Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2010

Ελλάδα και Ευρώπη: Μια σύντομη σημείωση

Μετά τη Γαλλία, μαζικός φοιτητικός ξεσηκωμός και στην Αγγλία λοιπόν, με αφορμή την διαφαινόμενη δραστική αύξηση διδάκτρων. Στην Ελλάδα, η πορεία από τον Δεκέμβρη του 08 μοιάζει με πορεία διαρκούς, γεμάτης απώλειες υποχώρησης μετά από μια αρχικά εντυπωσιακή έφοδο. Δεν νομίζω ότι έχουμε ακόμη φτάσει στην πλήρη κατανόηση του πώς και γιατί, δύο χρόνια μετά την ξαφνική της εμφάνιση ως ριζοσπαστική εμπροσθοφυλακή, η Ελλάδα βρέθηκε φοβισμένος ουραγός των μετα-την-κρίση κοινωνικών ζυμώσεων. Οι αιτίες είναι πιθανότατα πολλαπλές και πολύπλοκα διαρθρωμένες. Σήμερα όμως μου ήρθε στον νου η προσέγγιση Ζίζεκ στο θέμα της πίστης. Και πιο συγκεκριμένα, η ιδέα ότι ο φαινομενικά "άπιστος" κυνισμός κρύβει στην ουσία μια πολύ πιο αφελή προσκόλληση από ό,τι η ευθύτερη διακήρυξη πίστης σε κάτι. Ίσως όταν μια κοινωνία αφιερωθεί πραγματικά σε ένα σύστημα, να είναι ικανή να βιώσει την προδοσία του σε βάρος της με πραγματική οργή, να βρίσκει πιο φυσικό το να έρθει σε μετωπική ρήξη με τον εαυτό της. Οι βίαιες αναταραχές της θρησκευτικής μεταρρύθμισης στην Ευρώπη, για παράδειγμα, προήλθαν από πιστούς που αισθάνθηκαν αληθινά προδομένοι από την όλο και πιο επηρμένη και πλουτοκρατική εκκλησία. Τι συμβαίνει όμως όταν μια κοινωνία που συντηρεί μια στάση ειρωνικής-κυνικής αποστασιοποίησης απέναντι σε κάθε δοξασία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ιδέα ότι αυτό στο οποίο δεν θεώρησε ποτέ ότι πιστεύει όντως δεν ισχύει; Γιατί δεν νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία στο σύνολό της πίστεψε ποτέ στον καπιταλισμό, στα νεοφιλελεύθερα οράματα της "ελεύθερης αγοράς", την αξιοπιστία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, και ούτω κάθε εξής. Συμπορεύθηκε με όλα αυτά, απ' την απόσταση όμως του κυνικού συνοδοιπόρου που γελούσε κρυφά με το καλοσιδερωμένο χτένισμα των Σπηλιωτόπουλων και των Ρουσσόπουλων και δεν εξεπλάγη στο παραμικρό από το γεγονός ότι απεδείχθησαν απατεώνες. Κι όμως, και όλως παραδόξως, παρά την τωρινή σφοδρότατη επιδείνωση των συνθηκών ζωής --περιλαμβανομένης της φοιτητικής ζωής, ζωής πραγματικά χωρίς μέλλον πια-- η ίδια αυτή κοινωνία μοιάζει να οπισθοχωρεί ατάκτως, να αρπάζεται απελπισμένη από φενάκες από τις οποίες οι πιο αναπτυγμένες καπιταλιστικές κοινωνίες μοιάζουν πλέον να ξυπνούν οργισμένες.

Ίσως αυτός που εμφανίζεται στο πάρτι καθυστερημένα, προσποιούμενος ότι έχει χίλια δυο άλλα μέρη να πάει για να ξοδέψει τη νύχτα του, να είναι τελικά αυτός που είναι πιθανότερο να μείνει τελευταίος, εμμένοντας πως μπορεί ακόμα να σωθεί η βραδιά ενώ όλοι οι άλλοι έχουν ήδη φύγει.

"I know very well, but nevertheless I believe..."

61 σχόλια:

ΔemΩΝ είπε...

Αν και είναι υπερβολικά νωρίς για "συγκρίσεις" μια και η αντιδράσεις τόσο στη Γαλλία όσο και στην Αγγλία είναι νωπές (όπως νωπή ήταν και η αντίδραση του '08 στην Ελλάδα) και δεν ξέρουμε την κατάληξή τους - αν δηλαδή θα συνεχιστούν και θα κορυφωθούν ή αν θα ξεφουσκώσουν, η προσέγγισή σας είναι όντως εξόχως ενδιαφέρουσα. Θα κρατήσω ωστόσο μια επιφύλαξη ως προς το συμπέρασμα σας "η ίδια αυτή κοινωνία μοιάζει να οπισθοχωρεί ατάκτως, να αρπάζεται απελπισμένη από φενάκες από τις οποίες οι πιο αναπτυγμένες καπιταλιστικές κοινωνίες μοιάζουν πλέον να ξυπνούν οργισμένες." Και αυτό για τον ίδιο λόγο που επικαλούμε στην αρχή: είναι απελπιστικά νωρίς για τέτοιου είδους συμπεράσματα...

RDAntonis είπε...

Χαιρετώ. Συμφωνώ φυσικά πως είναι υπερβολικά νωρίς: εξού τα "ίσως" και τα "μήπως" στο σύντομο αυτό σημείωμα. Μια σκέψη ήθελα να καταγράψω που μου ήρθε σήμερα στον νου, ίσως λανθασμένη. Δύσκολο αυτή τη στιγμή να ξέρουμε, ασφαλώς.

ΔemΩΝ είπε...

Αυτό που αξίζει να κρατήσουμε ως σημείωση, όχι για εξαγωγή συμπερασμάτων ντε και καλά, αλλά για την κάποια κατανόηση του ακατανόητου, είναι ο πυρήνας της σκέψης σας όπως εκφράζεται σε αυτό το σύντομα σημείωμα: εγώ το έχω σημειώσει ήδη - πιστεύω πως κάποια στιγμή θα έχω την ευκαιρία και τη χαρά να σας το κλέψω...

A. είπε...

Ας προσθέσουμε και την οπτική του Cioran : «Πότε ξεκινάει η παρακμή ενός πολιτισμού; Όταν τα άτομα που τον συνθέτουν δεν θέλουν πλέον να πέφτουν θύματα οιονδήποτε ιδεωδών, πιστεύω κι εν τέλη της ίδιας της συλλογικότητας. [...] Τίποτε πιο επικίνδυνο από την επιθυμία του ατόμου να μην γελαστεί. Κάθε πολίτης μετατρέπεται σε μια μικρή εξαίρεση, το άθροισμα των οποίων συνιστά το ιστορικό έλλειμμα του έθνους». Είναι άραγε τυχαίο ότι αυτή η εκδοχή της μεταμοντέρνας σούπας σερβίρεται πλέον καθημερινά σε όλο και μεγαλύτερες ποσότητες;;;

omadeon είπε...

