Παρά την μετριοπάθεια και την ταπεινοφροσύνη μου.

Δεν υπάρχει πια καμία αμφιβολία ότι η ελληνική κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια οργανωμένη προσπάθεια που, δυστυχώς, έχει πολιτική κάλυψη από κοινοβουλευτικά –δηλαδή συστημικά- κόμματα, να κατρακυλήσει στη βία και την αστάθεια.

Δεν υπάρχει πια καμία αμφιβολία ότι η ελληνική κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια οργανωμένη προσπάθεια που, δυστυχώς, έχει πολιτική κάλυψη από κοινοβουλευτικά –δηλαδή συστημικά- κόμματα, να θιγούν τα άπαιχτα επαναστατικά μου credentials για τρακόσους ψωρομετανάστες.

Όσα έγιναν στο Παρίσι, όπως και όσα έγιναν στο Βερολίνο ή θα γίνουν αύριο στο Λονδίνο και τη Ρώμη, υπονομεύουν την διεθνή εικόνα της χώρας και την προσπάθειά της να εξέλθει από την κρίση. Ποιος θέλει η Ελλάδα να βυθισθεί στο χάος;

Επειδή έχουμε μια καταπληκτική εικόνα στο εξωτερικό --όποιον και να πιάσεις, τα καλύτερα θα σου πει-- ανησυχώ μην την χαλάσουνε αυτά τα βρωμόπαιδα. Όχι για μένα, για τον μακαρίτη τον Πουλαντζά το λέω, είχαμε κατέβει σε πορεία μαζί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: