Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010

Ο εξτρεμισμός του Αριστοτέλη, ή πώς να κάνεις καριέρα απ' την άγνοια

Με ρώτησε σήμερα ο δημοσιογράφος Προκόπης Δούκας, επ' αφορμής κριτικής μου στα λεγόμενά του περί "δημοκρατικών αξιών" --δεν θα αναγκάσουμε, μου είπε, τους απλούς πολίτες "να πάρουν με το ζόρι θέση, στο ψευτοδίλημμα 'με τις κουκούλες ή με τις γραβάτες'" επειδή έχουμε επαναστατικές εμμονές-- αν μου θυμίζει κάτι η λέξη δημοκρατία.

Αντιγράφω εδώ την απάντησή μου:

Εσάς, το "δημοκρατία" σας θυμίζει κάτι; Τι σας θυμίζει, για πείτε μου, ενδιαφέρομαι. Δώστε μου μερικά ιστορικά παραδείγματα για να προσανατολιστώ στο τι έχετε κατά νου.

...

Να σας πω τι μου θυμίζει εμένα η λέξη, αφού απάντηση δεν βλέπω. Να ένα από τα πράγματα που μου θυμίζει:

ἐπισφαλὲς δὲ καὶ τοὺς ἄρχοντας ὡς καθίστησιν ὁ Σωκράτης. ἀεὶ γὰρ ποιεῖ τοὺς αὐτοὺς ἄρχοντας: τοῦτο δὲ στάσεως αἴτιον γίνεται καὶ παρὰ τοῖς μηδὲν ἀξίωμα κεκτημένοις (Αριστοτέλης, Πολ., 1264b).

ἔστι δὲ τυραννὶς μὲν μοναρχία, καθάπερ εἴρηται, δεσποτικὴ τῆς πολιτικῆς κοινωνίας, ὀλιγαρχία δ' ὅταν ὦσι κύριοι τῆς πολιτείας οἱ τὰς οὐσίας ἔχοντες, δημοκρατία δὲ τοὐναντίον ὅταν οἱ μὴ κεκτημένοι πλῆθος οὐσίας ἀλλ' ἄποροι... εἰ γὰρ εἶεν οἱ πλείους, ὄντες εὔποροι, κύριοι τῆς πόλεως, δημοκρατία δ' ἐστὶν ὅταν ᾖ κύριον τὸ πλῆθος (Αριστοτέλης, Πολ., 1279b).

Σας θυμίζει κάτι αυτό, κύριε Δούκα; Ring a bell που λέμε;

RD (Αντώνης)

Υ.Γ. Ολόκληρος ο διάλογος εδώ (o γράφων φέρει το ψευδώνυμο La Boétie).

52 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μετάφραση στα νέα ελληνικά για μας τους στούρνους;

Αντωνης είπε...

1. Και είναι επισφαλής η πρόταση του Σωκράτη να εκλέγονται διαρκώς οι ίδιοι άρχοντες. Γιατί αυτό κάνει και αυτούς που δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο αξίωμα να εξεγείρονται.

2. Τυραννία, λοιπόν, όπως είπαμε, είναι μια μοναρχία που κυβερνά με απολυταρχικό τρόπο την πολιτική κοινότητα. Ολιγαρχία υπάρχει όταν την υπέρτατη εξουσία στο κράτος κατέχουν οι πλούσιοι, και δημοκρατία αντιθέτως υπάρχει, όταν την εξουσία αυτή ασκούν όχι αυτοί που έχουν μεγάλη περιουσία, αλλά οι άποροι....Αν υποθέσουμε δηλ. ότι η πλειοψηφία που συμβαίνει να αποτελείται από πλούσιους, κατέχει την εξουσία (έχουμε τότε ολιγαρχία) έχουμε, λέμε, δημοκρατία όταν την εξουσία κρατούν τα πλήθη.

vripol είπε...

"Είναι προφανές", γράφει (ο Αριστοτέλης), "ότι η πόλη δεν είναι μια απλή εδαφική ενότητα η οποία αποβλέπει στην παρεμπόδιση των αδικιών κατα τις συναλλαγές.... Αυτά είναι, βέβαια, απαραίτητα για να υπάρξει η πόλη. Αλλά και αν δεχτούμε ότι συντρέχουν δεν θα έχομε ακόμη οικοδομήσει μία πόλη: πόλη αποτελεί η κοινωνία του "εύ ζήν", για τις οικογένειες και τις ευρύτερες ομάδες, η οποία στοχεύει σε μία τέλεια και αυτάρκη ζωή".

Αριστοτέλη "Πολιτικά" 1280b, 29-35

Αντωνης είπε...

Μια διευκρινιστική παρατήρηση, φίλε vrypol. Γνωρίζουμε όλοι ότι ο Αριστοτέλης δεν είναι δημοκράτης. Δεν είναι όσο σφοδρά αντιδημοκράτης όσο ο Πλάτωνας ίσως, αλλά φυσικά, τα δικά του αισθήματα για τη δημοκρατία όπως την ορίζει στο δεύτερο εδάφιο που παρέθεσα δεν ίναι τα θερμότερα.

Δεν ήταν φυσικά πρόθεσή μου να παραθέσω αυτά τα αποσπάσματα για να πείσω ότι ο Αριστοτέλης ΕΠΙΚΥΡΩΝΕΙ αυτό το οποίο ορίζει ως δημοκρατία, διότι απλούστατα ΔΕΝ το επικυρώνει. Όμως είναι αρκετά έντιμος για να αποτυπώσει την αντίληψη της εποχής για το τι είναι η δημοκρατία χωρίς να παρακάμπτει το στοιχείο της βίαιης εξέγερσης και χωρίς να λογοκρίνει τη βασική ιδέα του substanceless--άνευ θετικών προσδιορισμών-- του δήμου. Και η διατύπωση αυτή έχει τεράστια σημασία στις μέρες μας, όπου καλούμαστε να αποκαλέσουμε "δημοκρατία" την εξουσία του πλούτου --για την οποία βέβαια το αρχαίο όνομα είναι ολιγαρχία.

osr είπε...