Εξοχο μικρό σημείωμα Αντώνη (και καλημέρα)....

Εκείνο που θυμήθηκα είναι κάτι πράματα που λέγαμε με το Δήμο, πιο παλιά, περί "ντε φάκτο νομιμοποίησης". Το ότι οι πολιτικοί _είναι_ λαμόγια, πράμα που φέρνει κι έναν μαζικό κυνισμό, αποτελεί ουσιαστικά μια "ντε φάκτο νομιμοποίηση" (σαν διαπίστωση) όταν συνδυαστεί με έναν κυνισμό (που επιφανειακά απορρίπτει τα πάντα, αλλά με αυτόν ακριβώς τον τρόπο αποδέχεται και όσα απορρίπτει). Δεν ξέρω αν το είπα καλά...

Rooney είπε...

Την, παρόμοια με την ελληνική, ιρλανδική "παθητικότητα" πώς την ερμηνεύεις; Νομίζω ότι, απλά, οι μικρότεροι λαοί δεν πιστεύουν ότι έχουν σημαντικά περιθώρια αντίδρασης σε συγκυρίες σαν τη σημερινή. Και μην ξεχνάμε και τα περί PIIGS και τη γενικότερη ρητορική με την οποία κάποιοι ισχυρότεροι λαοί μας έβγαλαν ανενδοίαστα στη σέντρα.

Lakis είπε...

Εκτός πραγματικότητας η ανάλυση σου:

1. Αν κατάλαβα καλά, αποκαλείς την κυβέρνηση της ΝΔ νεοφιλελεύθερη, ενώ η πραγματικότητα είναι ότι διόγκωσε το δημόσιο (300.000 προσλήψεις περίπου) και με τις πολιτικές της υποβάθμισε την ελλάδα σε κάθε νεοφιλελευθερο δείκτη (δες πίνακες ΟΟΣΑ πχ)

2. Αναφέρεσαι σε λάους (μιλάμε για δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους) σαν να ήταν ένας άνθρωπος, π.χ. λες γελάνε, πιστεύουν, απογοητεύονται κτλ. Με κάποια χαλαρότητα θα μπορούσαμε να το δεχτούμε αυτό, αλλά το ότι 50.000 φοιτητές εκφράζουν συνολικά την βρετανική κοινωνία είναι εντελώς αυθαίρετο. Δεν έχουν νομιμοποιηθεί από κανέναν για κάτι τέτοιο.

3. Οι φοιτητές δεν έκαναν εξέγερση εναντίον του καπιταλισμού, διαμαρτύρονται για το κόστος σπουδών. Υψηλά (για ελληνικά δεδομένα) δίδακτρα υπάρχουν στο ΗΒ χρόνια τώρα, κανείς όμως δεν βγήκε να διαμαρτυρηθεί στους δρόμους - η αύξηση των διδάκτρων οδήγησε τον κόσμο στον δρόμο, όχι ο "καπιταλισμός" γενικά και αόριστα. Όταν τα δίδακτρα ήταν σε επίπεδα που δεν οδηγούσαν σε διαδηλώσεις, πάλι καπιταλισμό είχαν.

4. Ο ισχυρισμός ότι οι έλληνες δεν πίστεψαν ποτέ στον καπιταλισμό και στις ελεύθερες αγορές είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Όσοι ζούμε στην ελλάδα βλέπουμε κάθε μέρα ότι η καταναλωτική μανία των ελλήνων (για προϊόντα ελέυθερων αγορών) είναι πρωτοφανής ακόμα και για τα δεδομένα των περισσότερων καπιταλιστικών χωρών.

5. Οι έλληνες κατάπιαν τις μειώσεις στους μισθούς τους χωρίς να βγάλουν κιχ γιατί όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος. Οι δημόσιοι υπάλληλοι γνωρίζουν ίσως καλύτερα από όλους μας πόσο δουλεύουν και ποια είναι η ποιότητα της δουλείας τους...

rdDcom είπε...

Καλησπέρα, νεοφιλελεύθερο τρολ.
«Δεν έχουν νομιμοποιηθεί από κανέναν για κάτι τέτοιο.»
Πώς ορίζεις τη «νομιμοποίηση»;

rdDcom είπε...

Για το νωρίς:
«δηλαδή θα συνεχιστούν και θα κορυφωθούν ή αν θα ξεφουσκώσουν»
Οι «αντιδράσεις» στη Γαλλία άρχισαν από το 1996 με αυξομειούμενη ένταση (άλλοτε με αποτελέσματα και άλλοτε όχι). Η γνώμη ότι είναι «απελπιστικά νωρίς» για κρίσεις μου φαίνεται «απελπιστικά» προκατειλημμένη έναντι κάθε «αντίδρασης».

rdDcom είπε...

Ο Cioran δίνει θετικό πρόσημο σε ό,τι χαρακτηρίζεις ως «μεταμοντέρνα σούπα».

rdDcom είπε...

Ενδιαφέρον ότι θεωρείς ότι κάποιοι «λαοί» «"μάς" (ως λαό) έβγαλαν ανενδοίαστα στη σέντρα» με τη χρήση ρατσιστικών σχημάτων λόγου. Υποθέτω ότι η λύση που προτείνεις είναι η «πολιτισμική» μας «αναμόρφωση»; (να ανάψουμε λαμπάδα γιατί ο Θεούλης μας χάρισε τον επιβήτορα Γερουλάνο; Η θεία χάρις βεβαίως δεν εξηγεί την «παθητικότητα» των Ιρλανδών, αλλά ίσως να εξηγεί την «παθητικότητα» των Ελλήνων;

rdDcom είπε...

Και αφού όλοι κάνουν προπαγάνδα για τον δεύτερο γύρο: Δείτε την αισχρή συνέντευξη Καμίνη, όπου η ομοφυλοφιλία περιγράφεται ως ένας από τους «σκελετούς» που κάθε «ελληνική οικογένεια κρύβει στην ντουλάπα της»... Και έχουν το θράσος να μιλάνε για άρση των διακρίσεων, και να συνιστούν στους «αριστερούς» να δώσουν την υποστήριξή τους σε τέτοια άτομα και τέτοιου είδους πολιτικό λόγο.

rdDcom είπε...

http://www.liberation.fr/politiques/01012301694-melenchon-va-labourer-sur-les-terres-du-fn-tacle-cohn-bendit

Τα κατορθώματα των απατεωνίσκων Ευρωπαϊστών «οικολόγων» (ο Μαλα-κόν Μπεντί κρίνει ότι η «συγκυρία» δεν ευνοεί ισχυροποίηση της αριστεράς στις επόμενες εκλογές [τότε γιατί δεν παραιτείται; και κατηγορεί τον Μελανσόν ότι η αντι-ευρωπαϊκή ρητορική του προσεγγίζει το Λαϊκό Μέτωπο] (απλή σύμπτωση ότι ο Ψαριανός ταυτίζει «Χρυσή Αυγή» και Ανταρσύα;)

ΔemΩΝ είπε...

