Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

Νέες κυκλοφορίες, 21-6-2010

Τα κείμενα του συνεδρίου του Birkbeck για την κομμουνιστική ιδέα. Verso. Κυκλοφορεί 4 Οκτώβρη 2010.


Βιβλίο που πιθανόν να συζητηθεί αρκετά. Ο Toscano ξαναγράφει την φιλοσοφική ιστορία του φανατισμού, αναζητώντας τον σκληρό πυρήνα της αλήθειας στην ιδέα της ολικής αφιέρωσης σε ένα σκοπό. Verso. Κυκλοφόρησε τον Μάη του 2010.


Επίσης Μάης του 2010, επίσης Verso. Αναμένω με ενδιαφέρον την ανάλυση του "Τζοζεφίν, ή ο λαός των ποντικών" του Κάφκα.

Από το Polity, στις 26 Ιούλη.


Μετά το Valences of the Dialectic, ένα βιβλίο αφιερωμένο αποκλειστικά στην Φαινομενολογία του πνεύματος. Verso, 2 Ιούλη.

Επανέκδοση ογκώδους τόμου του 1958 που πρωτοκυκλοφόρησε στην Ελλάδα στις αρχές του 60, σε μετάφραση Γιάννη Χοτζέα. Εκδόσεις ΚΨΜ.




Μικρά κείμενα για τους μεγάλους της μεταπολεμικής γαλλικής σκέψης: Λακάν, Σαρτρ, Αλτουσέρ, Ιππολίτ, Λυοτάρ, Ντελέζ, Φουκώ, Ντεριντά, Λακού-Λαμπάρτ οι γνωστότεροι στην Ελλάδα. Μετάφραση Βαγγέλη Μπιτσώρη. Άγρα, Μάης 2010.


Agamben, Badiou, Bensaid, Brown, Nancy, Rancière, Ross, Zizek. La Fabrique, 2009.

Badiou και Cassin για τον Χάιντεγκερ, τον ναζισμό, τις γυναίκες και τη φιλοσοφία. Μάρτης 2010. Fayard.


Badiou και Cassin για τα σεμινάρια του 1973 του Λακάν. Μάρτης 2010. Fayard.

10 σχόλια:

celin είπε...

Aντωνη,βλεπω οτι σημερα ειναι η μερα των βιβλιοπροτασεων!!
Προτεινα κ εγω τα εξης βιβλια στη σημερινη μου αναρτηση

1)Ο ΛΑΚΑΝ Κ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ Γιαννης Σταυρακακης
2)Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΠΠΑΣ Ερμαν Εσσε
3)ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ Πωλ Βαλερυ
4)ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΥΛΙ Χαρουκι Μουρακαμι
5)ΣΥΣΣΗΜΟΝ Νικος Παναγιωτοπουλος


Οσον αφορα τις δικες σου προτασεις,οπωσδηποτε θα παρω το καινουριο του Μπαντιου,το ξεφυλλισα τις προαλλες κ το βρηκα συναρπαστικο,οπως ολα του αλλωστε
[μιλαω για αυτα που μπορω να κατανοησω,αν με βαλεις να διαβασω το ΕΙΝΑΙ Κ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ,δε θα καταλαβω Χριστο!Ετσι την ειχα πατησει με το ΕΙΝΑΙ Κ ΤΟ ΜΗΔΕΝ του Σαρτρ,το μονο που μου εχει μεινει απο κει ειναι η απορριψη του Φρουντ κ η προτιμηση σε εναν αλλο ψυχοθεραπευτη,νομιζω λεγοταν Στεκελ.
Α εντυπωση μου ειχε κανει κ το οτι δεν υπαρχει συνειδηση ανευ αντικειμενου,αλλα μονο συνειδηση τινος.]

ΥΓ Να πω οτι κ λογω ελλιπους γνωσης,δε μπορω να διαβασω ξενογλωσσα βιβλια,κριμα γιατι ετσι χανω πολλα βιβλια που αργουν να μεταφραστουν η δε μεταφραζονται ποτε.

Πηρα κ το καινουριο του Ζιζεκ,το ΒΙΑ,6 ΛΟΞΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ,αν το χεις διαβασει,θα ηθελα,οταν θα χεις χρονο,να γραψεις 2 λογια.

Αντωνης είπε...

Γεια χαρά Σελίν. Δεν μου άρεσε το Βία, το οποίο διάβασα πέρυσι. Στην πραγματικότητα, το θεωρώ από τα χειρότερα βιβλία του Ζίζεκ, βιαστικό και σε πολλά σημεία εκτός θέματος και ασυνάρτητο.

Θεωρώ ότι το βιβλίο της Άρεντ (Περί βίας) είναι πολύ σημαντικότερο. Προτείνω επίσης τον _Αιώνα_ του Μπαντιού, που το θεωρώ αριστουργηματικό βιβλίο, καθώς και την δουλειά της Γουέντι Μπράουν.

Αντωνης είπε...

