Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010

Νικόλας Σεβαστάκης, Για την επανάσταση του αυτονόητου

Ενισχύσεις στη μάχη ενάντια στις "αριστερίζουσες" εκδοχές νεοφιλελεύθερου newspeak. Είναι εντυπωσιακό πόσα σημεία επαφής --στην πραγματικότητα, ακόμα και από κοινού επικέντρωση στις ίδιες φράσεις και τα ίδια ρητορικά πρωτόκολλα-- υπάρχουν εδώ σε σχέση με την πρόσφατη ανάρτηση Γράμμα από τη Σιβηρία του 'Φιλελεύθερου Αριστερισμού' και τη συζήτηση που ακολούθησε εκεί, καθώς και στην ανάρτηση Δεν έχετε ψωμί; Φάτε...φυλακή. The cat is out of the bag, και ο καθένας μπορεί να αναλογιστεί πού στέκεται πιο ενσυνείδητα και με λιγότερα άλλοθι εφεξής.

Ευχαριστώ πολύ τον Γ.Κ για την πρόταση του κειμένου. Με πλάγια και έντονα οι δικές μου, εύγλωττες ελπίζω, υπογραμμίσεις. Από την Αυγή.
RD (Αντώνης)
---


του Νικόλα Σεβαστάκη*


Αν έχω καταλάβει καλά διανύουμε επαναστατική περίοδο. Η «επανάσταση του αυτονόητου» προορίζεται να σαρώσει με το σπαθί του Μνημονίου όλες τις αγκυλώσεις, όλους τους αναχρονισμούς και τις νοσηρές καταστάσεις που στραγγίζουν τους χυμούς της χώρας και τη δημιουργική ενέργεια των κατοίκων της.

Αστειεύομαι, φυσικά. Αλλά πάλι δεν είναι καθόλου αστείο αν σκεφτούμε το χάος και τα απωθητικά πόκερ της καθ’ ημάς Αριστεράς. Τι είναι όμως, στα σοβαρά τώρα, το αυτονόητο; Που βρίσκεται άραγε αυτή η νέα ήπειρος της κοινής λογικής που τώρα τελευταία φαίνεται να συνεπαίρνει ως και αριστερούς δημοκράτες οι οποίοι ανακαλύπτουν τη «δημόσια ορθολογικότητα» ως μοναδικό αξιόπιστο κριτήριο αριστερής υπευθυνότητας;

Αυτονόητο είναι ας πούμε ότι δεν θέλουμε την αρρώστια, την ένδεια, την αναξιοπρεπή και ταπεινωτική μεταχείριση. Είναι η αναζήτηση της ομορφιάς, η απαίτηση να μην μας περιφρονούν, η επιθυμία όλων για μια εργασία που δεν συνθλίβει και αφήνει περιθώρια σε μια πληρέστερη ζωή. Αυτονόητη είναι η ενόχληση και η πικρία από χίλιες δυο λεπτομέρειες της καθημερινότητας, από εμπειρίες απογοητευτικές ή πράξεις που εξοργίζουν.

Όσο όμως προχωρούμε σε πιο σύνθετα αντικείμενα, σε τόπους πολιτικούς και θέματα σχετικά με τη διεύθυνση των συλλογικών υποθέσεων, τα αυτονόητα λιγοστεύουν. Οι ερμηνείες, οι ορισμοί, τα πορίσματα διαφέρουν όπως διαφέρουν τα συμφέροντα και οι αντιλήψεις για το δημόσιο αγαθό. Όπως, εν τέλει, διαφέρουν οι περιγραφές του κόσμου και οι επιθυμίες για τη φύση των αλλαγών που χρειάζονται. Και έτσι πρέπει να είναι: όποιος διεκδικεί αποκλειστικότητα στην κοινή λογική ολισθαίνει στην καθαρή ανοησία.

Το χειρότερο είναι όμως όταν μια τέτοια υπερφίαλη αξίωση επιδιώκει να εκβιάσει τους υπόλοιπους επισείοντας τετριμμένα διλήμματα: το πίσω και το εμπρός, τη συντήρηση και την πρόοδο, την ακινησία και την κίνηση, τα κεκτημένα και τα μη κεκτημένα. Πλασματικές «διαιρέσεις» που αναβιώνουν άλλη μια φορά την επικοινωνιακή πολιτική του νεοφιλελευθερισμού, αυτής ιδιαίτερα της μυρωδάτης ποικιλίας του που καλλιεργήθηκε στις δεξαμενές σκέψης του νέου Κέντρου και της μετα-παραδοσιακής σοσιαλδημοκρατίας.

Αλλά βρισκόμαστε σε μια συγκυρία διαφορετική. Η στιγμή που ζούμε είναι ιδιαίτερη. Πριν από κάποια χρόνια η «ανακάλυψη της Αμερικής» (ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, ευελιξία, συμπράξεις ιδιωτικού-δημόσιου τομέα κλπ) είχε ένα νόημα: αντιστοιχούσε στη δυναμική αποκόλληση μερίδων της μεσαίας τάξης και της διανοητικής εργασίας από τα παραδοσιακά μικροαστικά στρώματα και τον προστατευτικό κρατισμό. Σήμερα μια τέτοια δυναμική ανόδου δεν έχει αντίκρισμα στο βίωμα των μεσαίων στρωμάτων. Και η ρητορική της «θετικής ενέργειας» προσκρούει σε οδυνηρές και κυρίως πραγματικές εμπειρίες απώλειας για ευρύτερα τμήματα της κοινωνίας.

Με άλλα λόγια αν κάποτε το «αυτονόητο» μπορούσε να γοητεύσει όσους είχαν ελπίδες οφέλους, όσους μπορούσαν να οσφραίνονται την υλική και συμβολική τους ανταμοιβή, σήμερα δεν μπορεί να συμβεί το ίδιο. Ούτε στην ίδια έκταση ούτε με ανάλογους όρους. Υπό προϋποθέσεις, ο καθένας μπορεί πια να καταλάβει ότι είναι άλλο πράγμα η τεχνική εκλογίκευση της δημόσιας διοίκησης και άλλο η σαρωτική ιδεολογική και πολιτική επίθεση στον δημόσιο τομέα. Μπορεί επίσης να κατανοήσει ότι άλλο πράγμα είναι η παρέμβαση στις δυσλειτουργίες και διαφορετικό η ακραία αναδιανομή πλούτου και ισχύος. Ότι εντέλει υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε ένα ενιαίο μισθολόγιο που βελτιώνει την υλική κατάσταση των περισσότερων από ένα ενιαίο μισθολόγιο-εργαλείο εξίσωσης προς τα κάτω.

Για να το διατυπώσουμε διαφορετικά: η επανάσταση του αυτονόητου ανταποκρίνεται ουσιαστικά σε μια λογική αυταρχικού δογματισμού. Και κάτι τέτοιο μπορεί να φαίνεται παράδοξο καθόσον άλλα έλεγαν οι γραφές. Για παράδειγμα, ότι κανένας αυταρχικός δογματισμός δεν μπορεί να επιβιώσει στα «αναστοχαστικά» περιβάλλοντα των σύγχρονων δημοκρατιών. Αυτές ωστόσο οι γραφές του ευφημισμού διαψεύδονται. Παντού στην Ευρώπη διαφαίνεται ένα πνεύμα αυταρχικής παλινδρόμησης: στην επιχείρηση, στο πεδίο της δημόσιας τάξης, στο μεταναστευτικό.