αντώνη είναι τραγικό και σπαστικό να προσπαθείς να κάνεις διάλογο με επιχειρήματα επί της ουσίας με τύπους σαν και τον προκόπη δούκα

παμπολλές φορές έπεσα σε τετοιους τοίχους από ιθαγενείς τέτοιους τύπους ψευτοαριστερούς γλυκούληδες που την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια όταν ξεφύγεις από τα τετριμμένα περί "δημοκρατίας" κλπ και όταν κάνεις επί της ουσίας ανάλυσης όπως έκανες εσύ

τι να πεις

δημοσιοκάφροι

ευτυχώς που υπάρχει και το ιντερνετ που εδώ κάνουμε παιχνίδι όλοι

συνέχισε!

Αντωνης είπε...

* Ή να ταυτίσουμε τη δημοκρατία με την αυθεντία των λογής "επωνύμων" σε σντίστιξη με την άγνοια του όχλου, θα συμπλήρωνα.

Η επίκληση του Αριστοτέλη εκ μέρους μου είναι καθαρά στρατηγική και αποσκοπεί στην ανάδειξη της λήθης και της άγνοιας την οποία προϋποθέτει ο σύγχρονος ελιτισμός που ποζάρει ως θεματοφύλακας των δημοκρατικών αξιών. Δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω μαρξικό κείμενο, ακριβώς επειδή η ουσία την οποία θέλω να υπογραμμίσω είναι ότι ούτε καν ένα μετριοπαθή φιλόσοφο όπως ο Αριστοτέλης δεν έχει την πολυτέλεια να θυμάται ο σύγχρονος "φιλελευθερισμός."

Σπίθας είπε...

Όταν λέμε ότι οι λέξεις, έχουν χάσει την έννοιά τους, τελείως...

Εδώ, μάλλον έχουμε μικτό σύστημα.
Ολιγαρχικο-τυραννικό, μάλλον, (σύμφωνα με την αυθεντική ερμηνεία των λέξεων.)

Αντωνης είπε...

@Σπίθας: Ακριβώς. Για αυτό και είναι ζωτικής σημασίας η επαναδιεκδίκηση των λέξεων. Με τις λέξεις αχρηστευμένες από την ξύλινη γλώσσα των κρατούντων, δεν μπορούμε καν να συννενοηθούμε για τα στοιχιεώδη, πόσο μάλλον να δράσουμε.

Αντωνης είπε...

@osr: Εγώ το βρίσκω απαραίτητο να κόβεις την κεκτημένη ταχύτητα όσων θεωρούν ότι θα παπαγαλίζουν αυτά που έμαθαν ότι περνάνει αβρόχοις ποσίν την δεκαετία του 90.

Τώρα δεν είναι δεκαετία του 90. Το ρομάντζο με τα εύκολα με τα οποία έκανες καριέρα στα ΜΜΕ έλαβε τέλος. Τώρα έχει συνέπειες για την αλαζονική χαλαρότητα. Είναι το μόνο θετικό της υπόθεσης αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Προκόπης Δούκας - αθάνατη κεντροαριστερά!
περισσότερο από όλα μου άρεσε αυτό το αποσπασματάκι και δη το καταχρηστικόν της συζήτησης:

"Ούτε τα ξέρω, ούτε τα έχω, ούτε προτίθεμαι να "καταβυθιστώ" σε αυτά, για να συνεχίσει αυτή η συζήτηση, που ήδη γίνεται "καταχρηστική"."
λ.κ

Αντωνης είπε...

@λ.Κ. Λίγο το χεις εκεί που περιμένεις τον Μάο να τρως στο κεφάλι Αριστοτέλη; Πού να "καταβυθιστείς μετά", είναι επικίνδυνα τα πράματα. Καθότι είναι και Έλλην ο Αριστοτέλης, δεν είναι "Μογγόλος" σαν τον Λένιν να αρχίσεις να περί εμείς είμαστε της "δυτικής δημοκρατίας";-)

vripol είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Αντωνης είπε...

Ωραία η παρατήρησή σου, vripol. Και γενικώς, εκτιμώ ιδιαίτερα το "ξέθαμμα" των αρχαίων. Για ένα απλό λόγο: δεν τους ξέρουμε. Μας τους έχει πάρει ο Λιακόπουλος και κάνει πάρτι.

vripol είπε...

Ο/Η vripol είπε...
Αντώνη, νομίζω, πώς με βάση την κατάταξη των πολιτευμάτων που κάνει ο Αριστοτέλης, σήμερα έχουμε (κατ' αναλογία) Αισυμνητία: δηλαδή, το προ-αντιπροσωπευτικό, και προ-δημοκρατικο καθεστώς του Σόλωνα:
Τό τότε εκλογικό σώμα, ψήφισε τον Σόλωνα ως "διαλάκτη", χωρίς κανένα δικαίωμα παρέμβασης, κατα το χρονικό διάστημα που νομοθετούσε..
Οπως δηλαδή και σήμερα: Νομιμοποιούμε εκλογικά μια κυβέρνηση, αλλά ενδιάμεσα, δεν έχουμε καμιά θεσμοποιημένη δυνατότητα (ως βουλευόμενος Δήμος) να την καθαιρέσουμε, να την παραπέμψουμε σε δίκη για την ανακολουθία των υποσχέσεών της, κλπ.
Το κράτος είναι κάτοχος του πολιτικού συστήματος. Η κοινωνία οφείλει να ιδιωτεύει..
Κατόπιν ήρθε η αντιπροσώπευση, όπου ο Δήμος είχε σχέση εντολέως-εντολοδόχου με τους εκλεγμένους, ανακλητούς, και υπόλογους πολιτικούς.
Και κατόπιν, η Δημοκρατία: Οι θύτες (προλετάριοι της εποχής) πήραν την πολιτειότητα και πέρασαν στην σχόλη: ελάμβαναν πολιτικό μισθό για να συμμετέχουν στα πολιτικά όργανα. Η πολιτική εξουσία περιήλθε πλήρως στον Δήμο.
Τό πολιτικό καθεστώς της νεωτερικότητας αυτοονομάζεται καταχρηστικά "αντιπροσωπευτική Δημοκρατία", ενω ουτε αντιπροσώπευση είναι, ουτε Δημοκρατία. Είναι, όπως είπες στον Δούκα, εκλεγμένη ολιγαρχία..

vripol είπε...

Δές όμως, πόσο οξυδερκής και πρωτοπόρος είναι ακόμα και σήμερα ο ορισμός της Δημοκρατίας απο τον Αριστοτέλη : "Τό μη άρχεσθαι υπο μηδενός".