Φαντάζομαι πως αν διάβαζες πιο προσεκτικά και με λιγότερη προκατάληψη, θα είχες προσέξει πως δεν μιλώ για κρίσεις, αλλά για συγκρίσεις - έχω προσέξει πως τα ελληνικά σου είναι σχετικώς καλά, άρα, αλλαγή γυαλιών (το ελάχιστο) θα συνιστούσα...

RDAntonis είπε...

Ο ΔεμΩΝ εγώ κατάλαβα ότι είπε ότι είναι νωρίς για να ξέρουμε αν το υποθετικό σχήμα που πρότεινα έχει ερμηνευτική αξία και όχι ότι είναι νωρίς για αντιδράσεις.

RDAntonis είπε...

Δεν είμαι φίλος του Σιοράν, ο οποίος έχει πλήρως τεκμηριωμένο φιλοναζιστικό παρελθόν στην Ρουμανία, και μετατράπηκε, ως μεταμελών πρώην φασίστας, σε ένθερμο υποστηρικτή της ιδέας περί αδιάκριτου κομμουνισμού και φασισμού μετά το 1945.

RDAntonis είπε...

Για το φιλοναζιστικό παρελθόν του Σιοράν: http://www.amazon.com/Infamous-Past-M-Fascism-Romania/dp/1566636078/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1289556016&sr=1-1

RDAntonis είπε...

κυνισμό (που επιφανειακά απορρίπτει τα πάντα, αλλά με αυτόν ακριβώς τον τρόπο αποδέχεται και όσα απορρίπτει).

Ναι, σε αυτό αναφερόμουν. Δες και το παράδειγμα των όσων την πάτησαν στο ΧΑΑ: κυνικοί που πιάστηκαν κορόϊδα και έμειναν εγκλωβισμένοι σε καταρρέουσες μετοχές γιατί τελικά ήταν οι μόνοι που πίστευαν στη μαγική δύναμη του χρηματιστηρίου.

Rooney είπε...

Ο καθηγητής Φλάισερ δήλωσε πρόσφατα ότι πολλά γερμανικά ΜΜΕ μιλούν για τους Έλληνες όπως ο Γερμανός που διέταξε τη σφαγή των Καλαβρύτων. Ο Τριβιζάς, επίσης, κάνει λόγο για "αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών" και θεωρεί ότι "οι χρήστες του όρου «ΡΙGS» προετοιμάζουν το έδαφος για την οικονομική κατακρεούργηση των άσωτων «γουρουνιών» του Νότου." Αλλά ακόμα κι αν εσύ αμφισβητείς αυτήν τη (για μένα και άλλους, οφθαλμοφανή) διάσταση του θέματος, θα μπορούσες να διατυπώνεις τις όποιες διαφωνίες σου σε λιγότερο επιθετικό ύφος.

RDAntonis είπε...

Δεν ξέρω τι ρόλο μπορεί να έπαιξε αυτό, αλλά πιστεύω ότι το κοινό στοιχείο της καθυστερημένης ένταξης στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία ίσως συνέβαλε σε καθυστερημένα ανακλαστικά απέναντι στην δραστική αναδιάταξη των όρων της για τις λαϊκές μάζες.

RDAntonis είπε...

1. Μπορείς να παίξεις μόνος σου το παιχνίδι "δεν έχουμε ζήσει ακόμα πραγματικό νεοφιλελευθερισμό" ή με αυτούς που τους αρέσει και ειδικεύονται στο να διατείνονται ότι το πρόβλημά μας είναι ότι δεν έχουμε χαρεί την αυθεντική και πούρα έκφρασή του. Εμένα ούτε με ενδιαφέρει ούτε με απασχολεί αν η ΝΔ προκρίνεται ως "αυθεντικά" νεοφιλελεύθερη από τους θαυμαστές του δόγματος ή όχι.
2. Εκ του πονηρού το επιχείρημα, και απολύτως υποκριτικό. Στο #5 μιλάς εσύ για λαούς μια χαρά χωρίς καμμία ανάλογη επιφύλαξη.
3. Μπούρδες. Είναι γνωστό τοις πάσοι ότι το επίδικο είναι η κορπορατοποίηση του πανεπιστημίου και έχουν προηγηθεί ήδη αρκετά με καταλήψεις σχολών σε διαμαρτυρία (με τελευταία την υπόθεση Middlesex που φιλοξενήθηκε εδώ).
4. Άλλα αντί άλλων. Τι σχέση έχει ο καταναλωτισμός με πίστη στην ελεύθερη αγορά ως θεσμική δομή μόνο εσύ ξέρεις.
5. Αν μπορείς να εξηγήσεις ποιος σε διόρισε κριτή της ποιότητας της δουλειάς αγνώστων σε σένα ανθρώπων και με βάση ποιο μοναδικό προσωπικό σου ταλέντο, θα σου ήμουν ευγνώμων.

RDAntonis είπε...

Θα ανεβάσω αργότερα κάποια σχετικά λινκ.

RDAntonis είπε...

Βέβαια, τα περί "αλλαγής γυαλιών" είναι απλώς αγενή και θα παρακαλούσα πολύ να τα ανακαλέσεις, ΔεμΩΝ. Εδώ δεν είναι καφενείο.

rdDcom είπε...

Η αντίρρηση αφορούσε τη διατύπωσή σου, εφόσον φαίνεται να θεωρείς ότι κάποιοι «λαοί» είναι εκφορείς ρατσιστικού λόγου με κάποιους άλλους «λαούς» τους αποδέκτες και τα θύματα του. Με άλλα λόγια, αρνούμαι την ταύτιση των ιδεολόγων και προπαγανδιστών των ΜΜΕ και των γραφειοκρατικών οργανισμών των μεγάλων πολιτικών κομμάτων των δυτικών κοινωνιών (μήπως Καμίνης, Λοβέρδος και σία δεν χρησιμοποιούν ρατσιστικά στερεότυπα;) με τον «λαό» τη ρατσιστική βούληση του οποίου υποτίθεται εκφράζουν οι εν λόγω ιδεολόγοι.

ΔemΩΝ είπε...

Προφανώς έχεις δίκιο και δεν έχω αντίρρηση να το ανακαλέσω, αλλά ήταν λίγο προκλητικά εξώφθαλμη η λανθασμένη ανάγνωση/ερμηνεία...

RDAntonis είπε...

Θα το πω ωμά, ευθέως και ως εκπρόσωπος του εαυτού μου και μόνο: Μου τη δίνει όταν βλέπω έλλειψη σεβασμού απέναντι στο Δήμο. Έχουν προηγηθεί πολλά και μοιάζει να υπάρχει μια μόνιμη διάθεση υποτίμησής του από κάποιους. Ε, δε μου αρέσει καθόλου αυτό γιατί δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ούτε της προσφοράς του προς όλους, ούτε της πολιτικής του διαύγειας, ούτε της μόρφωσής του.