Αλλά ας έλθουμε πάλι στα δικά μας. Διότι η δική μας επανάσταση του αυτονόητου επιδιώκει να εξαφανίσει τα υπολείμματα αυτονομίας μεταξύ των θεσμών ή των διαφορετικών σφαιρών της εμπειρίας καθιστώντας απόλυτους ρυθμιστές τις αγοραίες αξίες και πρακτικές. Το περίφημο επιτελικό κράτος είναι μια μίμηση της corporate governance, της εταιρικής διακυβέρνησης. Ενώ το πανεπιστήμιο της λογοδοσίας υπόσχεται κατά βάση τη μερική υποκατάσταση των παλαιών γραφειοκρατιών από νέα δίκτυα διανομής των πόρων και του κύρους προσανατολισμένα στο εμπόριο των προσόντων. Ήδη άλλωστε η εμπειρία από τις εφαρμογές της αξιολόγησης στα ΑΕΙ επιβεβαιώνει μια τάση απίστευτης διόγκωσης της διοικητικής-γραφειοκρατικής απασχόλησης εις βάρος των καθηκόντων της διδασκαλίας και της έρευνας.

Ο επεκτεινόμενος γραφειοκρατικός οικονομισμός είναι η μια όψη του νομίσματος. Υπάρχει όμως και η δεύτερη όψη της ίδιας εξέλιξης, η προσφυγή στις συμβολικές συμπονετικές χειρονομίες. Η κυρίαρχη πολιτική τα δίνει όλα για τους τομείς αιχμής του ελληνικού καπιταλισμού και όχι πλέον για ένα κοινωνικό συμβόλαιο που να ενσωματώνει και την κατώτερη μεσαία τάξη. Συγχρόνως όμως δεν έχει πρόβλημα να επαναφέρει το «κοινωνικό πρόσωπο» ως ευαισθησία για τις πλέον ευπαθείς ομάδες, ως διαχείριση κάποιων ακραίων καταστάσεων. Ούτε λόγος φυσικά για νέα αφήγηση ή επινόηση. Η καθολική λογική και η επιλεγμένη ευαισθησία μεταφράζουν απλώς τη σύγχρονη κατηγορική προσταγή: η καθολική λογική ανταποκρίνεται στην επιλογή για έναν πιο «καθαρό» καπιταλισμό και η στοχευμένη ευαισθησία καλεί τα άτομα σε αυτοθεραπεία και αλλαγή νοοτροπίας. Η πρώτη --ως λογική-- επιβάλλει το πλαίσιο και ορίζει τους προσανατολισμούς που πρέπει να ακολουθήσει η δεύτερη. Το πλαίσιο στηρίζεται στην παραδοχή της ακραίας πολιτικής αδυναμίας (τι θα πουν οι αγορές, τι θα πουν οι εταίροι μας) ενώ συγχρόνως προτρέπει τους πολίτες να επαναλαμβάνουν ρυθμικά ότι, παρόλα αυτά, «και αυτό γίνεται».

Με αυτό το σενάριο θα έχουμε να πορευτούμε στο εξής. Μεταξύ γενικού σωφρονισμού και μικρών δόσεων ανακούφισης. Με αιφνίδιες εναλλαγές επιτακτικής φιλελεύθερης συμμόρφωσης και ηθικής αναμόρφωσης. Με νεοφιλελεύθερο γκουβέρνο και «προοδευτική» βιοπολιτική. Με «αναγκαιότητες-μοίρες» και λυρικά ευχολόγια.

Υπάρχει άραγε περιθώριο για πολιτική απάντηση σε αυτό το νέο πλέγμα της ιδεολογίας και των πρακτικών της;


*Ο Νικόλας Σεβαστάκης διδάσκει στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ

50 σχόλια:

Erwthmatiko είπε...

κείμενα πάνω στην ακούσια αντικοινωνική συμπεριφορά, την εγκληματικότητα, της ταυτόχρονης κατάρευσης του άξονα, πατρίδα οικογένεια?... φαντάζομαι οδηγούν στο ντοσιέ του 3ου πόλου (θρησκεία) και πολιτική.

Erwthmatiko είπε...

παράκρουση και αφασική βία ολέ

Erwthmatiko είπε...

καταλαβαίνετε φυσικά οτι αυτό που προμυνήει το άρθρο είναι η αργή και βασανιστική εξουθένωση της κοινωνίας με το τυχαίο ξέβρασμα στη στεριά όλων των 'προσδοκιών' '-ψευδαισθήσεων, προφάσεων ιδεολογικών- και μη που προσφέρει η ιστορία μαζί με τα πτώματα του 'εν εξουσία'- και 'εν ισχεί' τυχαίως αλεσμένων στη λοτταρία της θάλασσας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στα μάτια μου διαβάζοντας αυτό (και στα μάτια του ΝΣ απο όσο το καταλαβαίνω) θα ήταν το πρωτοφανές ποδοπάτημα από τη συσσώρευση πλυθησμού στις παραλίες (για να περιμαζεψουν τυχόντες ξεβρασμένους -έτσι κι αλλιώς νεκρούς- συγγενείς ναυαγούς) σύμφωνα με τα 'κακά' και απολύτως πειστικά (και εμπειρικά) μαντάτα.

http://www.youtube.com/watch?v=b9foH_OeITA&feature=related

http://www.absolutelyrics.com/lyrics/view/deus/w.c.s._,28first_draft,29/

Maine είπε...

Ωραίος ο Σεβαστάκης.Φέτος τον πρόσεξα,και ο κριτικισμός του είναι τουλάχιστον σοβαρός.
Όσον αφορά το φαινόμενο του "Newspeak" θεωρώ (από την λίγη επαφή που έχω με την ελλάδα)ότι το χάσμα του με την καθημερινότητα είναι τόσο γιγαντιαίο και οι νεολογισμοί του τόσο απίθανοι που δύσκολα θα σταθεροποιηθεί ως Discours.Από την άλλη βέβαια υπάρχουν οι συνθήκες αναπαραγωγής του εκτός του επίσημου τύπου,και ακομη λαμβάνοντας υπόψη την εφημερη χρονικότητα των κοινών εννοιών στις σημερινές συνθήκες ίσως βρεθούμε σε δύσκολη θέση...
Αυτό που θέλω να τονίσω εγώ είναι ότι αυτή η ιδιότυπη ιδεολογία στηρίζεται ή ριζώνει μάλλον πάνω ,σε έναν πολύ αφελή δυισμό τον οποίο μπορείς να τον συναντήσεις σε πολλά διαφορετικά επίπεδα(από τον "επιστημονιστή" οικονομολόγα,τον κοσμοπόλιταν κουλτουριστή ,μπλογκερ σαν τον κομπλόπουλο και τον κάθε τυχαίο φοιτητή ... ).Κοινός είναι κάτι που συναντάται συχνά..
Στο διαλεκτικό επίπεδο(εννοώ εντός διαλόγων με έλεγχο) αναγνωρίζεται από μία συνεχή παλινδρόμηση ανάμεσα σε έναν ακραίο/απλοικό υποκειμενισμό-ελευθερισμό και σε κάποια μορφή επίσης ακραιου και απλοικού λογικισμού ή εμπερισμου .και έτσι μπορείς να ακούσεις μέσα σε ένα λεπτό απο το ίδιο ατομο "Δεν υπάρχουν αλήθειες","Όλα είνα σχετικά/υποκειμενικα" ΚΑΙ "μα ετσι ΕΙΝΑΙ ο Άνθρωπος","Δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργει η Κοινωνια/Οικονομια", κτλπ....Μια στάση δηλαδη που αρνείται κάθε είδους μεταφυσικής και καθορισμού ως μπουρδα και ταυτόχρονα παρέχει στον εαυτό της μια απειρότητα προφανειών περί άκρως χοντροκομμένων Καθολικών εννοιων("Ο Άνθρωπος", "η Οικονομια" πχ)..
Ας προσθέσω εν τέλει οτι φιλοσοφικά αυτή η σκέψη είναι απλά ένας παλιός καλός δυισμός ανάμεσα σε Ενεργητικότητα/Παθητικότητα , Ακαθόριστη ενεργεια καθαρισμού/παθητικός καθορισμός ακαθόριστου υλικού.
Το ακαθόριστο απολυτα ενεργητικο υποκείμενο που καθοριζει τον εαυτο του και τον κοσμο με το καθαρο ενεργημα της απολυτης βουλησης του.Αμορφη παθητικη
ύλη που είναι εν τελει απόλυτα "λογικη"/προσπελασιμη γιατι ως παθητικη εχει σταθερους νομους και καθοριζεται απο το υποκειμενο.