Δηλαδή: Δημοκρατία=Ελευθερία=Αυτονομία (ατομική, κοινωνική και πολιτική)

Καί έχει μια εξήγηση αυτη η οξυδέρκεια:
Ο Αριστοτέλης, ανεξάρτητα, όπως είπες, με την αξιολόγηση πού κάνει, έχει πίσω του, και μελετά 4-5 διαδοχικά πολιτεύματα:
Τα Κρητομυκηναϊκά Βασίλεια (Φεουδάρχης βασιλιάς, απόλυτος εξουσιαστής), την συλλογική αριστοκρατική ολιγαρχία (συμβούλιο γεωκτημόνων), την Αισυμνητία, την Αντιπροσώπευση και την Δημοκρατία,την Αστική Ολιγαρχία (π.χ. Κόρυνθος)σε πολλές παραλλαγές, καθώς και δύο ειδών τυραννίες: Την "προοδευτική" τύπου Πεισίστρατου,πού εισήγαγε μεταρρυθμήσεις υπέρ των αστών, και την Αντιδραστική των ολιγαρχικών κατα της δημοκρατίας, κλπ.

Επ΄αυτων πολύ αξιόλογο είναι το δυσεύρετο βιβλίο του Γ. Κοντογιώργη: "Η θεωρία των επαναστάσεων στον Αριστοτέλη", εκδοσεις Νέα Σύνορα, Λιβάνη, 1982

Σπίθας είπε...

Δεν θυμάμαι, αλλά κάπου είπα για την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των λέξεων και της οριοθέτησής τους. (σε φιλικό μπλογκ, πάντως) και η απάντηση, ήταν, ότι..

Κάποιοι, δεν έχουν να φάνε και αυτό είναι δευτερεύον ζήτημα..
Τέσπα..

Συννενοηθήκαμε, κάπως, αφού δειυκρίνησα, ότι εκεί χτυπά ο ΤΙΝΑ, (έχουμε ξεπεράσει τον καπιταλισμό, και είμαστε στον αστερισμό της άγριας κυριαρχίας των πολυεθνικών )

Αν μεταφέρουμε το παιχνίδι στην έδρα των οικονομικών, και μόνο, ( αυτή είναι η έδρα των αντιπάλων μας ) έχουμε χάσει, όχι τη μάχη, πλέον..

αλλά τον πόλεμο:
χρήμα, εναντίων ανθρώπου.

Αντωνης είπε...

Ευχαριστώ για τη βιβλιογραφική υπόδειξη vripol. Δεν το ήξερα το βιβλίο.
@Σπίθας: Δηλώνω ένοχος του αδικήματος της σημασίας στις λέξεις. Βέβαια, υπάρχουν και όρια στο πόσα μπορείς να κάνεις με τις λέξεις. Ούτε αυτό πρέπει να το ξεχνάμε. Ο νεοφιλελευθερισμός έκανε πολλά με τις λέξεις, αλλά όχι μόνο με τις λέξεις, άλλωστε.

Σπίθας είπε...

Από τα αρχικά των λέξεων «There is no alternative» («Δεν υπάρχει εναλλακτική»).

(Μάργκαρετ Θάτσερ, ο νεοφιλελεύθερος καπιταλισμός είναι αναπόφευκτος και όχι απλώς μία από τις πιθανές μορφές που μπορεί να λάβει η «παγκοσμιοποίηση».)

Σπίθας είπε...

Το έχει αναφέρει ο Νοαμ Τσόμσκι , σε αποκλειστική του συνέντευξη στην Λε Μοντ, το 2007 ή το 2008...

Αλλά είναι, πια αποδεκτό, από όλους, ότι είμαστε εκεί.

Σημειώνοντας, ειρήσθω, εν παρόδω..
αναφέρεις περί του εξτρεμισμού":)

και επειδή αναφέρθηκε και η αθάνατη κεντροαριστερά.

Την άποψή μου θα την ξαναπώ, άλλη μια φορά.

Κακώς μιλάμε για "αριστερισμό" σήμερα.
Καμία σχέση..

Ποιοί είναι οι αριστεριστές;
Υπάρχουν μερικοί που βαυκαλίζονται να το πιστεύουν, (φορώντας το μπλουζάκι του Τσε..π.χ)και κάποιοι που τους αποδίδουν αυτόν τον χαρακτηρισμό, καθ'υπερβολήν..

Μα μεγάλη, υπερβολή!!

- Θα μοπυ επιτρέψεις να πω, ότι δεν εσχατολογώ, αλλά αδυνατώ, ταυτόχρονα, να υπεισέλθω σε μια κουραστική - για μένα- επαναληπτική διαδικασία περί αυτού..

Την καλησπέρα μου, Αντώνη και τα ξαναλέμε..

Πολύ καλό το θέμα σου:)
Εξαιρετικό, όντως. Τροφή, πνευματική.

Ανώνυμος είπε...

"Για αυτό και είναι ζωτικής σημασίας η επαναδιεκδίκηση των λέξεων"
------------------

Η επαναδιεκδίκηση, αλλά και η ανανοηματοδότηση των λέξεων είναι όντως εξαιρετικά κρίσιμα ζητήματα τόσο για την Αριστερά σήμερα, όσο και για τον δημοκρατικό στοχασμό και δράση γενικότερα. Δυστυχώς πολλοί θεωρούν τέτοια ζητήματα περιττές θεωρητικοποιήσεις και πολυτέλειες και καλούν σε μιαν εγρήγορση της δράσης/πράξης, ξεχνώντας πως η κάθε πρακτική από μόνη της δεν έχει κανένα ιδιαίτερο αντικειμενικό νόημα. Καμιάν αλήθεια ή ουσία ως τέτοια. Όταν εκχωρείς στον Άλλο τα νοήματα, τις σημασίες, το πεδίο στο παιχνίδι των νοηματοδοτήσεων, εκχωρείς και σε κάποιο βαθμό τα ίδια τα νοηματικά περιεχόμενα τελικά των πράξεών σου. Δεν είναι ούτε ιδιαίτερα δύσκολο, ούτε πολυτέλεια να σκεφτούμε τι συνέπειες έχει αυτή η κίνηση. Αντιθέτως είναι κρίσιμο και πρέπει επιτέλους να το δούμε στα σοβαρά. Η ιστορία (και το παρόν μας βεβαίως) ως "πάλη για ηγεμονία" είναι μια υπόθεση που θα μας απασχολεί ακόμα για καιρό...