Αυτά και το θέμα κλείνει εδώ.

Nobody είπε...

Στην ενδιαφέρουσα αρχική ανάλυση, ας προστεθεί και η παράμετρος "εργατικό κίνημα". Με τον όρο εννοώ φυσικά κάτι πολύ ευρύτερο από τις επίσημες συνδικαλιστικές ηγεσίες: μια ολόκληρη κουλτούρα κινητοποίησης όταν θίγονται βασικοί όροι διαβίωσης, μια κουλτούρα που προέρχεται από ένα μακρύ παρελθόν εργατικών διεκδικήσεων και μορφωμάτων της εργατικής τάξης, και ασφαλώς προσιδιάζει κατεξοχήν σε προηγμένες βιομηχανικές κοινωνίες (όπως τις λέγαμε κάποτε).

Στην Ελλάδα, τέτοιο κίνημα και τέτοια κουλτούρα δεν "υπήρξε" ποτέ, που σημαίνει ότι δεν απέκτησε ποτέ ηγεμονική θέση στις συλλογικές διεκδικήσεις και στους συλλογικούς αγώνες (δεν εννοώ ότι απουσίασε παντελώς). Τα αντεξουσιαστικά αντανακλαστικά που εκδηλώνονται πολύ συχνότερα σε αγώνες και κινητοποιήσεις στην Ελλάδα σίγουρα έχουν κι αυτά άμεση σχέση με τον κυνισμό που αναλύει ο Αντώνης, αποτελούν τη "θετική" υποκειμενική όψη της όλης διαδικασίας, της οποίας την "αρνητική" υποκειμενική όψη αποτελεί ενδεχομένως η σημερινή απάθεια. Εδώ θέλω να προσθέσω και μια αντικειμενική όψη αυτής της διαδικασίας, όχι από τη σκοπιά της "ατελούς εκβιομηχάνισης" της χώρας, όπως ήταν άλλοτε της μόδας να λέγεται και να ξαναλέγεται για την Ελλάδα, αλλά από τη σκοπιά της μη διαμόρφωσης "εργατικής"-ταξικής συνείδησης.

Αυτό το πολύ απλό, "όταν μου θίγουν τους βασικούς όρους διαβίωσης, ξεσηκώνομαι", δεν υφίσταται στην Ελλάδα, επειδή δεν γίνεται καν αντιληπτό ποιοι είναι οι όροι αυτοί. Ο κυνισμός, όσο μεταϊδεολογικός κι αν θεωρηθεί (Ζίζεκ), δεν παύει να διατηρεί έντονα το στοιχείο της παλιάς καλής ψευδούς συνείδησης: πιστεύω κάτι άλλο από αυτό που αντιστοιχεί στην πραγματικότητα της ζωής μου, έστω και με τη διευκρίνιση ότι το ψεύδος εδώ δεν βρίσκεται στην πίστη, αλλά στην ίδια την πραγματικότητα της ζωής μου.

λ.κ είπε...

εμείς όμως έχουμε ένα κράτος που ετοιμάζεται να κλείσει νοσοκομεία, (να τα κλείσει τελείως, όχι να τα αφήσει να υπολειτουργούν από έλλειψη προσωπικού) πανεπιστήμια (τί μας χρειάζονται 21, είπε ο καρδινάλιος Πρετεντέρης) και φυσικά να φουντάρει δεν ξέρω πόσες χιλιάδες συμβασιούχους του δημοσίου προκειμένου να πληρωθούν οι ντόπιοι ή ξένοι δανειστές. όσο για τα σχολεία, το πρόβλημα προς το παρόν έχει λυθεί: ένα γυμνάσιο που χρειαζόταν πέρισυ περίπου 60.000 για τα λειτουργικά του έξοδα, φέτος πήρε 12.000 και σε καλή μεριά.

λ.κ είπε...

ομολογώ ότι αγνοούσα αυτή τη συνέντευξη του Καμίνη.είχα μείνει στις επαναπροωθήσεις λαθρομεταναστών.ωραίο συνήγορο είχαμε και δεν το ξέραμε.
ένας λόγος παραπάνω λοιπόν.
τον Ψαριανό ας τον αφήσουμε να στηρίζει Σγουρό...

RDAntonis είπε...

"Κατά της ισότητας στον γάμο ο πρώην Συνήγορος του Πολίτη": http://elawyer.blogspot.com/2010/10/blog-post_08.html

Περισσότερα όταν βρω χρόνο.

RDAntonis είπε...

Και: http://gaynewsingreek.blogspot.com/2010/10/blog-post_30.html

Lakis είπε...

Με αποκαλείς τρολλ και 2 γραμμές πιο κ'ατω επιχειρείς να μπαχαλέψεις την συζήτηση γράφοντας για ιράκ (ξέχασες την εξόντωση των ινδιάνων από τους wasps)!

Σχετικά με νομιμοποίηση (αν και είναι βασικές γνώσεις) δες απάντηση μου πιο κάτω στον RDAntonis.

Ωραίο το ψήφισμα του ΟΗΕ! Ουσιαστικά αυτό αποφύγαμε με το δάνειο που πήραμε από το ΔΝΤ. Τον Μάιο δεν είχαμε να πληρώσουμε τα χρέη μας στους δανειστές μας, που σημαίνει δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε νέα δάνεια (δανεικά και αγύριστα), που σημαίνει από τον μάιο μέχρι άγνωστο πότε το κράτος δεν θα ήταν σε θέση να πραγματοποιήσει τον προϋπολογισμό του με ότι αυτό σημαίνει για τις δημόσιες υπηρεσίες και παροχές.

Lakis είπε...

1. Άλλο να λες η χ κυβέρνηση δεν ακολούθησε ψ πολιτικές και άλλο να λες οι ψ πολιτικές είναι καλές/επιθυμητές/αυτές που έπρεπε να εφαρμόσουμε.
Εγώ είπα το πρώτο, εσύ μου αποδίδεις το δεύτερο, ξαναδιάβασε την προηγούμενη απάντηση μου.

2. Εκ του πονηρού (και πολύ μάλιστα) είναι η απάντηση σου. Για τον ανθρωπομορφισμό είπα μπορούμε και να τον δεχτούμε (διάβασε πάλι την προηγούμενη απάντηση μου), η βασική μου ένσταση (για την οποία δεν είπες τίποτα... ) είναι ότι δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι ότι 50.000 διαδηλωτές εκφράζουν την βρετανική κοινωνία γιατί έτσι γουστάρεις.
Στην δημοκρατία ένας πολίτης είτε εκφράζει μόνο την πάρτη του είτε εκφράζει όσους τον έχουν νομιμοποιήσει να το κάνει. Η αρχή αυτή εφαρμόζεται στην περίπτωση μας ως εξής: όσοι πήγαν στην διαδήλωση ανεξάρτητοι (δηλ. μόνοι τους) εκφράζουν μόνο τον εαυτό τους και τις απόψεις τους. Όσοι πήγαν ως σύλλογοι/οργανώσεις/κόμματα εκφράζουν τα μέλη τους, όχι την βρετανική κοινωνία στο σύνολο της.Αυτοί αποτελούν ένα μέρος της.