Maine είπε...

2 citation απο το blog koblopoulos για να δώσω εποπτεία περι του αποπάνω

"Προσοχή δε λέω κάτι παράλογο (ελπίζω): λέω μόνο ότι ο άνθρωπος είναι ορθολογικό ον, με την έννοια ότι δεν κάνει πράγματα στην τύχη, αλλά πράγματα που θέλει και νομίζει ότι είναι σωστά, σύμφωνα με το πρότυπο του σωστού που έχι στο μυαλό του."

"ο άλλο αντίθετο όραμα προσπαθεί να απελευθερώσει τους ανθρώπους, δίνοντας τους να καταλάβουν τη μεγαλοσύνη τους. Σε αυτό το χαοτικό, θεμελιωδώς απρόβλεπτο σύμπαν, η μοναδική διέξοδος προς την ελευθερία είναι ο δρόμος που προτείνει ο Σπινόζα: της άρνησης. Για να είσαι ελεύθερος πρέπει να αρνηθείς. Επιθυμίες, φιλοδοξίες, ελπίδες, όνειρα. Μέσα σε αυτή τη χαοτική απειροσύνη του σύμπαντος, υπάρχεις εσύ. Ένας ολόκληρος κόσμος, μέσα σ' αυτόν. Για να απελευθερωθείς από τα δεσμά του κόσμου γύρω σου, πρέπει να τον αρνηθείς. Να συνειδητοποιήσεις το πόσο έξω από σένα είναι και να γελάσεις. Να γελάσεις με τις επιλογές σου, τα σχέδια σου, αυτά που περίμενες και τελικά αυτά που έγιναν. "

Να παρατηρήσω οτι το 2ο είναι απλα λάθος περι του Σπινόζα που δεν προτείνει τον "δρομο της αρνησης",για την ακριβεια είναι απο τους πρωτους που μίλησαν για καταφαση της υπαρξης και δεν ορίσαν την σκέψη ως άρνηση.Κατά τα άλλα η συνέχεια αυτού του κομματιού είναι οτι ο Σπινοζα ονομάζει θεολογικό θάμπωμα("Οι ανθρωποι νομίζουν ότι είναι Κρατος εν Κρατη μεσα στη φυση")

Disdaimona είπε...

Έχω πει και στο άλλο μπλοκ πως σε σέβομαι πάρα πολύ. Θέλω να το διατηρήσω.
Ομως όχι, άλλο κακός κι άλλο κακούλης...νομίζω για την ουσία της διαφοράς να ξαναδιαβάσουμε το κείμενο του Σεβαστάκη...

Επίσης, εδώ δεν είναι χώρος για τέτοια επίπεδα συζητήσεων, μην με αναγκάζεις να ντρέπομαι που σχολιάζω. Να το αφήσουμε εδώ.

RDAntonis είπε...

Έλα ντε, και εγώ αυτό λέω. Τι;
Κάποιο σχόλιο που να αφορά το άρθρο έχουμε, ή θα συνεχίσουμε για πολύ την κολοκυθιά; Γιατί τα μισά σχόλια εδώ είναι "μάντεψε τι σκέφτομαι για σένα ή τον Χ Ψ άλλο."

Nnosferatos είπε...

τι;

Nnosferatos είπε...

αγαπητε ειμαι σε θεση να ξερω πως το γκριζο γινεται ΕΝΙΟΤΕ εκνευρειστικά -θα ελεγε κανεις - αξιολατρευτο.

Nnosferatos είπε...

εχεις δικιο.. Λοιπόν λεω για τοκειμενο του Νικολα .. Ειναι ενα εξαιρετικο κειμενο που βεβαια καταδειχνει ειρωνικά την μια διασταση της καταντιας της συγχρονης παγκοσμιοποιημένης ''συμπονετικής '' ΓΑΠΟαριστεράς .. Εγλωβισμένη μεσα στην αποδοχή του Δεν υπάρχει αλλη Επιλογή .. ΚΑΤΑΛΑΗΓΕΙ ΝΑ ΜΑς ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ..ΔΗΘΕΝ ΧΑΜΟΓΕΛΏΝΤΑς

αΠΟΜΕΝΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΤΕΙ Η ΚΑΤ ΤΑΝΤΙΑ ΤΗς ΑΛΛΗς αΡΙΣΤΕΡΆς ΤΗς ..''ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΉς'' τοιαυτης .. Το ποντικι που βρυχαται ..

Mans1- είπε...

Εγραξα 2 σεντονια και δεν εμφανίστηκαν..

rdDcom είπε...

Συγγνώμη αν όντως δεν εμφανίστηκαν τα σχόλια. Στο blogger υπάρχει όριο 4000 (νομίζω) χαρακτήρων. Αλλά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου σχόλια με λιγότερους χαρακτήρες εξαφανίζονται. Θα συνιστούσα αφενός να σώζεις τα μακροσκελή σχόλια σε text editor, ή αν χαθούν, να χρησιμοποιείς το go back στο browser. --- Για άλλα προβλήματα με την εμφάνιση των σχολίων, μπορείς να καθαρίζεις το cache και να μεταφορτώνεις τη σελίδα. --- Δεν έχουμε πολιτική προληπτικής λογοκρισίας.

RDAntonis είπε...

Ίσως πρέπει να αποκτήσουμε πολιτική ex post facto λογοκρισίας πάντως, γιατί εδώ και δυο ώρες που πασχίζω να μπω, έχει γίνει το RD νηπιαγωγείο.

Ντροπή.

rdDcom είπε...

Κατ' αρχάς ευχαριστώ.

Να σημειώσω μόνο ότι από τότε που οι χρήστες/σχολιαστές ανακάλυψαν ότι μπορούμε να κάνουμε επεξεργασία σε υπάρχοντα σχόλια, άρχισαν να υποβάλλουν αιτήματα για αφαιρέσεις/προσθήκες λέξεων. --- Θα ανοίξουμε ειδικό τμήμα για τα σχετικά αιτήματα.

Μόλις διάβασα το σχόλιο Nosfy. Please behave. Δεν έχω το right complexion για να γίνω «Μήλον τής έριδος» (γέρνω προς το γκρίζο)

Nnosferatos είπε...

bad Nosfy, bad Nosfy, you're a bad bad boy''
Disdaimona
Εδώ που φτάσαμε Νοσφεράτε, προτιμώ τον κακό απ΄τον καλό.


αρα εμενα .. Ευχαριστω . κι εγω το ιδιο.

Disdaimona είπε...

Να αφαιρεθεί η λέξη "μικρέ"!
Εδώ που φτάσαμε Νοσφεράτε, προτιμώ τον κακό απ΄τον καλό.
Ο καθείς και τα όπλα του...περί αντοχών...