Με φιλικούς χαιρετισμούς.

Γ.Κ.

Υ.Γ. Όσο για τις φιλότιμες προσπάθειές σου φίλε Αντώνη να συνδιαλλαγείς με τη μετριότητα και την ημιμάθεια της soft σοσιαλίζουσας κοινοτοπίας, πρώτα τα συγχαρητήριά μου για την υπομονή σου και δεύτερον καλό κουράγιο!

Σπίθας είπε...

Είναι επικίνδυνη η άποψή σου, Γ.Κ., για την δημοκρατία και για το δικαίωμα μου στην ελευθερία της έκφρασης.
Ανεξάρτητα, από το απεριόριστο (;)της εγκυκλοπαιδικής σου γνώσης.

Ούτε ο Ροβεσπιέρος, δεν το είχε πει αυτό, όταν έβαζε τις γκιλοτίνες στον Νταντόν.

Η δημοκρατία έχει να κάνει πρώτιστα, με την πολιτική ηθική.

Δεν σε γνωρίζω, αλλά δεν έχω κανένα ενδοιασμό, για τις συμπλεγματικές σου
καταβολές.
Τα αίτια της, μου είναι αδιάφορα.
Αν σε ήξερα, θα σου έλεγα,επακριβώς το είδος της προσβλητικής ψυχαναγκαστικής σου, συμπεριφοράς .

Και στην αργκό..
"Τι μαλακίες, μας λες ρε.."
(Πατρίκιος)

Αντωνης είπε...

@Σπίθας: Παρντόν; Δεν βλέπω καμμία συνάρτηση μεταξύ αυτού που λες και αυτού που έγραψε ο Γ.Κ. Τι είπε το τόσο εξοργιστικό ο άνθρωπος;

Επίσης, θα εκτιμούσα τη μη χρήση υβριστικών λέξεων. Ευχαριστώ.

zalion είπε...

Ενα πολυ καλο, κατ'εμε, κειμενο για την αριστερα των νοικοκυρεων. http://theatrodromou.wordpress.com/2010/06/26/gramsci-parsons/
Χρηστος Κ.

Σπίθας είπε...

" Υ.Γ. Όσο για τις φιλότιμες προσπάθειές σου φίλε Αντώνη να συνδιαλλαγείς με τη μετριότητα και την ημιμάθεια της soft σοσιαλίζουσας κοινοτοπίας, πρώτα τα συγχαρητήριά μου για την υπομονή σου και δεύτερον καλό κουράγιο!"

@ Αντώνη.
Θεωρώ, αυτές τις κριτικές, προσβλητικές, πολύ περισσότερο, απ'αυτό που έγραψα., προς απάντηση του.

Δεν έχει σχέση, το ευγενές με το ήθος.

Βεβαίως και στο ποστ σου, έχεις κάθε δικαίωμα να καθορίζεις τα πλαίσια.

Οπότε, ταυτίζομαι, με την επιθυμία σου.

Υ.Γ.
Μιλούσαμε για την έννοια των λέξεων, βέβαια.

Ας μην υπερβάλουμε, λοιπόν:
1) ότι είναι ταυτόχρονα, μονόδρομος, αλλά και
2)ανεπαρκής, δυστυχώς 'ως έρμαιο των ενστίκτων μας.." ( Μπρυκνερ)

Οκ.Αντώνη
Γνωρίζω την αδυναμία μου, απέναντι σε σνομπ και υπερφίαλες "κεφαλές"

Αντωνης είπε...

Φίλε Σπίθα, το κατανοείς ότι ο Γ.Κ αναφέρθηκε σε ότι και ο osr (σχόλιο 5), δηλαδή στην συνομιλία μου με τον Προκόπη Δούκα στο buzz και όχι στα σχόλια και τους σχολιαστές εδώ;

Γιατί ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι λες.

celin είπε...

"Δεν θυμάμαι, αλλά κάπου είπα για την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των λέξεων και της οριοθέτησής τους. (σε φιλικό μπλογκ, πάντως) και η απάντηση, ήταν, ότι..

Κάποιοι, δεν έχουν να φάνε και αυτό είναι δευτερεύον ζήτημα.."

Σπιθα,με εμενα την ειχες κανει αυτη τη συζητηση.Δε θυμαμαι σε ποιο μπλογκ ωστε να την εβρισκα κ να την αναδημοσιευσω εδω για να γινουμε κ οι 2 πιο κατανοητοι στους αναγνωστες του radical desire.
Aυτο που θελω να πω ειναι πως καποιοι απο εμας εχουν ακομα τη πολυτελεια των θεωρητικων συζητησεων,διαδικτυακων η ζωντανων.Κ συμφωνω πως ειναι απαραιτητh η επανοικειοποιηση των λεξεων που οι υπερασπιστες του Καθεστωτος μας εκλεψαν για να τις διαστρεβλωσουν

[Αυτο παει για τη συζητηση του Αντωνη με τον δημοσιογραφο της ΝΕΤ,δε θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο με αυτη τη φραση,
"Τώρα δεν είναι δεκαετία του 90. Το ρομάντζο με τα εύκολα με τα οποία έκανες καριέρα στα ΜΜΕ έλαβε τέλος. Τώρα έχει συνέπειες για την αλαζονική χαλαρότητα."]

Περα απο αυτες τις συζητησεις ομως υπαρχει κ μια ωμη πραγματικοτητα.Υπαρχουν ανθρωποι εκει εξω που πεινανε,υπαρχουν ανεργοι που οδευουν ολοταχως προς την εξαθλιωση.Ενα βημα απο τη τυφλη εξεγερση,κ τη χαρακτηριζω τυφλη γιατι απο οτι βλεπω,αυτοι οι ανθρωποι δεν εχουν εμπιστοσυνη σε οργανωμενους κομματικους σχηματισμους.
Αυτοι οι ανθρωποι ολοενα κ θα πληθαινουν.
Κ συντομα θα εξεγερθουν απεναντι σε αυτη τη νεοφιλελευθερη χουντα που τους τρωει τις σαρκες.Δεν ειναι ζητημα προσωπων,πχ του ΓΑΠ.Ηδη το Καθεστως,αν δεν το εχετε καταλαβει,ετοιμαζει την εφεδρεια του,που λεγεται Σαμαρας.Πληθαινουν απο τα χουντοκαναλα οι υμνοι προς το ατομο του.Με σκοπο να ξεγελαστουμε για μια ακομη φορα κ να πιστεψουμε οτι ο δικομματισμος μπορει να φανει κοινωνικα ευαιασθητος.