3. Από το ότι έγιναν κάποιες καταλήψεις σε σχολές έβγαλες το συμπέρασμα ότι η βρετανική κοινωνία θέλει να ανατρέψει τον καπιταλισμό;
Αυτό που αλλάζει τώρα είναι το ύψος των διδάκτρων, όχι το πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ στο ΗΒ, αυτό υπάρχει στις βασικές του αρχές δεκαετίες τώρα χωρίς να προκαλεί μαζικές αντίδρασεις πόσο μάλλον συνολικό αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας.

4. Καιρός να το μάθεις και εσύ: η σχέση τους είναι ότι χωρίς καταναλωτισμό δεν υπάρχει ελεύθερη αγορά και χωρίς ελεύθερη αγορά δεν έχεις τι να καταναλώσεις (περίπτωση πρώην ανατολικού μπλοκ).

5. Το "μοναδικό προσωπικό μου ταλέντο" που μου επιτρέπει να έχω γνώση για την ποιότητα της δουλειάς των δημοσίων υπαλλήλων είναι η ιδιότητα μου του έλληνα πολίτη και φορολογούμενου. Λόγω αυτής έχω φάει στην μάπα δημόσιο σχολείο, παν/μιο, στρατό, εφορίες, νομαρχίες, ΙΚΑ, υπουργεία, πολεοδομίες, ολυμπιακή, χρέη ΔΕΚΟ κτλ κτλ.
Αν τώρα στις επαφές που έχεις εσύ με το ελληνικό δημόσιο είδες χαμογελαστούς, ευγενικούς, αδιάφθορους ανθρώπους, καταρτισμένους που σκίζονται να σε εξυπηρετήσουν με αποτέλεσμα να κάνεις την δουλειά σου στο άψε σβήσε σωστά και αξιόπιστα, ε τι να πω... μάλλον οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές της ΝΔ έφεραν αποτέλεσμα...

RDAntonis είπε...

1. Υπεκφεύγεις.
2. Άνθρωπος που διαβάζει τη φράση: "μαζικός φοιτητικός ξεσηκωμός και στην Αγγλία" ως σημαίνουσα ότι "ισχυρίζομαι ότι 50.000 διαδηλωτές εκφράζουν την βρετανική κοινωνία γιατί έτσι γουστάρω" είναι ή ημι-αναλφάβητος ή κακοπροαίρετος σε βαθμό τρολισμού. Περαιτέρω, άνθρωπος που δεν γνωρίζει ότι οι εξεγέρσεις δεν είναι κοινοβούλια για να συζητούνται με όρους ποσοτικής αντιπροσώπευσης, ότι η ιρανική επανάσταση--ούσα η μαζικότερη ιστορικά επανάσταση--αφορούσε μόλις το 1% του πληθυσμού, πχ, και ότι το επί του πληθυσμού ποσοστό ουδεμία σημασία έχει για την πολιτική εμβέλεια και ιστορική σημασία μιας δράσης, είναι ανιστόρητος και άσχετος με το θέμα το οποίο αποπειράται να πραγματευτεί.
3. Ο ευρών σε ποιο σημείο του κειμένου γράφω ή υπονοώ ότι "η βρετανική κοινωνία θέλει να ανατρέψει τον καπιταλισμό" κερδίζει σαββατοκύριακο σε αριστεροφιλελεύθερο θινκ τανκ.
4. Α χα χα χα!
5. Σώπα. Και εγώ πληρώνω φόρους στην Ελλάδα, αλλά δεν μου πέρασε ποτέ απ' το μυαλό να αναγάγω τον εαυτό μου σε γενικό εισαγγελέα τεμπέληδων δημοσίων υπαλλήλων. What gives?

rdDcom είπε...

Άσχετο: έχεις το κείμενο του Bosteels σε pdf ή τουλάχιστον σε σαρωμένη μορφή; Μπορώ να συνεχίσω τη μετάφραση, αν δεν έχεις χρόνο.

---Γιατί σπαταλάς φαιά ουσία σε διάλογο με λοβοτομημένους φασιστοπασόκους; ;-)

rdDcom είπε...

Άσχετο: έχεις το κείμενο του Bosteels σε pdf ή τουλάχιστον σε σαρωμένη μορφή; Μπορώ να συνεχίσω τη μετάφραση, αν δεν έχεις χρόνο.

---Γιατί σπαταλάς φαιά ουσία σε διάλογο με λοβοτομημένους φασιστοπασόκους; ;-)

RDAntonis είπε...

Μάλιστα. Πολύ προβλέψιμα και γνωστά όλα αυτά. Ο "διάλογος" ούτως ή άλλως εκ μέρους μου έλαβε τέλος με το παραπάνω.

Δυστυχώς δεν έχω το κείμενο σε pdf ή κάποιου είδους ηλεκτρονική μορφή. Έχουν πέσει πολλά μέχρι το Δεκέμβρη, θα καθυστερήσω με τη μετάφραση από ό,τι φαίνεται.

Left G700 είπε...

ΑΣΧΕΤΟ(;)


Μα ούτε ένα(1) σχόλιο για το κεντρικό θέμα του ποστ, την Πίστη;

rdDcom είπε...

Επίσης άσχετο (;):
στο τελευταίο «εύστοχο» πόνημα του αποσυνθεσιάκια «μαθαίνουμε» ότι ο Καρλ Σμιτ είναι ο «θεωρητικός» τής «ανυπακοής» (εξ ου και η «εκ των πραγμάτων» «φιλοσοφική» σύγκλιση Χρυσής Αυγής και Ανταρσύας· στα σχόλια, ο γνωστός σαλονικιός, ο οποίος μάλλον «επικροτεί» τη «θέση» του «φιλοσοφικού ποιητή», μας πληροφορεί για την προέλευση του όρου «σοσιαλφασισμός» [το επιχείρημα είναι ότι όχι μόνο το ΚΚΕ ως «σταλινικό» είναι «σοσιαλφασιστικό», αλλά ότι οι προπάτορές του (κομμουνιστές της Βαϊμάρης) ευθύνονται και για τον ίδιο τον όρο - (κατά τον πάσχοντα από πολλαπλό εγκεφαλικό ανεύρυσμα, οι «σοσιαλδημοκράτες» θα έζωσαν την Γερμανία από τον Χίτλερ, αλλά δεν του «άφησαν» οι κομουνιστές)]. Στη «συζήτηση» «μετέχει» και ο grsail, ο οποίος ουδεμία αντίρρηση δεν φέρει για τα λεγόμενα.