Mans1- είπε...

Προσπερνώ τα εισαγωγικα[και τα μεταβατικα κομματια] κτλπ(δεν βαζω και τονους)...Περιγράφω μια μορφη σκεψης/ιδεολογίας/επιχειρηματολογιας που πιστευω οτι συναντιέται τρομερα συχνά σήμερα σε πολλους κοινωνικούς χώρους και θεωρώ οτι είναι η θεωρητική βάση του τρέχον ευαισθητοποιημένου ατομικίστικου κυνισμου.(καλή ώρα ο koblopoulos τον οποίο θα χρησιμοποιήσω ως εποπτεία).

Διαλεκτικά(διάβαζε μεσα σε αλληλο-ελεγχομενο διαλογο) αναγνωριζεται ως ενα συνεχες γλιστρημα αναμεσα σε εναν απλοικο/απο-λυτο υποκειμενισμο/σχετικισμο/λιμπεραλισμο και σε καποιας μορφής επισης απολυτου/απλοικου λογικισμου ή εμπειρισμου.Ετσι μπορεις να ακουσεις απο το ιδιο ατομο σε δυο διαδοχικες ανάσες οτι "Δεν υπαρχουν αληθειες","Ολα ειναι σχετικα","Αυτα ειναι θεωριες","Ο καθενας οτι γουσταρει" ΚΑΙ "Μα ετσι ΕΙΝΑΙ ο Ανθρωπος" , "Δεν εχεις καταλαβει πως λειτουργει η Οικονομια/Κοινωνια".Με λίγα λόγια απο την μια εχουμε την απαξιωση καθε μεταφυσικης και του Λογου ως αφηρημενης μπουρδολογιας που επιβαλλετα καπιεστικα σε μια απολυτα ακαθοριστη υποκειμενικοτητα και απο την άλλη μια απειρότητα προφάνειων περι χοντροκομμενων Καθολικων Εννοιων(ο Ανθρωπος,η Οικονομια,η Ελευθερια) που καθοριζουν απολυτα το αντικειμενο τους.
ΦΙλοσοφικα μιλωντας το παραπανω ειναι ο παλιος καλος δυισμος ,Ενεργητικοτητας/Παθητικοτητας, Απολυτα ακαθοριστου ενεργηματος κα8ορισμου/Απολυτα αμορφης υλης που καθοριζεται παθητικα.
Με λιγα λογια το ακαθοριστο υποκειμενο καθοριζει τον εαυτο του και τον κοσμο χαρη στο καθαρο ενεργημα της απειρης βουλησης του,ο οποιος κοσμος είναι εκ φυσεως αμορφος και παθητικος,αλλα για αυτο τον λόγο ακριβως επιδεχεται 1)προσπελασεις(Ως παθητικος μπορει να κινειται μονο μηχανικα) 2)Καθορισμου(Ως αμορφος και παθητικος δεχεται τους καθορισμους που του επιβαλλει το υποκείμενο).Ετσι 2 σε ενα εχεις μπροστα σου εναν υποκειμενισμο που μπορει να δικαιολογηση τα παντα ως Χαοτικα/Σχετικα/Υποκειμενικα/Ακαθοριστα και στο επομενο βήμα να σου πει πια ειναι Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

RDAntonis είπε...

@Mans1: Τα είπες ΟΛΑ. Τα σέβη μου.

Nnosferatos είπε...

Αμφιβάλλω αν μια «πολιτική» απάντηση θα μπορούσε να εξαντληθεί στην «ειρωνική» (ή μήπως ειρηνική;) αποδόμηση κάποιας (οποιασδήποτε) ρητορείας. --(φυσική ειρωνική)

Και φυσικά δεν εξαντλειται εκει ..Ομως απο εκει αρχιζει... Οι Ντεμεκ που ελεγα δεν αρχιζουν απο πουθενα γιαυτο και δεν τελειωνουν και τιποτε ..Αιωρουνται στις αιωρες της Ιστοριας οπως αλλωστε και ο Λόγος του ΓΑΠ..

Nnosferatos είπε...

δεν θα μπορουσα ποτε να θυμωσω μαζι σου αξιολατρευτα εκνευριστικέ μικρε μου Δημε

rdDcom είπε...

Αμφιβάλλω αν μια «πολιτική» απάντηση θα μπορούσε να εξαντληθεί στην «ειρωνική» (ή μήπως ειρηνική;) αποδόμηση κάποιας (οποιασδήποτε) ρητορείας. --- Να σημειωθεί η «συμπονετική» ρητορεία (χωρίς αντίκρυσμα βεβαίως) είναι, κατά τη γνώμη μου, το λιγότερο (ει δυνατόν) επιλήψιμο στοιχείο της σοσιαλδημοκρατίας α λά ΓΑΠ.

Για την τρίτη παράγραφο, θα πω, bad Nosfy, bad Nosfy, you're a bad bad boy. Και ελπίζω να μην θυμώσεις (αλλά έχω και καθήκοντα moderator) :-)

Nnosferatos είπε...

''Υπάρχει άραγε περιθώριο για πολιτική απάντηση σε αυτό το νέο πλέγμα της ιδεολογίας και των πρακτικών της;''

η πολιτική απαντηση ειναι η ειρωνική αποδομμηση της μεταπολιτικής ''συμπονετικής'' σοσιαλ νεοφιλελευθερης ρητορειας '' που κανει ο Ιδιος ο Σεβαστακης
και οχι βεβαια η Υστερια των νεο ....''ακροαριστερών'' που ανακαλυψαν προσφατα την Αμερική και προσπαθουν να απαντησουν στον ''Υπερεπαρχιωτισμό ''του ΓΑΠ παριστανονατς τους αυθεντικους - ντεμέκ - επαρχωτες ..

RDAntonis είπε...

νεο ....''ακροαριστερών'' που ανακαλυψαν προσφατα την Αμερική και προσπαθουν να απαντησουν στον ''Υπερεπαρχιωτισμό ''του ΓΑΠ παριστανονατς τους αυθεντικους - ντεμέκ - επαρχωτες ..

Εγώ ΔΕΝ το πιασα το υπονοούμενο. Σε ποιους αναφέρεσαι;

RDAntonis είπε...

Maine, το αρχικό σου κείμενο μου ήρθε στο mail. Δυστυχώς το έσβησα γιατί δεν ήξερα ότι δεν βγήκε στο μπλογκ. Ίσως όμως να υπάρχει στο disqus και να μπορέσουμε να το ανακαλέσουμε.

Mans1- είπε...

Η εποπτειες που ανεφερα[απο το βλογκ του κομπλο(την πρωτη δν την ειχα δει πριν γραψω πρωτη φορα το κειμενο αλλα ..) :

"Προσοχή δε λέω κάτι παράλογο (ελπίζω): λέω μόνο ότι ο άνθρωπος είναι ορθολογικό ον, με την έννοια ότι δεν κάνει πράγματα στην τύχη, αλλά πράγματα που θέλει και νομίζει ότι είναι σωστά, σύμφωνα με το πρότυπο του σωστού που έχι στο μυαλό του."

Χωρις σχολια,εξηγηθηκα στην γενικευση παραπανω.