Θελω να καταληξω στο εξης,τα πραγματα εκει εξω ειναι πολυ αγρια.Καποιοι απο εμας που ειναι περισσοτερο προνομιουχοι δεν το καταλαβαινουν.
Θα το καταλαβουμε ολοι ομως κ μαλλον οχι με καλο τροπο.
Επομενως,το διακυβευμα ειναι απλο κ σχηματοποιειται ως εξης,
οταν γινει το μπαμ,με ποιους θα ειμαστε?
με τη χουντα η με τους εξεγερμενους?
εγω εχω επιλεξει το δευτερο.
Δηλωνοντας ομως οτι αν η εξεγερση ειναι τυφλη,τιποτα καλο δε θα προκυψει.Η ανατροπη πρεπει να ειναι συντεταγμενη.Μαζικη.Κ πρεπει-ανεξαρτητως των διαφωνιων μας-να συνταχτουμε με τα κομματα της Αριστερας,τα οποια θα βγουν μπροστα,γιατι αν δε βγουν μπροστα,οι εξελιξεις θα τα προσπερασουν,με αρνητικες συνεπειες για ολους μας.
Κ δε ξερω αν ακουγεται αυτο ρεφορμιστικο,αλλα θα ηθελα η πραξη εξεγερσης να ειναι η ψηφος στις εκλογες.Υπομονη δηλαδη μεχρι τοτε.
Οχι τιποτα αλλο,αλλα δε βλεπω κ κανεναν ικανο να παιξει το ρολο του Ροβεσπιερου

Αντωνης είπε...

Φίλε celin, όπως ήδη έγραψα υπάρχουν όρια στο πόσα μπορείς να κάνεις με τις λέξεις. Και βέβαια έχεις δίκαιο ότι η απόσταση κάποιων από μας από το επίκεντρο του αναβρασμού (στην περίπτωσή μου, γεωγραφική), έχει και συνέπειες.

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι οι εκλογές θα λύσουν κάτι, σίγουρα όμως είναι ικανές να διορθώσουν έστω συμβολικά κάποιες τώρα διαλυμένες ισορροπίες. Για πόσο καιρό όμως θα αρκέσει ακόμα και αυτό, δεν γνωρίζω.

RDdemos είπε...

@celin

Σχόλια για σένα στο δεύτερο μέρος του Μπαντιού :-)

@antoni
Πρέπει οπωσδήποτε να προσπαθήσω απόψε να εγκαταστήσω το σύστημα σχολίων - είναι πολύ δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς τη ροή των σχολίων.

--- Μου άρεσε η έμμεση αναφορά του Δούκα στο Ρόρτυ και τον Χάμπερμας. Κάθε φορά που βλέπω κάποιους να το επιχειρούν, με πιάνει φαγούρα να quote De Sade.

Ανώνυμος είπε...

@Σπίθα

Αγαπητέ Σπίθα,
προσπερνώ τις αδικαιολόγητες προσβολές σου και βεβαίως δεν τις ανταποδίδω μιας και δε θα είχε κανένα νόημα να εμπλακώ σε μία τέτοια θλιβερή διαδικασία. Αν γράφω κάπως μπλεγμένα και δυσνόητα να με συγχωρείς (κι εσύ και οι υπόλοιποι ελπίζω). Ίσως οι διάφορες συναντήσεις και "παρέες" με συγκεκριμένα βιβλία και σχολές σκέψης να μου έχουν κάνει μια κάποια ζημιά (αυτά τα γράφω σε περίπτωση που η πηγή της οργής σου ήταν ο λόγος του σχολίου μου).

Τώρα στο ζουμί. Φοβάμαι πως μάλλον κάτι παρεξήγησες, κάτι δεν κατάλαβες, ή ίσως να φταίω εγώ για το αναγκαστικά κάπως αποσπασματικό της σημείωσής μου (σε μπλογκ είμαστε άλλωστε και οι ολοκληρωμένες τοποθετήσεις θα κούραζαν), που ίσως να άφησε χώρο για παρανοήσεις. Αλλά ειλικρινά θα με ενδιέφερε να μου πεις τι ακριβώς είναι αυτό που βρίσκεις τόσο εξοργιστικά επικίνδυνο στην άποψή μου. Επίσης, που κολλάει το δικαίωμά σου στην ελευθερία της έκφρασης; Ούτε θα ήθελα να το στερήσω σε κανέναν, ούτε ανέφερα βεβαίως κάτι σχετικό!

Αν θες, για να δούμε και το όλο θέμα κάπως απλουστευμένα, αυτό που πραγματικά με προβληματίζει είναι το πως είναι δυνατό να μιλάνε κόμματα/χώροι όπως το ΠΑΣΟΚ σήμερα περί δημοκρατίας και σοσιαλισμού και τόσων άλλων "-ισμών" και να μην σηκώνονται και οι πέτρες σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Θυμάστε το προεκλογικό ανέκδοτο "σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα"; Αλήθεια, τελικά τι διαλέξαμε;

Βεβαίως σηκώνει πολύ κουβέντα ακόμα το πως και γιατί διάφορες λέξεις κατέληξαν σχεδόν κενές περιεχομένου ή έστω έγιναν αγνώριστες. Αν θες, το κουβεντιάζουμε.

