Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

Ο αφορισμός της ημέρας

Είναι αλήθεια ότι ο αναρχισμός είναι η παιδική φάση του κομμουνισμού, μόνο όμως εφόσον γίνει επίσης δεκτό ότι προεικονίζει ταυτόχρονα και τα βαθιά του γεράματα. Γιατί όπως ο δικαιωμένος απ' τη ζωή γέρος μπορεί, μετά από δεκαετίες σφιξίματος των δοντιών, να διεκδικήσει μια δεύτερη παιδική ηλικία χωρίς ντροπή και γελοιότητα, έτσι και ο κομμουνισμός πρέπει να μάθει να βλέπει την αναρχική προοπτική όχι απλώς σαν αυτό που άφησε πίσω του αλλά και σαν αυτό που διψά να ξανακερδίσει. Αν ο μαρξισμός είναι κατεύθυνση, ο αναρχισμός είναι ζωή. Κι αν και ξέρουμε, ενήλικοι καθώς είμαστε, πως πρέπει να δώσουμε κατεύθυνση στη ζωή, πρέπει επίσης να θυμόμαστε, παιδιά καθώς θέλουμε να γίνουμε ωριμάζοντας, πως πρέπει να μη σταματάμε να δίνουμε ζωή στην κατεύθυνση.

11 σχόλια:

omadeon είπε...

Ο δήμαρχος της Μαριναλέντα πάντως... δεν έχει κανένα πρόβλημα να δηλώνει ταυτόχρονα ΚΑΙ μαρξιστής ΚΑΙ αναρχικός (μεταξύ άλλων). Και μιλάει από την άποψη της ΖΩΗΣ.

Αλίμονο, αν το "withering away of the state" δεν ΕΙΝΑΙ αναρχική ιδέα, par excellence.

Αν η αναρχία είναι "η υψηλότερη τελειότητα αυτο-οργάνωσης", ο κομμουνισμός είναι η τελειότερη αυτο-οργάνωση μιας... αναρχίας! χεχε

plagal είπε...

Πανεμορφο. Το μετεφρασα στα αγγλικα εδω, πειτε μου αν εχετε σχολια για την αποδοση/μεταφραση.

RDAntonis είπε...

Σχόλιο του plagal που πέρασε στον blogger αλλά όχι στο disqus: Πανεμορφο. Το μετεφρασα στα αγγλικα εδω , πειτε μου αν εχετε σχολια για την αποδοση/μεταφραση.

RDAntonis είπε...

@plagal: Το είδα, merci για την ευγενική πρωτοβουλία. Έχω κάποιες μετατροπές υπόψη, ναι, θα σε επισκεφθώ αργότερα:-)

Someone είπε...

εγώ πάλι γιατι θυμάμαι απο τα διαβασματά μου πως η αναρχία ειναι το τελευταίο στάδιο του κομμουνισμού??
τσ τσ τσ!! Κόλλημα και αυτό ρε παιδί μου να μεταμορφώνεται οτι δεν σας κάθεται "καλά"??

RDAntonis είπε...

Ξαναδιάβασε προσκετικότερα. Δεν διάβασες καθόλου προσεκτικά.

tamistas είπε...

Αναρχίστε κατεπειγόντως.
Η οθόνη μου διψάει
για μαυροκόκκινες σουπερνόβες.

RDAntonis είπε...

Έχω την εντύπωση ότι αναρχίζουμε από πάντα, αν και προφανώς όχι με όρους 19ου αιώνα.

tamistas είπε...

Χαίρω (Xairw (Xerw (Ξέρω))).

RDAntonis είπε...

Τώρα, για όσους αναρωτιούνται με ποιους ακριβώς όρους αναρχίζουμε, παραπέμπω στην επόμενη ανάρτηση (σε κανα μισάωρο).

tamistas είπε...

Χαίρω (Xairw (Xerw (Ξέρω)))...