"Το άλλο αντίθετο όραμα προσπαθεί να απελευθερώσει τους ανθρώπους, δίνοντας τους να καταλάβουν τη μεγαλοσύνη τους. Σε αυτό το χαοτικό, θεμελιωδώς απρόβλεπτο σύμπαν, η μοναδική διέξοδος προς την ελευθερία είναι ο δρόμος που προτείνει ο Σπινόζα: της άρνησης. Για να είσαι ελεύθερος πρέπει να αρνηθείς. Επιθυμίες, φιλοδοξίες, ελπίδες, όνειρα. Μέσα σε αυτή τη χαοτική απειροσύνη του σύμπαντος, υπάρχεις εσύ. Ένας ολόκληρος κόσμος, μέσα σ' αυτόν. Για να απελευθερωθείς από τα δεσμά του κόσμου γύρω σου, πρέπει να τον αρνηθείς. Να συνειδητοποιήσεις το πόσο έξω από σένα είναι και να γελάσεις. Να γελάσεις με τις επιλογές σου, τα σχέδια σου, αυτά που περίμενες και τελικά αυτά που έγιναν. "

Θα προσθεσω μόνο οτι οσον αφορα "τον δρομο που προτεινει ο Σπινοζα της Αρνησης" ειναι απλα λαθος,για την ακριβεια ο Σπινοζα ισως ειναι ο πρωτος που διακηρυτει την καταφαση της υπαρξης και δν οριζει την σκεψη ως αρνητικοτητα.Επισης τα παρακατω ειναι ακριβως αυτο που ονομαζει θεολογικο θαμπωμα ("¨Ο ανθρωπος πιστευει οτι ειναι Κρατος εν Κρατει στη φυση")

@δημος :Ο Maine ειμαι βασικα..Δν μπαινεις ποτε msn?

RDAntonis είπε...

Μπα, τζίφος, δυστυχώς. Δεν το έχει κρατήσει. Σόρυ.

rdDcom είπε...

Θα κοιτάξω το μέιλ αν υπάρχει το κείμενο - Όχι, πολύ σπάνια. ---Είμαι στην τελευταία πρόταση από μια μετάφραση, θα επανέλθω. Χαίρομαι που επέστρεψες.

RDAntonis είπε...

Το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι όμως:

Maine είπε...
Ωραίος ο Σεβαστάκης.Φέτος τον πρόσεξα,και ο κριτικισμός του είναι τουλάχιστον σοβαρός.
Όσον αφορά το φαινόμενο του "Newspeak" θεωρώ (από την λίγη επαφή που έχω με την ελλάδα)ότι το χάσμα του με την καθημερινότητα είναι τόσο γιγαντιαίο και οι νεολογισμοί του τόσο απίθανοι που δύσκολα θα σταθεροποιηθεί ως Discours.Από την άλλη βέβαια υπάρχουν οι συνθήκες αναπαραγωγής του εκτός του επίσημου τύπου,και ακομη λαμβάνοντας υπόψη την εφημερη χρονικότητα των κοινών εννοιών στις σημερινές συνθήκες ίσως βρεθούμε σε δύσκολη θέση...
Αυτό που θέλω να τονίσω εγώ είναι ότι αυτή η ιδιότυπη ιδεολογία στηρίζεται ή ριζώνει μάλλον πάνω ,σε έναν πολύ αφελή δυισμό τον οποίο μπορείς να τον συναντήσεις σε πολλά διαφορετικά επίπεδα(από τον "επιστημονιστή" οικονομολόγα,τον κοσμοπόλιταν κουλτουριστή ,μπλογκερ σαν τον κομπλόπουλο και τον κάθε τυχαίο φοιτητή ... ).Κοινός είναι κάτι που συναντάται συχνά..
Στο διαλεκτικό επίπεδο(εννοώ εντός διαλόγων με έλεγχο) αναγνωρίζεται από μία συνεχή παλινδρόμηση ανάμεσα σε έναν ακραίο/απλοικό υποκειμενισμό-ελευθερισμό και σε κάποια μορφή επίσης ακραιου και απλοικού λογικισμού ή εμπερισμου .και έτσι μπορείς να ακούσεις μέσα σε ένα λεπτό απο το ίδιο ατομο "Δεν υπάρχουν αλήθειες","Όλα είνα σχετικά/υποκειμενικα" ΚΑΙ "μα ετσι ΕΙΝΑΙ ο Άνθρωπος","Δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργει η Κοινωνια/Οικονομια", κτλπ....Μια στάση δηλαδη που αρνείται κάθε είδους μεταφυσικής και καθορισμού ως μπουρδα και ταυτόχρονα παρέχει στον εαυτό της μια απειρότητα προφανειών περί άκρως χοντροκομμένων Καθολικών εννοιων("Ο Άνθρωπος", "η Οικονομια" πχ)..
Ας προσθέσω εν τέλει οτι φιλοσοφικά αυτή η σκέψη είναι απλά ένας παλιός καλός δυισμός ανάμεσα σε Ενεργητικότητα/Παθητικότητα , Ακαθόριστη ενεργεια καθαρισμού/παθητικός καθορισμός ακαθόριστου υλικού.
Το ακαθόριστο απολυτα ενεργητικο υποκείμενο που καθοριζει τον εαυτο του και τον κοσμο με το καθαρο ενεργημα της απολυτης βουλησης του.Αμορφη παθητικη
ύλη που είναι εν τελει απόλυτα "λογικη"/προσπελασιμη γιατι ως παθητικη εχει σταθερους νομους και καθοριζεται απο το υποκειμενο.

2 citation απο το blog koblopoulos για να δώσω εποπτεία περι του αποπάνω

"Προσοχή δε λέω κάτι παράλογο (ελπίζω): λέω μόνο ότι ο άνθρωπος είναι ορθολογικό ον, με την έννοια ότι δεν κάνει πράγματα στην τύχη, αλλά πράγματα που θέλει και νομίζει ότι είναι σωστά, σύμφωνα με το πρότυπο του σωστού που έχι στο μυαλό του."

"ο άλλο αντίθετο όραμα προσπαθεί να απελευθερώσει τους ανθρώπους, δίνοντας τους να καταλάβουν τη μεγαλοσύνη τους. Σε αυτό το χαοτικό, θεμελιωδώς απρόβλεπτο σύμπαν, η μοναδική διέξοδος προς την ελευθερία είναι ο δρόμος που προτείνει ο Σπινόζα: της άρνησης. Για να είσαι ελεύθερος πρέπει να αρνηθείς. Επιθυμίες, φιλοδοξίες, ελπίδες, όνειρα. Μέσα σε αυτή τη χαοτική απειροσύνη του σύμπαντος, υπάρχεις εσύ. Ένας ολόκληρος κόσμος, μέσα σ' αυτόν. Για να απελευθερωθείς από τα δεσμά του κόσμου γύρω σου, πρέπει να τον αρνηθείς. Να συνειδητοποιήσεις το πόσο έξω από σένα είναι και να γελάσεις. Να γελάσεις με τις επιλογές σου, τα σχέδια σου, αυτά που περίμενες και τελικά αυτά που έγιναν. "

Να παρατηρήσω οτι το 2ο είναι απλα λάθος περι του Σπινόζα που δεν προτείνει τον "δρομο της αρνησης",για την ακριβεια είναι απο τους πρωτους που μίλησαν για καταφαση της υπαρξης και δεν ορίσαν την σκέψη ως άρνηση.Κατά τα άλλα η συνέχεια αυτού του κομματιού είναι οτι ο Σπινοζα ονομάζει θεολογικό θάμπωμα("Οι ανθρωποι νομίζουν ότι είναι Κρατος εν Κρατη μεσα στη φυση")

RDAntonis είπε...