Και για να μην μπλέκουμε τα πράματα, άλλο "πολιτική" και άλλο "ηθική". Η ηθικοποίηση της πολιτικής κρύβει πολλούς κινδύνους και δεν είναι λίγες οι φορές που μας το απέδειξε η ιστορία. Προσωπικά, αν θες, προτιμώ τον ορισμό περί πολιτικής της Σαντάλ Μουφ (η οποία βεβαίως διακρίνει το "πολιτικό" από την "πολιτική"). Σύμφωνα με τη Μουφ λοιπόν, «το πολιτικό» είναι η «διάσταση του ανταγωνισμού», την οποία θεωρεί «συστατική της ανθρώπινης κοινωνίας», ενώ ως «πολιτική» ορίζεται το «σύνολο των πρακτικών και των θεσμών μέσω των οποίων δημιουργείται μία τάξη και οργανώνεται η ανθρώπινη συνύπαρξη στο περιβάλλον της συγκρουσιακότητας που διαμορφώνει το πολιτικό» (Mouffe - On the political). Και ως εκ τούτου αντιλαμβάνομαι τη δημοκρατία ως τη "νομιμοποίηση", "τιθάσευση" ή αλλιώς "αγωνιστική μετουσίωση" αυτής της σύγκρουσης. Ο Κλοντ Λεφόρ νομίζω το έχει θέσει αρκετά εύστοχα και σύντομα, η Δημοκρατία νομιμοποιεί τον πολιτικό ανταγωνισμό και ποτέ δεν υπόσχεται την τελική του επίλυση. Sorry αν ξεφεύγω, αλλά νομίζω πως έχει σημασία να βάζουμε ορισμένα πραγματάκια σε μια σειρά.

Εγώ όπως και να 'χει, ούτε για "αποκλεισμούς" μιλάω, ούτε για "επιβολή" και γι αυτό αδυνατώ να καταλάβω τον τόνο σου, αλλά και το νόημα των όσων γράφεις περί περιορισμού της ελευθερίας της έκφρασης!

Ελπίζω να πρόκειται περί παρεξήγησης και να πάρεις πίσω τους χαρακτηρισμούς και τις ύβρεις και να συνεχίσουμε μια κουβέντα που θα μπορούσε να αποκτήσει και ενδιαφέρον, αλλά και δημιουργική/παραγωγική συγκρουσιακή δυναμική.

Φιλικά,
ΓΚ.

RDdemos είπε...

«Ο Κλοντ Λεφόρ νομίζω το έχει θέσει αρκετά εύστοχα και σύντομα, η Δημοκρατία νομιμοποιεί τον πολιτικό ανταγωνισμό και ποτέ δεν υπόσχεται την τελική του επίλυση.»

Ίσως η actually-existing «Δημοκρατία» κατά την περίοδο που ο Χάμπερμας έγραφε το Legitimation Crisis. Από τότε, καμία δυτική «Δημοκρατία» δεν απέβλεπε σε τέτοιες ευγενείς διώξεις.

Αντωνης είπε...

"Μου άρεσε η έμμεση αναφορά του Δούκα στο Ρόρτυ και τον Χάμπερμας."

Χλωμό το βλέπω να έκανε έμεμση αναφορά σε Ρόρτι και Χάμπερμας, Δήμο μου. Μάλλον μιλάμε για σταδιακά κατασταλαγμένα κλισέ.

@Γ.Κ. Ειλικρινά, θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται περί παρεξήγησης και ότι κατάλαβα πού και πώς έγινε. Θα φανεί από την απάντηση του Σπίθα. Λυπάμαι πάντως, γιατί στο συγκεκριμένο ποστ άρχισε μια ωραία κουβέντα και είναι κρίμα να εκτροχιαστεί.

Ανώνυμος είπε...

"Φίλε Σπίθα, το κατανοείς ότι ο Γ.Κ αναφέρθηκε σε ότι και ο osr (σχόλιο 5), δηλαδή στην συνομιλία μου με τον Προκόπη Δούκα στο buzz και όχι στα σχόλια και τους σχολιαστές εδώ;"

-----------------

Προφανώς και αναφερόμουν στην συνομιλία του Αντώνη με τον Προκόπη Δούκα ρε σεις! Έλεος... γι αυτό η οργή του Σπίθα και οι χαρακτηρισμοί; Κι έψαχνα εγώ να δω τι διάολο έγραψα!

celin είπε...

Φιλε Αντωνη,να συμπληρωσω κατι,καμια Αντισταση δε πετυχαινει διχως ηγετες.Κ κανενας ηγετης δε μπορει να ανταπεξελθει του ρολου του αν δε μπορει να εμπνευσει.
Κ καμια εμπνευση δε μπορει να εμπνευσει αν περα των πραξεων,δε διαθετει κ το καταλληλο θεωρητικο οπλοστασιο.
Εκει ειναι που εχουμε αναγκη τις λεξεις.
Θα πω κατι κ ελπιζω να μη βρεθει κανας ηλιθιος που να με χαρακτηρισει κολακα γιατι δεν εχω αναγκη να κολακεψω κανεναν,
αντισταση χωρις λεξεις σα τις δικες σου Αντωνη,δε μπορει να υπαρξει.Θα εκφυλιστει εν τη γενεσει της.
Ανθρωποι σα κ σενα πρεπει να εμπνευσουν τους υπολοιπους.
Εστω αυτοι που θα ηγηθουν,να τις εχουν υποψη τους.Μεσω των λεξεων θα εμπνευστουν κ οι υπολοιποι.

Η Αριστερα πασχει σε αυτο.

Κ κατι για την αποτυχια της σημερινης διαδηλωσης,κ γενικοτερα της διαδηλωσης ως μορφη αντιστασης κ την ενδεικνυομενη αντισταση,
Οσον αφορα τις μορφες αντιστασης,θα φανουνε στο μελλον ποιες ειναι καταλληλες.Η Αναγκη κ μονο η Αναγκη θα τις διαμορφωσει.
Οποια αντισταση δε τη διαμορφωνει η Αναγκη,ειναι καταδικασμενη στην αυτοακυρωση

RDdemos είπε...

«There are further worrying signs in the government's attitude to the raft of draconian measures brought in over recent years to deal with so-called “anti-social” behaviour. The government this week refused to heed the Council of Europe’s call for a ban on “Mosquitoes”, the devices used by councils to disperse young people with a high frequency noise not audible to adults. Nick Herbert said that the government “do not see this as an issue on which we should intervene" despite the Council of Europe’s clear warning that they contravene human rights. Alongside ASBOS - which the government also shows no signs of repealing – these sinister instruments have come to symbolise the criminalisation and collective punishment of young people by a state that pays scant regard to their rights. A government that thinks it appropriate to use devices originally devised for use against rats, mice and cockroaches against children can be called many things, but not, I’m afraid, a liberal one.»