----
Δημόσια Παράκληση/Πρόταση: Στο «Δρόμος με τις Φάμπρικες» έχουν αναρτηθεί πρόσφατα, κατά τη γνώμη μου, επιλήψιμοι σχολιασμοί επί του μεταναστευτικού. Καλύτερα θα ήταν να αφαιρεθεί από το Blogroll.

RDAntonis είπε...

Δήμο, έχω πολύ καιρό να μπω στο σάιτ που αναφέρεσαι, μπορείς να με ενημερώσεις λίγο πιο συγκεκριμένα; Δημόσια ή ιδιωτικά, ό,τι προτιμάς.

rdDcom είπε...

Αναδημοσίευσε από τα Νέα άρθρο, δείγμα:
«η Ελλάδα δέχεται µεγάλη πίεση χιλιάδων παράνοµων εισόδων στα σύνορά της άργησε χρόνια ολόκληρα να αντιδράσει, άργησε να διεκδικήσει αποτελεσµατικά την οφειλόµενη ευρωπαϊκή συνδροµή (βλ.Παπουτσή)».

Το άρθρο επαναλαμβάνει τη λογική Καμίνη/Πασόκ: κάθε μετανάστης χωρίς χαρτιά είναι «παράνομος» (μέχρι να του χορηγηθεί άσυλο.). Με άλλα λόγια, δεν υφίσταται η νομική κατηγορία των αιτούντων άσυλο. Περαιτέρω κάθε θετικό μέτρο υπέρ των «παρανόμων» επαφίεται στην καλή βούληση της Πολιτείας, --- και όχι στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο. Όμως, γνωρίζουμε ότι η «καλή βούληση» μεταφράζεται σε βασανισμούς, εξαθλίωση, στέρηση ιατρικής φροντίδας, κρατικές δολοφονίες κ.λπ.

rdDcom είπε...

Δεν λέω ότι η στάση είναι συνειδητή, απλώς δεν θεωρώ σωστό να παραπέμπουμε σε δημοσιεύσεις με τις οποίες εγώ προσωπικά διαφωνώ απόλυτα:

Δες και εδώ:
http://odromos.wordpress.com/2010/11/06/%CF%86%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1-frontex-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AD%CE%B2%CF%81%CE%BF/
(Φροντέξ)

Και ανοικτή υποστήριξη Καμίνη, και το εξής, που με ενόχλησε ιδιαίτερα:
http://odromos.wordpress.com/2010/10/12/%cf%80%ce%b1%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%af%cf%89%ce%bd-%ce%ae-%ce%bf%ce%b4%cf%8c%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%87%ce%ae%cf%82/

RDAntonis είπε...

Με εκπλήττουν αυτά, γιατί από όσο ξέρω το ιστολόγιο το έχει μετανάστης (από Αλβανία, αν δεν κάνω λάθος). Δεν έχω αντίρρηση να φύγει απ' το μπλογκρολ.

Εν τω μεταξύ, Τσαούσα διάβασες να δεις πασοκικό ήθος;

http://itsaousa.blogspot.com/2010/11/blog-post_10.html
http://itsaousa.blogspot.com/2010/11/blog-post_11.html

rdDcom είπε...

Το ξέρω το μπλογκ από παλία. Η αίσθηση που έχω είναι ότι η «γράφουσα» δεν είναι γυναίκα. Πρόκειται για αντιπερισπασμό του τύπου: έχω το δικαίωμα επηδεί δηλώνω γυναίκα, χρησιμοποιώ κάθε σεξιστικό, ομοφοβικό, κ.λπ στερεότυπο.

RDAntonis είπε...

Μια απ' τα ίδια νομίζω και γω.

Left G700 είπε...

Φίλοι Αντώνη και Δήμο, το πρόβλημα δεν είναι η Τσαούσα και η κάθε Τσαούσα. Το πρόβλημα είναι οι Προκόπηδες! (Εσύ Αντώνη, το ξέρεις καλά αυτό. Είχαμε πιάσει μια συνομιλία σου με τον περι ου ο λόγος μας "Κύριο"). Αυτούς πρέπει να ξεμπροστιάζουμε παιδιά! Αυτούς!

Καλό βράδυ.


Τα λέμε

RDAntonis είπε...

Όντως, είχα δημοσιεύσει εδώ μια συνομιλία που είχα με τον Π. Δούκα. Προσωπικά, βέβαια, προτιμώ να τα λέω με τον Δούκα για αυτά που λέει ο ίδιος και όχι αυτά που λέει η Τσαούσα. Και δεν λέει λίγα.

Left G700 είπε...

"Δεν έχω αντίρρηση να φύγει απ' το μπλογκρολ". Δικά σου λόγια είναι αυτά Αντώνη, λίγο παραπάνω. Επομένως, δεν είναι μόνο το τι λέει κάποιος είναι και το τι πράττει. Και εν προκειμένω ο Προκόπης με "δημοκρατική υπερηφάνεια" συμπεριλαμβάνει στη λίστα ιστολογίων του τη "Μεγάλη Κυρία" του Διαδικτύου. (Μπες στο μπλογκ του να δεις και τον διάλογο με zalion, να θαυμάσεις...).


Τα λέμε

RDAntonis είπε...

Ναι, δικά μου είναι βέβαια, αλλά δεν καταλαβαίνω τη σύγκριση. Πιστεύεις, κατ' αρχάς, ότι ο Π.Δούκας εκλαμβάνεται ως "αριστερός" (ή εκλαμβάνει τον εαυτό του ως αριστερό) ώστε να προκύπτει αντίφαση με την συμπερίληψη της Τσαούσας; Ο άνθρωπος είναι bona fide στον χώρο ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και την ΔΗΑΡ όπου βρίσκονται και τόσοι άλλοι μιας "σοσιαλδημοκρατίας" μπροστά στην οποία ο Κάουτσκι φαντάζει Λένιν στο τετράγωνο. Τι να ξεμπροστιάσουμε ακριβώς;

RDAntonis είπε...

Εκτός αν εννοείς ξεμπρόστιασμα του "καλός μπάτσος/κακός μπάτσος" του εν λόγω χώρου. Ε, αυτό το ζήσαμε εδώ αρκετά, και μάλιστα με τους ίδιους μπάτσους πρώτα να μας χαϊδεύουν και μετά να βγάζουν τα γκλομπ.

Left G700 είπε...

Φίλε Δήμο,


Δεν είχαμε δει το εν λόγω "ποίημα". Το διαβάσαμε μετά το δικό σου άσχετο(;) σχόλιο. Τραγωδία που βγάζει άφθονο γέλιο. Μπορεί και να ασχοληθούμε.


Τα λέμε

Left G700 είπε...