Εννοείται ότι νομίζω ότι δικαιούμαι απάντησης στο πιο πάνω ερώτημα. Γιατί τη δικαιούμαι; Γιατί για αυτό το σχόλιο σου έκανε χιουμοριστική παρατήρηση ο Δήμος και αρχίσαμε το infantile πιγκ-πογκ (κακέ Δήμο, κλπ). Εγώ όμως δεν κάνω χιούμορ. Περιμένω διευκρινήσεις για κάθε υπονοούμενο που άφησες εδώ.

Nnosferatos είπε...

Αντωνη οπως σου εγραψα προηγουμένως δεν προκειται να ξαναενοχλησω στο Ιστολογιο σου...
και δεν θα σου πώ σε ποιους αναφερομαι και δεν αναφερομαισε σε εσενα εν πασει περιπτωσει .

Φυσικά η ξαφνική λατρεια της επαναστασης και τα σαλπισματα στα τειχη της Ιεριχους απο οσους φανταζονται οτι αρκει να σαλπισεις για να πεσουν τα τειχη μου φαινονται εξισου αστεια με τον συγκινητικό Υπερεπαρχιωτικο Γ(Ι)ΑΠικο λόγο που περιγραφει ο Σεβαστακης ...
Επίσης οπως εχω ξαναγραψει εδώ σε σχόλιο θεωρώ οτι ενα χαρακτηριστικό συμπτωμα των πολιτων του Δυτικου κοσμου - ολων αυτών που με τον ενα Η αλλο τροπο Βολευτηκαν επι μια εικοσαετια - ειναι η διαρκής ταλαντωση αναμεσα στις Παντοφλες και τον καναπέ τους και το οδοφραγμα καθώς ονειρευονται να τελειωσει ο κοσμος μας με μια εκρηξη - ειναι πολύ πιο Ρομαντικό βλεπεις - παρά με εναν μικρο λυγμό - οπως ειναι βεβαιο πως θα τελειωσει ..



Και πάλι Δεν αφορά εσενα .. Αν θελεις αφορά ολους μας .. Και μένα
Εσενα πάντως ΔΕΝ σε αφορά . Ουτε τον Δημο .


Μια γενική παρατηρηση που ελπίζω να δεχτεις ..
και οι κρινοντες κρινονται .. Και οσοι ειρωνευονται θα πρεπε να μπορουν να δεχτουν την ειρωνια ..Οσι κανουν πλαικιστες με τους τακτικους σχολιαστες τους θαπρεπε τουλαχιστον να δεχτουν το αντιστοιχο ...
και πάλι ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ

Nnosferatos είπε...

Μου φαινεται μεταγενεστερο αυτο το σχόλιο του δικου μου

δεν ξερω αν ειδες την απαντηση μου .. Οταν αναφερομαι σε Υπερεπαναστες ΔΕΝ αφορά σε καμμια περιπτωση εσενα η τον Δημο ..
Αφορά μια γενική μου θεση : Οσο ο σοσιαλδημοκρατικός φιλελευθερισμός περνά λόγω αδιεξοδων (σε μια κοινωνια Βυθισμένη κυριολεκτικά στην Αγορά και οσο οι ανθρωποι εχουν μεταβληθει σε εμπορευματα και το δεχονται - αλλο τοοο ο ''απαναστατικός 'λογος εχει γινει Life Style αλλά και ενας τροπος για να ξεγλιστραμε απο τα αδιεξοδα παραιστανοντας τους επαναστατες μεσω της ενεργητικής , αρνησης της αμφιβολιας σε μια Προσομοιωση επαναστατικης (ντεμεκ ) Αποφασης ..

Αυτο αφορά τους πάντες .. Με τον ενα η αλλο τροπο

Οισ εσενα ειδικά η τον Δημο ..

περι Χιουμορ
Ουτε εγώ κανω Χιουμορ ....Οταν μου κανουν Χιουμορ κανω .. Οταν μου κνουν χιουμορ απαντω με Χιουμορ και μετα ΔΕν κανουν Χιουμορ(οι ιδιοι ή καποιος που του ειχα προηουμένως Εμπιστοσυνη ) ε ουτε κι εγω ΔΕΝ κανω Χιουμορ

Εξηγηθηκαμε ελπίζω .
Καληνυχτα για τριτη φορά .

RDAntonis είπε...

Νοσφ., τα σχόλιά σου τα είδα και δεν είπα τίποτε. Αλλά να μου λες ότι αφήνω και υπονοούμενα την στιγμή που κάνεις αυτό ακριβώς το πράγμα και δεν σου ζητάω λογαριασμό πάει πολύ.

Όταν έχεις απόψεις να τις λες ανοιχτά και ευθαρσώς. Δεν θα σε δείρει κανένας, ούτε θα χάσεις ποιντς στο αριστερό κουπόνι. Θα διαφωνήσουμε, θα συγκρουστούμε ιδεολογικά και τέλος. Είναι πολύ χειρότερο να μπαίνεις σε χώρο ανθρώπου που γνωρίζεις και να παίζεις τις κουμπάρες. Είναι προσβλητικό για τη δική μου νοημοσύνη, τη δική σου, και όλων των υπολοίπων. Ούτε μωρά είμαστε, ούτε χαζοί.

RDAntonis είπε...

"Οσο ο σοσιαλδημοκρατικός φιλελευθερισμός περνά λόγω αδιεξοδων (σε μια κοινωνια Βυθισμένη κυριολεκτικά στην Αγορά και οσο οι ανθρωποι εχουν μεταβληθει σε εμπορευματα και το δεχονται - αλλο τοοο ο ''απαναστατικός 'λογος εχει γινει Life Style αλλά και ενας τροπος για να ξεγλιστραμε απο τα αδιεξοδα παραιστανοντας τους επαναστατες μεσω της ενεργητικής , αρνησης της αμφιβολιας σε μια Προσομοιωση επαναστατικης (ντεμεκ ) Αποφασης .."

Ορίστε, το είπες. Δεν είναι πολύ καλύτερα τώρα που το είπες; Πρέπει να παίζουμε γύρω-γύρω όλοι ένα τσούρμο μαντράχαλοι;

Εγώ πλέον το χιούμορ το κοψα. Έχει καιρό. Και έχει λόγο. Και ο λόγος είναι ότι αυτό που στην Ελλάδα αποκαλούμε χιούμορ είναι βασικά τρόπος καταστολής αυτού που θέλουμε να πούμε. Προτιμώ αφάνταστα λοιπόν να λέω αυτό που θέλω, να μου λεν αυτό που θέλουν, και ας πάει στα κομμάτια το "χιούμορ."

RDAntonis είπε...

Και κάτι ακόμη: ζητώ συγνώμη απ' τον Νικόλα Σεβαστάκη για την τραγελαφική υποδοχή ενός σημαντικού άρθρου. Και του εύχομαι να συνεχίσει να γράφει καίρια και διεισδυτικά.

Nnosferatos είπε...

Το ειπα ΕΞΑΡΧΉΣ αυτο που λεω και τωρα .. Απως το ειπα πιο Συντομα. Αλλά
ο μέν Δημος προτιμησε -οπως συνηθως - να το αντιμετωπισει με ..χιουμορ και την εμμεση αεπιλή του Μοντερεισον
εσύ δε προτιμησες να μου κανεις τον προσβεβλημενο και να μου αντιγυρισεις το υποννοουμενο οτι Δεν λεω ανοιχτα αυτο που θελω να πώ ενω γνωριζεις πολύ καλά πώς οχι μόνο λεω ανοιτα οτι λεω και τολμαω να το πώ αλλά εχω και υποστει ουκ ολιγα στο Μπλοκιγκ για αυτο απο λογής λογης ..επαναστατες ..
Δεν δεχομαι αυτοτο αντιγυρισμα και το θεωρώ τακτική αποφυσηής
Θελεις να κουβεντιασουμε την θεση μουπερι ..επαναστατων σημερα;

Αν ναι καλώς .. Αν οχι μην προσπαθεις να μου πεταξεις την ρετσινια οτι δεν μιλάω ανοιτά ..