Άλλη μια δημοκρατία πρότυπο --- κι αναρωτιόμουν γιατί βουίζουν τα αυτία μου όλη μέρα!


http://www.opendemocracy.net/ourkingdom/guy-aitchison/worrying-signs-from-coalition-on-civil-liberties

Ανώνυμος είπε...

"Από τότε, καμία δυτική «Δημοκρατία» δεν απέβλεπε σε τέτοιες ευγενείς διώξεις"
--------------

Προφανώς φίλε... δεν διαφωνούμε σε αυτό. Αυτό όμως που θα έπρεπε να μας οδηγήσει; Στην εγκατάλειψη της λέξης και της έννοιας της Δημοκρατίας μπροστά στις στρεβλώσεις που επέφερε η πρακτική των τελευταίων ετών; Ή μήπως θα έπρεπε να προσανατολιστούμε προς την επαναδιεκδίκηση των λέξεων που λέει και ο Αντώνης; Προφανώς εγώ τάσσομαι καθαρά υπέρ της δεύτερης επιλογής. Νομίζεις πως η πρώτη θα ήταν μια πιο παραγωγική κατεύθυνση;

Ανώνυμος είπε...

Σόρρυ για τα τελευταία δύο ανώνυμα και ανυπόγραφα! Πρέπει να φτιάξω μάλλον ένα account για να μην ξεχνιέμαι.

ΓΚ.

Σπίθας είπε...

Να εξηγήσω, οτι είχα δουλειά, και δεν παρακολούθησα τις εξελίξεις.

Αγαπητοί, να μην γίνει θέμα, κάποια υπερβολή που ίσως είπα.

Δεν έχω τίποτα να χωρίσω με κανένα, ούτε με τον Γ.Κ.

Θα πω, όμως, ότι συμφωνώ και πάλι με τον Celin

"Δηλωνοντας ομως οτι αν η εξεγερση ειναι τυφλη,τιποτα καλο δε θα προκυψει..."

@ Αντώνη,
Δεν μ'αρέσεουν σε πολιτική συζήτηση οι αφορισμοί και οι χαρακτηρισμοί, που είναι γενικόλογοι και αόριστοι.

Δεν επιβάλλω ποτέ την πολιτική μου θέση ή άποψη, ούτε ειρωνεύομαι.

Παιδιά,τα ξαναλέμε...

Την καληνύχτα μου, (είμαι πολύ ντάουν..)
Tα πράγματα, δεν πάνε καλά, ούτε θα λυθουν εύκολα, ούτε σύντομα.

Οπότε,βλέπουμε..

Ανώνυμος είπε...

@Σπίθας

Μία "συγνώμη" πάντως δε θα έβλαπτε, μιας και απ' ότι φαίνεται οι χαρακτηρισμοί και το γενικότερο ύφος ήταν προϊόντα παρεξήγησης.

Καλό βράδυ,
ΓΚ.

χαρη είπε...

α, τό όνομα τού φίλου τού μονταίνιου :) έχουμε συναντηθεί τότε κι αλλού, νομίζω, αν και δεν θυμάμαι πού...

btw να ευχαριστήσω για τήν συμπερίληψη στις παρακολουθούμενες!

καλό καλοκαίρι

Αντώνης είπε...

Πού πήγαν όλα τα σχόλια που ήταν εδώ;

Αντώνης είπε...

@χάρη: Έχουμε κοινά ενδιαφέροντα για Σχολή της Φρανκφούρτης:-)

Καλό καλοκαίρι :-)

celin είπε...

!!!Kαλοριζικη η νεα μορφη σχολιων αλλα να σας πω την αληθεια,εγω προτιμουσα τη παλια,εδω χανουμε λιγο τη μπαλα μου φαινεται.προσπαθω να σχολιασω κ δε μπορω.τελοσπαντων,καλο καλοκαιρι σε ολους κ ελπιζω να μη χαθειτε,να τα λεμε

Αντώνης είπε...

Καλό καλοκαίρι, φίλε celin. Και μένα μου άρεσε καλύτερα πριν, πιο απλά πράγματα. Είμαι και σε ένα βαθμό technophobe, οπότε...

Maria_mi είπε...

Εμφανίζει μόνο 5 σχόλια! Πώς μπορούμε να τα βλέπουμε όλα;

Giannis είπε...

Πω-πω ρε σεις χάλια είναι έτσι η φάση με τα σχόλια! Πολύ παίδεμα και μπλέξιμο....

Αντώνης είπε...

Υπομονή παιδιά, θα το δει ο Δήμος και θα διορθωθεί.

Dd είπε...

Demos: Να επαναλάβω - λέω να αφήσω το σύστημα τουλάχιστον για μια μέρα - να έχουμε γενικότερο feedback - και αν όντως όλοι είναι δυσαρεστημένοι, επιστρέφουμε στο παλιό
Επίσης δεν είναι ανάγκη να δίνει κανείς πλήρη e-mail (μπορεί να χρησιμοποιεί bogus e-mail).

Τα plus στο νέο σύστημα είναι το Τhreadding.---

Σπίθας είπε...

1)_
@ Γ.Κ.

" Υ.Γ. Όσο για τις φιλότιμες προσπάθειές σου φίλε Αντώνη να συνδιαλλαγείς με τη μετριότητα και την ημιμάθεια της soft σοσιαλίζουσας κοινοτοπίας, πρώτα τα συγχαρητήριά μου για την υπομονή σου και δεύτερον καλό κουράγιο!"

2) @ @Σπίθας

Μία "συγνώμη" πάντως δε θα έβλαπτε, μιας και απ' ότι φαίνεται οι χαρακτηρισμοί και το γενικότερο ύφος ήταν προϊόντα παρεξήγησης.

Καλό βράδυ,
ΓΚ.
........

Σπίθας πρός Γ.Κ.
Είναι προφανές, κ. Γ.Κ
Έχεις παρεξηγήσει, το ζήτημα, ενώ το εξήγησα.

Είναι μεταφυσική η άποψή σου, να απαξιώνεις ένα μεγάλο μέρος των κοινωνικών μεγεθών...από μία θέση που μοιάζει αριστερή, αλλά, επαναλαμβάνω, είναι επικίνδυνη.

Δεν κρίνω την πολιτική τοποθέτηση σου, αλλά την συλλογιστική σου.

Δεν είναι τυχαία ούτε ξαφνική η άνοδος ακροδεξιών απόψεων.