Φίλε Αντώνη,


Μιλήσαμε περί Δούκα, όταν είδαμε ότι λινκάρισες δυο ποστς της "Μεγάλης Κυρίας". Είμαστε της άποψης ότι η είδηση δεν είναι αυτά. Όπως λέει κι ο Δήμος, η περίπτωσή της είναι και παλιά και γνωστή. Η είδηση για μας είναι ότι τη συμπεριλαμβάνει στο blogroll του ο Δούκας, "ξεπλένοντας" την απίστευτη χυδαιότητά της με το "δημοκρατικό", "ευγενικό", "αντικειμενικό" προφίλ του. (Εμείς το πήραμε είδηση την Πέμπτη και κάναμε και μια παράπλευρη ανάρτηση γι' αυτό).

Το επόμενο σχόλιό μας το στείλαμε εις απάντηση αυτού που είπες ότι προτιμάς να τα λες με τον Δούκα γι' αυτά που λέει ο ίδιος κι όχι γι' αυτά που λέει η τσαούσα. Θυμίζοντας ταυτόχρονα τη συζήτησή σου με τον Δήμο για το αν πρέπει να διαγράψετε κάποιο μπλογκ από τη λίστα σας. Αυτή η συζήτηση αποδεικνύει πως συμμερίζεσαι την άποψη ότι το ποιο μπλογκ έχει κάποιος στη λίστα του "λέει" κάτι. Εδώ λοιπόν υπήρχε η συνάφεια.

Όσο για το αν θεωρεί ο Δούκας τον εαυτό του αριστερό ή αν εκλαμβάνεται ως τέτοιος, από την ερώτηση και μόνο καταλαβαίνουμε πως μάλλον υπάρχει διαφορά εκτίμησης για τη ζημιά που υφίσταται η Αριστερά επί δεκαετίες από τα παπαγαλάκια (πάσης φύσεως) της κεντροαριστεράς. Για εμάς είναι τεράστια.


Τα λέμε

omadeon είπε...

Αν έχω κάνα... σάπιο μπλογκ στο δικό μας μπλογκ-ρολ (εκ παραδρομής ίσως) να... μου το σφυρίξετε χωρίς αναστολές (χεχε)... (το λέω επειδή βλέπω ότι μελετάτε τέτοια θέματα)
Επίσης κάθε κριτική δεκτή (εννοείται αυτό).
(στο δικό σας μπλογκ-ρολ δεν είμαστε πάντως, ατυχώς...) ΧΑΧΑΧΑ

celin είπε...

Φιλε Αντωνη,νομιζω οτι ειναι λαθος σου να δινεις αυτα τα λινκς στο κοινο,δεν εχουμε καμια διαθεση να διαβαζουμε ξερασματα και εμετους.Εκανα το λαθος κ διαβασα ενα απο αυτα,δε νομιζω οτι υπαρχει λογος να διαβαστει απο κανεναν αλλον.

RDAntonis είπε...

Δεν το ξανακάνω ρε celin, ένα δειγματολειπτικό του χώρου να πέσουν λίγο οι μάσκες της ευπρέπειας και του "επιπέδου" που αρέσει σε ορισμένους να φοράνε.

RDAntonis είπε...

Ώπα, σας ξεχάσαμε ε; Προστέθηκε, σόρι για την αμέλεια.

rdDcom είπε...

Το ίδιο εμετικά είναι και τα κείμενα του LLS παρά το όποιο «θεωρητικό» επίχρισμα. Έχω απογοητευτεί με τις παραποιήσεις και ηλιθιότητες που διαβάζω εκεί. Το να χαρακτηρίσει κάποιον τον Σμιτ ως θεωρητικό τής «ανυπακοής» (και «πολέμιο» της «τυπικής» δημοκρατίας) για να αποδείξει τη σύγκλιση που ανέφερα (ΧΑ και Ανταρσύα) απαιτεί μεγάλο θράσος (Για να αντιληφθείς περί τίνος πρόκειται το καθεστώς Πούτιν (προεδροκρατία, δικτατορία των νόμων) έχει ως blueprint τη συνταγματική θεωρία του Σμιτ, όπως και οι συνταγματικές εκτροπές τύπου Μπους και Πινοσέ). Είναι επονείδιστο να γράφονται τέτοια πράγματα και διάφοροι «αριστεροί» (μη μας τα μαδάς, grsail, κ.λπ) να μη φέρνουν καμία αντίρρηση.

rdDcom είπε...

Το ίδιο εμετικά είναι και τα κείμενα του LLS παρά το όποιο «θεωρητικό» επίχρισμα. Έχω απογοητευτεί με τις παραποιήσεις και ηλιθιότητες που διαβάζω εκεί. Το να χαρακτηρίσει κάποιον τον Σμιτ ως θεωρητικό τής «ανυπακοής» (και «πολέμιο» της «τυπικής» δημοκρατίας) για να αποδείξει τη σύγκλιση που ανέφερα (ΧΑ και Ανταρσύα) απαιτεί μεγάλο θράσος (Για να αντιληφθείς περί τίνος πρόκειται το καθεστώς Πούτιν (προεδροκρατία, δικτατορία των νόμων) έχει ως blueprint τη συνταγματική θεωρία του Σμιτ, όπως και οι συνταγματικές εκτροπές τύπου Μπους και Πινοσέ). Είναι επονείδιστο να γράφονται τέτοια πράγματα και διάφοροι «αριστεροί» (μη μας τα μαδάς, grsail, κ.λπ) να μη φέρνουν καμία αντίρρηση.

celin είπε...

Δημο,εγω δε πιστευω οτι τα κειμενα του lls ειναι εμετικα.Πιστευω βεβαια οτι υπαρχουν καποιες θεωρητικες ακροβασιες οι οποιες δεν ευσταθουν και συμμετειχα στην εν λογω συζητηση οπως ειδες,προσπαθωντας να τις αναδειξω.
Διαβασα απιστευτα πραγματα για το "ΚΚΕ που ρεπει προς τον σοσιαλφασισμο"
αλλα αυτη η ατακα δεν ηταν του lls,ανηκε σε αλλο σχολιαστη.

Διαβαζω αυτα που λες εσυ τωρα με τον ενθουσιασμο της αγνοιας μου κ σε ευχαριστω που με διαφωτισες:δεν εχω ιδεα ποιος ειναι ο Καρλ Σμιτ.Αλλα αν οι θεωριες του αποτελουν θεωρητικο υποβαθρο για προεδροκρατιες κ πινοσετικα "πολιτευματα",
τοτε προφανως κ θα αντιμετωπιζω με απεχθεια απο δω κ περα το ονομα Καρλ Σμιτ.

Οπως προφανες ειναι οτι δεν υπαρχει καμια συγκλιση μεταξυ ΑΝΤΑΡΣΥΑ κ ΧΑ

D.P. είπε...