Οχι σε μενα Αντωνη αυτά ..
ουτε γω ειμαι μωρο παρολα αυτα΄τα εξυπνα που πεταξες
Κι εχγ δεν κανω χιουμορ ειδικά οταν διακρινω στο Χιουμορ αλλων τηνν προθεση καταστολής ..
αν θελεις να κουβεντιασουμε σοβαρά απο αυριο ..Καλώς
αν οχι ομως να Χαρεις μή μου πετας διαφορα χιουμοριστικά (εσυ η οι συνεργατες σου και μετά να λές οτι Δεν εχεις ..χιουμορ..

Nnosferatos είπε...

Το ειπα ΕΞΑΡΧΉΣ αυτο που λεω και τωρα .. Απως το ειπα πιο Συντομα. Αλλά
ο μέν Δημος προτιμησε -οπως συνηθως - να το αντιμετωπισει με ..χιουμορ και την εμμεση αεπιλή του Μοντερεισον
εσύ δε προτιμησες να μου κανεις τον προσβεβλημενο και να μου αντιγυρισεις το υποννοουμενο οτι Δεν λεω ανοιχτα αυτο που θελω να πώ ενω γνωριζεις πολύ καλά πώς οχι μόνο λεω ανοιτα οτι λεω και τολμαω να το πώ αλλά εχω και υποστει ουκ ολιγα στο Μπλοκιγκ για αυτο απο λογής λογης ..επαναστατες ..
Δεν δεχομαι αυτοτο αντιγυρισμα και το θεωρώ τακτική αποφυσηής
Θελεις να κουβεντιασουμε την θεση μουπερι ..επαναστατων σημερα;

Αν ναι καλώς .. Αν οχι μην προσπαθεις να μου πεταξεις την ρετσινια οτι δεν μιλάω ανοιτά ..

Οχι σε μενα Αντωνη αυτά ..
ουτε γω ειμαι μωρο παρολα αυτα΄τα εξυπνα που πεταξες
Κι εχγ δεν κανω χιουμορ ειδικά οταν διακρινω στο Χιουμορ αλλων τηνν προθεση καταστολής ..
αν θελεις να κουβεντιασουμε σοβαρά απο αυριο ..Καλώς
αν οχι ομως να Χαρεις μή μου πετας διαφορα χιουμοριστικά (εσυ η οι συνεργατες σου και μετά να λές οτι Δεν εχεις ..χιουμορ..

Nnosferatos είπε...

απαντηυσα παράπανω και δεν δεχομαι οτι Δεν μιλαω ανοιχτά .. .

RDAntonis είπε...

Εδώ μέσα θα μιλάς ανοιχτά. Ή καθόλου. Και εγώ έχω υποστεί πολλά και θα υποστώ και άλλα, αλλά τα λόγια μου δεν τα μασάω. Αν ήθελα να τα μασήσω, δεν θα μίλαγα για πολιτική. Αν θέλεις να μιλάς για δημόσια πράγματα, πρέπει να μιλάς με δημόσιο τρόπο.

Και αν θέλεις να πεις στο Δήμο, "φίλε, δεν μου αρέσει ο τρόπος που μου μιλάς" πες του το. Πες του το όμως.

Nnosferatos είπε...

Αντωνη οπως σιγουρα θα θυμασαι το πρωτο πργμα που ειπα στον Δημο ειναι οτι δεν μου αρσει ο τροπος του .. Στην αναρτηση σου για τον Σταυρακάκη .. Εσυ μ'επεισες οτι ειναι συμπαθής και τον ...συμπαθησα .. Εν γενει μου ειναι συμπαθής ..
Οχι απολυτα .. αλλά εν γενει ..
Συνεπώς δεν θα κατσω να κανω τον μυγιαγγχιτο .. Αμα μου την Βγαινει θα του την μπαινω και τουμπαλιν ..
αν μου λεει BAD BAD nosfy δεν με πειραζει καθολο αρκει να δεχτει να τον πειαξω κιεγω για τα ..γρκριζα του

Ουτε κι αυτονναε φαινεται να τον πειράζει


Τον πειραζει ; Ας μου το πει τεσλοσπανων .. Εμενα δεν με πειραζει και ισα ισα ...

Εσύ μπορεις να μου εξηγησεις τι σ επιασε; Παλι επιμενεις οτι δεν μιλαω ανοιτά .. Τι αλλο θες να πώ για να καταλάβεις οτι μιλαω ανοιχτά...;
Τι θες τεσπα Αντωνη; Θες να μην αναγραψω; Θες να μην απαντω χιουμοριστικά με τον τροπο μου; Θες να μήν Κρινω τους κρινοντες;
Γιατί αυτος ο τροπος Ο Δικος σου ετσι ξαφνικά ..;
Οριστε που σε ρωταω ανοιχτά ..

(και εν πασει περιπτωσει σε μια προηγουμενη παραξηγηση μου στειλες μέη και φανηκε καθάρά οτι με παρεξηγησες ..
Κοιτα ..
Εγώ νομιζω οτι εσύ ΔΕΝ μου μιλάς ανοιτά . και αυτο με ενοσχλει ..
Χωρις κανένα υποννοουμενο λοιπόν πες μου ΑΝΟΙΧΤΑ
. Θελεις να μην ξανασχολιάσω;

Erwthmatiko είπε...

ε ρε.. πίσω στην πρώτη! γράφω και μαθαίνω... δεν πειράζει.. θα μάθουμε ΚΑΙ να γράφουμε εδω πέρα!

RDAntonis είπε...

Για μια ακόμη φορά: ΕΣΥ άφησες σχόλιο με υπονοούμενο, ο Δήμος σου έκανε παρατήρηση. Αν δε σου αρέσει ο τρόπος της παρατήρησης, απάντησέ του ΟΠΩΣ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ. Αν ξεφύγεις, θα παρέμβω ανάλογα.

Τι με έπιασε; Σου είπα ευγενικά στο άλλο μπλογκ κάτι. Σου το είπε τρίτος. Είπες εντάξει. Εδώ μέσα, σε περίπτωση που ΔΕΝ το κατάλαβες μετά από δέκα σχόλια που έκανες χωρίς καμμία αναφορά στο θέμα, έχουμε μια σύγκρουση με ένα ιδεολογικό στρατόπεδο πολύ συγκεκριμένο και γνωστό και στους δυο μας. Μπαίνεις λοιπόν μέσα, και χωρίς να πεις κουβέντα για το θέμα αρχίζεις τα γριφώδη και τα μυστήρια. Και μετά φταίει ο Δήμος που σε είπε "bad boy" και το θέμα είναι ο Δήμος.

Ε, όχι, δεν είναι το θέμα ο Δήμος, ΕΓΩ έγραψα την ανάρτηση, και σε μένα να πεις ό,τι έχεις να πεις.

Αν σε ενοχλεί ότι μπήκε ο Ομαντεόν, σόρι, δεν κάνω προληπτικά μπαν σε κάποιον επειδή εσύ έχεις πρόβλημα.