Η επίκληση της επιφώνησης, ποιητικής αδείας του, Τ. Πατρίκιου, αναφέρεται στο "πολιτικό υποκείμενο", στην συνευθύνη μας.

Από ποιόν να ζητήσω συγγνώμη;
Από την κοινωνία;
ή από τον ποιητή;

Γ.Κ.
Όποιος, αλλαζονικά, μιλά για το χαμηλό επίπεδο του λαού( αυτό, λες, αλλά δεν τόχεις, ακόμη καταλάβει) τότε μου θυμίζει, σοσιαλιστικό ρεαλισμό..και την Παπαρήγα.

Ταυτίστηκα, με την επιθυμία του Αντώνη και σέβομαι τους οικοδεσπότες και την φιλοξενία τους.

Επανεξέτασε την θέση σου.
Προσωπικά δεν αντιπαρατίθεμαι, αλλά δεν εκφράζεις μια ελιτίστικη και δογματική ταυτόχρονα ιδεοληψία, αριστερόφρονης καταβολής.

Καλό σου βράδυ.

RDdemos είπε...

«Δεν είναι τυχαία ούτε ξαφνική η άνοδος ακροδεξιών απόψεων.» Εδώ είναι το παλαιό επιχειρήματα όχι της κότας και του αυγού, αλλά των αυγών της Σώτης και της ακροδεξιάς.

«Είναι μεταφυσική η άποψή σου, να απαξιώνεις ένα μεγάλο μέρος των κοινωνικών μεγεθών»
Όχι και την κριτική των θετικιστών υπέρ τού κ.Δούκα!

«Όποιος, αλλαζονικά, μιλά για το χαμηλό επίπεδο του λαού» Χαμηλό επίπεδο του λαού ή τού κ. Δούκα ως opinion leader;

Σπίθας είπε...

@ RDdemos

Με επιβεβαιώνεις, τουτέστιν, αγαπητέ, ως προς τον συλλογισμό μου.

Το σχόλιο σου αφορά πολιτική θέση, λοιπόν.

Επανέρχομαι, ότι αναφέρθηκα, στο "ύφος" του σχολίου, το οποίον "ύφος" κυοφορεί πολιτική ηθική.

Δεν έκανα, λοιπόν προσωπική επίθεση, αλλά πολιτικό σχόλιο.

Άστοχα, ως εκ τούτου, τα 'απρεπή" και τα "ζήτα συγγνώμη"..

Τα υπόλοιπα, που αναφέρεις, είναι θέμα που συζητούνται. Δεν αντιλέγω..
Δεν είναι της παρούσης, όμως, για μένα.

Προτιμώ να επικοινωνώ και όχι να προσπαθώ να επικυριαρχήσει η άποψή μου.

Τουλάχιστον το θέμα, μετατέθηκε στην σωστή του θέση..

Ο κ. Κ.Γ., ας μην φουσκώνει σαν διάνος..
ούτε να θέτει ως πρώτιστον το "δίκιο" του.

Άλλα είναι τα ζητούμενα, προφανώς και όχι το "υπερεγώ"μας.

Είναι θέμα πρωθυστέρων αναγκών και δεν με αφορούν οι αντιδικίες, επαναλαμβάνω.

Ένα κλικ, πιο αριστερά,( πέρα, από το εγώ) και εκεί μπορεί να τα ξαναπούμε.

υ.γ.
Είναι αρκετά παράδοξο, παρόλα ταύτα, να θεωρούμε, ότι "κατέχομεν την μόνη αλήθεια".
Με παραξενεύει, αυτή η οπτική,
Πιάσαμε το κέντρο του κόσμου;

Φιλικά.
Καλή σου νύχτα.

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά νομίζω πως ο φίλος Σπίθας βρίσκεται δυστυχώς ακόμα εντός της παρεξήγησης... ίσως να μην πρόσεξε τη διευκρίνιση τη δική μου ή του Αντώνη. Εκτός αν ο κύριος Προκόπης Δούκας αντιπροσωπεύει "το χαμηλό επίπεδο του λαού", οπότε να με συγχωρείτε που τολμησα να τον σχολιάσω! Δεν κατανοώ επομένως ούτε τα περί "περιφρόνησης του απλού λαού" ή κάποιου "μεγάλου μέρους των κοινωνικών μεγεθών", ούτε τα περί "ελιτισμού" και "επικινδυνότητας". Ευτυχώς ή δυστυχώς δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με τα όσα έχω γράψει ως σχόλια ανά διαστήματα σε αυτό εδώ το blog (σε τούτο το post, αλλά και άλλα). Ας έχει. Δε νομίζω πως έχει σημασία να συνεχίσω μιαν άχαρη διαδικασία διευκρινίσεων. Οπότε αυτή θα είναι και η τελευταία φορά που θα σχολιάσω κάτι σε αυτό εδώ το post.

Να ευχηθώ καλή συνέχεια σε όλους-ες και θα τα ξαναπούμε ενδεχομένως σύντομα στον σχολιασμό κάποιας άλλης ενδιαφέρουσας ανάρτησης του RD...

καλό ξημέρωμα,

ΓΚ.

Σπίθας είπε...

* 29 Ιουνίου 2010 11:39 μ.μ.

"Δεν έχω τίποτα να χωρίσω με κανένα, ούτε με τον Γ.Κ.

@ Αντώνη,
Δεν μ'αρέσεουν σε πολιτική συζήτηση οι αφορισμοί και οι χαρακτηρισμοί, που είναι γενικόλογοι και αόριστοι.

Δεν επιβάλλω ποτέ την πολιτική μου θέση ή άποψη.."

29 Ιουνίου 2010 11:39 μ.μ.
........................

-
*Προσωπικά, το είχα θεωρήσει λήξαν, το θέμα, Γ.Κ.

Επανέρχομαι και επαναλαμβάνω, ότι μιλώ πολιτικά.

Δεν σιωπώ, όταν απαιτείς, "συγγνώμη" για μια πολιτική μου άποψη.

Εν τέλει, πολύ σπουδαιολογήθηκε μια φράση, που χρησιμοποίησα ποιτική αδεία.

Δεν δηλώνω, πολίτικαλ κορέκτ.
:)

* Επανερχόμενος, σας ζητώ, απλώς να το θεωρήσετε, λήξαν,
Φιλικά,

Καλή σας μέρα.
Καλό Σ/Κ.