Γενικά θα συμφωνήσω με την ουσία του κειμένου. Είναι αλήθεια πως το μεγαλύτερο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας “συμπορεύθηκε με όλα αυτά, απ' την απόσταση όμως του κυνικού συνοδοιπόρου που γελούσε κρυφά με το καλοσιδερωμένο χτένισμα των Σπηλιωτόπουλων και των Ρουσσόπουλων και δεν εξεπλάγη στο παραμικρό από το γεγονός ότι απεδείχθησαν απατεώνες”. Στο συμπέρασμα αυτό εύκολα φτάνεις κάνοντας μία συζήτηση με τον μέσο Έλληνα, ο οποίος ευχαριστιέται δεόντως να παρακολουθεί τον Λαζόπουλο να κοροϊδεύει όλους αυτούς τους ατσαλάκωτους απατεώνες. Τα μεγάλα ποσοστά που λαμβάνει η εκπομπή του πιστεύω ότι είναι ακράδαντη απόδειξη της ορθότητας της παραπάνω άποψης.

Υπάρχει βέβαια και μία μικρή μειοψηφία η οποία όντως πίστεψε στις φενάκες του νεοφιλελευθερισμού κυρίως λόγω, είτε της οικονομικής της κατάστασης, είτε του αναπτυγμένου μορφωτικού (κυρίως σε πεδία όπου η αγορά εργασίας είναι εύκολη υπόθεση) της επιπέδου. Από τη μία, η οικονομική ευμάρεια σου επιτρέπει να εμπιστεύεσαι ιδεολογήματα του τύπου “όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι τεμπέληδες” και “όλοι φταίνε για το χρέος” και από την άλλη, η αυξημένη τεχνολογική κατάρτιση σου επιτρέπει να ατενίζεις με αισιοδοξία το μέλλον εφόσον φυσικά έχεις καταφέρει να βρεις μια καλοπληρωμένη δουλειά. Και οι δύο παραπάνω κατηγορίες αδυνατούν να αντιληφθούν την αντικειμενική πραγματικότητα και επιτρέπουν φιλάρεσκα στους εαυτούς τους να κρίνουν εξ' ιδίου τα αλλότρια. Δεν παύουν όμως να είναι μία μικρή μειοψηφία, ίσως λίγο μεγαλύτερη από 50000 διαδηλωτές.

Τι γίνεται όμως με την μεγάλη πλειοψηφία η οποία δεν ανήκει ούτε στους 50000 διαδηλωτές, αλλά ούτε σε αυτούς τους οποίους η αγκίστρωση στην υποκειμενικότητα τους, τους αναγκάζει να πορευτούν δίπλα δίπλα με τα νεοφιλελεύθερα ιδεολογήματα; Η αλλιώς “τι συμβαίνει όμως όταν μια κοινωνία που συντηρεί μια στάση ειρωνικής-κυνικής αποστασιοποίησης απέναντι σε κάθε δοξασία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ιδέα ότι αυτό στο οποίο δεν θεώρησε ποτέ ότι πιστεύει όντως δεν ισχύει;”

Κατά την άποψη μου η κυνική αποστασιοποίηση θα συνεχίσει να υφίσταται εφόσον δεν υπάρχει μία εναλλακτική δοξασία (ιδεολογία), από την οποία θα μπορούσε να αντληθεί αισιοδοξία και μαχητικότητα. Το να επαναφέρεις όμως την πίστη στους κυνικά άπιστους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ίσως το πρώτο που θα πρέπει να επιχειρήσει κάποιος είναι να μην δημιουργεί επιπλέον απαισιοδοξία. Η ελληνική (και ευρωπαϊκή) αριστερά έχει αποτύχει ολοκληρωτικά σε αυτό...

Δ.Π. είπε...

Γενικά θα συμφωνήσω με την ουσία του κειμένου. Είναι αλήθεια πως το μεγαλύτερο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας “συμπορεύθηκε με όλα αυτά, απ' την απόσταση όμως του κυνικού συνοδοιπόρου που γελούσε κρυφά με το καλοσιδερωμένο χτένισμα των Σπηλιωτόπουλων και των Ρουσσόπουλων και δεν εξεπλάγη στο παραμικρό από το γεγονός ότι απεδείχθησαν απατεώνες”. Στο συμπέρασμα αυτό εύκολα φτάνεις κάνοντας μία συζήτηση με τον μέσο Έλληνα, ο οποίος ευχαριστιέται δεόντως να παρακολουθεί τον Λαζόπουλο να κοροϊδεύει όλους αυτούς τους ατσαλάκωτους απατεώνες. Τα μεγάλα ποσοστά που λαμβάνει η εκπομπή του πιστεύω ότι είναι ακράδαντη απόδειξη της ορθότητας της παραπάνω άποψης.

Υπάρχει βέβαια και μία μικρή μειοψηφία η οποία όντως πίστεψε στις φενάκες του νεοφιλελευθερισμού κυρίως λόγω, είτε της οικονομικής της κατάστασης, είτε του αναπτυγμένου μορφωτικού (κυρίως σε πεδία όπου η αγορά εργασίας είναι εύκολη υπόθεση) της επιπέδου. Από τη μία, η οικονομική ευμάρεια σου επιτρέπει να εμπιστεύεσαι ιδεολογήματα του τύπου “όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι τεμπέληδες” και “όλοι φταίνε για το χρέος” και από την άλλη, η αυξημένη τεχνολογική κατάρτιση σου επιτρέπει να ατενίζεις με αισιοδοξία το μέλλον εφόσον φυσικά έχεις καταφέρει να βρεις μια καλοπληρωμένη δουλειά. Και οι δύο παραπάνω κατηγορίες αδυνατούν να αντιληφθούν την αντικειμενική πραγματικότητα και επιτρέπουν φιλάρεσκα στους εαυτούς τους να κρίνουν εξ' ιδίου τα αλλότρια. Δεν παύουν όμως να είναι μία μικρή μειοψηφία, ίσως λίγο μεγαλύτερη από 50000 διαδηλωτές.

Τι γίνεται όμως με την μεγάλη πλειοψηφία η οποία δεν ανήκει ούτε στους 50000 διαδηλωτές, αλλά ούτε σε αυτούς τους οποίους η αγκίστρωση στην υποκειμενικότητα τους, τους αναγκάζει να πορευτούν δίπλα δίπλα με τα νεοφιλελεύθερα ιδεολογήματα; Η αλλιώς “τι συμβαίνει όμως όταν μια κοινωνία που συντηρεί μια στάση ειρωνικής-κυνικής αποστασιοποίησης απέναντι σε κάθε δοξασία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ιδέα ότι αυτό στο οποίο δεν θεώρησε ποτέ ότι πιστεύει όντως δεν ισχύει;”

Κατά την άποψη μου η κυνική αποστασιοποίηση θα συνεχίσει να υφίσταται εφόσον δεν υπάρχει μία εναλλακτική δοξασία (ιδεολογία), από την οποία θα μπορούσε να αντληθεί αισιοδοξία και μαχητικότητα. Το να επαναφέρεις όμως την πίστη στους κυνικά άπιστους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ίσως το πρώτο που θα πρέπει να επιχειρήσει κάποιος είναι να μην δημιουργεί επιπλέον απαισιοδοξία. Η ελληνική (και ευρωπαϊκή) αριστερά έχει αποτύχει ολοκληρωτικά σε αυτό...