Και αν είναι αυτό το ζήτημά, είναι η τέταρτη φορά που εμπλέκετε μπλογκ τρίτων σε προσωπικό καυγά. Τζάμπα έγραψα ότι αυτό είναι αμετροέπεια και τρομερή αγένεια; Ρωτήσατε κανέναν αν γουστάρει να βλέπει αυτό το πράμα κάθε τρεις και λίγο; Εμένα με ρωτήσατε; Σε ποιανού σπίτι είστε; Μπαίνω εγώ στα σπίτια σας να κάνω τον έξυπνο με όσους καυγαδίζω αλλού;

Erwthmatiko είπε...

συμφωνώ απόλυτα με αυτό το κείμενο. αυτό ακριβώς. ουγκ (δικό μου)

RDAntonis είπε...

Και περαιτέρω. Για το θέμα του σχολίου για Σταυρ. έχω μιλήσει εγώ στον Δήμο. Και του έχω εξηγήσει τη θέση μου. Την κατανόησε, και εκεί τελείωσε το θέμα αυτό.

Εδώ όμως διαβάζουν οι Χ άνθρωποι. Αναλογίσου λίγο την εικόνα που δίνουμε. Είναι ωραία εικόνα;

Εγώ λέω είναι αξιοθρήνητη.

Erwthmatiko είπε...

on a funny note...
Ωραία.. και από αύριο θα περάσουμε σε αυτό που πραγματικά είναι η λύση για όλα τα προσωπικά και κοινωνικοπολιτικά ερωτήματα... μαθήματα αστρολογίας! Θα ξεκινήσουμε από τα πολύ βασικά ήλιος -σελήνη- οροσκόπος για να λύσουμε τα προσωπικά μας θέματα και σιγά σιγά θα φτάσουμε στον Κρόνο στον Ζυγό και τον Πλούτωνα στον Αιγόκερω της σημερινής (απόλυτα προβλεφθείσας αν κοιτάζαμε λίγο πιο προσεκτικά προς τον ουρανό - και όχι προς την οθόνη) κατάστασης :)

Nnosferatos είπε...

Για μια ακόμη φορά: ΕΣΥ άφησες σχόλιο με υπονοούμενο, ο Δήμος σου έκανε παρατήρηση...'''κλπ

Οπως εχω κουραστει να γραφω και να ξαναγραφω ΔΕΝ εκανα σχόλιο με υποννοουμενο . Ειπα ανοιτά οτι ξαναπειπα και δευτερη φορά
Ο Δε Δημος δεν μου εκανε παρατηρηση αλλά χιουμορ
Ξανακοιταξε τα .

Τωρα . τα περι Ομαντεον ΔΕΝ εχουν καμμια θεση Εδώ . .. Καμμια διαφωνια η διαφορά δεν ειχα δώ με τον Ομαντεον .

Ουτε σε αυτο το ποστ ουτε σε αλλο.
Τελικά το καυγά του καλοκαιριου τον χρησιμοιεις εντελώς ασχετα ..

Και μου μιλαάς για αγενεια ενω εσυ εισαι απιστευτα αγενής .

Και εκεινο που αντιλαμανβανομαι εγώ ..τόσο εξαιτιας αυτής σου της στασης απεναντι μου ο σε συνδυασμό με εκεινο που συνεβη μόλις πρχτες - οταν μου εκανες την εντελώς ασχεςτη παρατηρηση για το ..Λεφτ
ειναι οτι ψαχνεις να βρεις ευκαιρια για καυγά ..Για καποιον αγνωστο για μένα λόγο .
-----------
Δικος σου το ιστολογιο φιλε . Θα μπορουσες βεβαια να στειλειες μέηλ. Δεν τοκανες και προτιμησες αυτο το .. ..
Ακου
η λύση ειναι απλή ..
Δικο σου ειναι ο σιτολογιο ..Μην ξανααναφερθεις σε μένα και δεν θα σου απαντησω .. Μπορεις να σβησεις και ολα μου τα σχόλια ..Φναταζομαι ειναι ευκολο .. Ισως μπορεσει να το κανει ο Δημος
Αν συνεχισεις να απευθυνεσαι θα ειμαι υποχρεωμένος να σου απαντησω
Μην το κανεις λοιπόν ..
και δεν ξαναπατω στο Μπλογκ σου .
Δεν υπαρχει λόγος
να το κανεις αυτό.

Nnosferatos είπε...

Για μια ακόμη φορά: ΕΣΥ άφησες σχόλιο με υπονοούμενο, ο Δήμος σου έκανε παρατήρηση...'''κλπ

Οπως εχω κουραστει να γραφω και να ξαναγραφω ΔΕΝ εκανα σχόλιο με υποννοουμενο . Ειπα ανοιτά οτι ξαναπειπα και δευτερη φορά
Ο Δε Δημος δεν μου εκανε παρατηρηση αλλά χιουμορ
Ξανακοιταξε τα .

Τωρα . τα περι Ομαντεον ΔΕΝ εχουν καμμια θεση Εδώ . .. Καμμια διαφωνια η διαφορά δεν ειχα δώ με τον Ομαντεον .

Ουτε σε αυτο το ποστ ουτε σε αλλο.
Τελικά το καυγά του καλοκαιριου τον χρησιμοιεις εντελώς ασχετα ..

Και μου μιλαάς για αγενεια ενω εσυ εισαι απιστευτα αγενής .

Και εκεινο που αντιλαμανβανομαι εγώ ..τόσο εξαιτιας αυτής σου της στασης απεναντι μου ο σε συνδυασμό με εκεινο που συνεβη μόλις πρχτες - οταν μου εκανες την εντελώς ασχεςτη παρατηρηση για το ..Λεφτ
ειναι οτι ψαχνεις να βρεις ευκαιρια για καυγά ..Για καποιον αγνωστο για μένα λόγο .
-----------
Δικος σου το ιστολογιο φιλε . Θα μπορουσες βεβαια να στειλειες μέηλ. Δεν τοκανες και προτιμησες αυτο το .. ..
Ακου
η λύση ειναι απλή ..
Δικο σου ειναι ο σιτολογιο ..Μην ξανααναφερθεις σε μένα και δεν θα σου απαντησω .. Μπορεις να σβησεις και ολα μου τα σχόλια ..Φναταζομαι ειναι ευκολο .. Ισως μπορεσει να το κανει ο Δημος
Αν συνεχισεις να απευθυνεσαι θα ειμαι υποχρεωμένος να σου απαντησω
Μην το κανεις λοιπόν ..
και δεν ξαναπατω στο Μπλογκ σου .
Δεν υπαρχει λόγος
να το κανεις αυτό.

RDAntonis είπε...

I give up. :-[

rdDcom είπε...

Λοιπόν, η ιστορία τελειώνει εδώ. Θα αρχίσω να σβήνω κάθε σχόλιο με αφορμή προηγούμενες αντιπαραθέσεις (όταν ο Αντώνης επιστρέψει μπορεί να επαναφέρει κάπια από αυτά). Απλά να σημειώσω ότι ό,τι ο Νοσφ. θεωρεί ως χιούμορ ήταν καλοπροαίρετη προσπάθεια εκ μέρους να παραβλέψω τις προφαβείς προβοκάτσιες εκ μέρους του σε βάρος του Ομδ.---Ως εδώ. Σώστε τα σχόλια, κάντε ό,τι θέλετε [τεφτέρια περι της ποιότητας του μπλογκ, νυκτερινά αναγνώσματα, ὀ,τι άλλο σας κατέβει --- ]

RDAntonis είπε...

Τέλος.

Adrian K. είπε...

Α! Κι εγώ τώρα το τσίμπησα αυτό το σχόλιο του Νοσφ! Φίλε Νοσφ θα μας διαφωτίσεις?