Θεωρώ επίσης το αμετάφραστο ακόμα Η λακανική αριστερά παρασάγγας καλύτερο βιβλίο από το Λακάν και το Πολιτικό. Πολύ πιο ενδιαφέρον και ζουμερό βιβλίο.

celin είπε...

Σε ευχαριστω για τις προτασεις,ελπιζω να εχουν μεταφραστει στα Ελληνικα αυτα που μου λες,τη Γουεντυ Μπραουν την αγνοουσα,αλλα για να τη προτεινεις ειμαι βεβαιος οτι αξιζει να διαβαστει.
Τωρα,οσον αφορα τον Ζιζεκ,με εξαιρεση το ΑΡΕΤΗ Κ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ,ο,τι εχει μεταφραστει το εχω διαβασει,κ επειδη με εχει συγκλονισει/εμπνευσει η γραφη του,δε πειραζει,του συγχωρω κ μια κακια -η λιγοτερη καλη -στιγμη!

Αντωνης είπε...

Εγώ από όλα τα βιβλία του Ζίζεκ τα τελευταία χρόνια ξεχώρισα το "Η μαριονέτα και ο νάνος" και το "Υπερασπίζοντας χαμένους αγώνες". Χειρότερα βρήκα το βιβλίο για τη βία και το βιβλίο για το Ιράκ. Το Αρετή και Τρομοκρατία είναι από τα πιο ενδιαφέροντά του, όπως και το βιβλίο για τον Λένιν.

Θα προσπαθήσω να μεταφράσω λίγο από το "Περί της λογικής του λαϊκισμού" του Ερνέστο Λακλάου, που θεωρώ ότι εξελίσσεται σε σημαντικό κείμενο αναφοράς σε αυτή τη φάση.

Αντωνης είπε...

Και Wendy Brown θα πρέπει να μεταφράσουμε κάποια στιγμή, τώρα που το σκέφτομαι.

celin είπε...

Eλπιζω τοτε να μεταφραστει συντομα η Λακανικη Αριστερα,να το διαβασω κ αυτο.
Το "Ο ΛΑΚΑΝ Κ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ" μου το ειχε προτεινει ο Νοσφερατος,
πιστευω οτι ο Σταυρακακης καταφερνει το -σχεδον-ακατορθωτο,να επικοινωνησει τις ιδεες του Λακαν με τροπο ευληπτο κ κατανοητο,
πχ τη σπουδαιοτητα του σημαινοντος εναντι του σημαινομενου,ο Σταυρακακης μου την εκανε κατανοητη.
Κ για αυτο,του αξιζουν συγχαρητηρια.

Οσον αφορα ομως αυτα που γραφει προς το τελος του βιβλιου,οπου εκει εξαπολυει μια επιθεση εμμεσως εναντιον του κομμουνισμου θεωρωντας ουτοπικες κ ανεφαρμοστες -που μεχρι κ επικινδυνες μπορουν να εξελιχτουν-γενικα τις υψηλες θεωρησεις,
εκει με βρισκει αντιθετο,
αν καταλαβα καλα θεωρει ο,τιδηποτε πλην μιας νεροβραστης αριστερας ως γεννημα του Φαντασιακου.
Δεν τα εκφραζω σωστα,τελοσπαντων,ελπιζω να γινομαι κατανοητος,εκει διαφωνω.

celin είπε...

O,τι προλαβαινεις,μεταφρασε το για εμας τους μη γλωσσομαθεις!Σε ευχαριστω εκ μερους ολων μας!

Την ΑΡΕΤΗ Κ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ δε την αγορασα γιατι το μεγαλυτερο κομματι του βιβλιου ειναι αποσπασματα ομιλιων του Ροβεσπιερου,
κ οταν το ξεφυλλισα το βιβλιο,δεν βρηκα καποια ιδιαιτερη λογοτεχνικη αξια στα λογια του,
don't get me wrong,
θαυμαζω τον αγωνιστη Ροβεσπιερο,
αλλα τον λογοτεχνη Ροβεσπιερο δε τον εχω κ σε μεγαλη εκτιμηση!

Φανταζομαι οτι εννοεις ως βιβλιο για το Ιρακ τη ΔΑΝΕΙΚΗ ΧΥΤΡΑ,που ειναι κατι σα συνεχεια του ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ.
Κ εγω το βρηκα ως το λιγοτερο καλο απο τα υπολοιπα που εχω διαβασει.
Παντως κ εκει ο Ζιζεκ καταφερε να με γοητευσει

Αντωνης είπε...

@celin: Σε χοντρικές γραμμές συμφωνώ για το Λακάν και το Πολιτικό και ελπίζω να το αποτυπώσω πιο επσιταμένα και αναλυτικά στο κείμενο που δουλεύω τώρα. Το Αρετή και Τρομοκρατία έχει ως εισαγωγή ένα από τα αξιολογότερα εκτεταμένα κείμενα του Ζίζεκ και νομίζω ότι είναι σαφώς πολυτιμότερο από ό,τι ένα βιβλίο όπως αυτό για το Ιράκ.

celin είπε...

Kατι ασχετο με τη συζητηση,
για οποιον θελει να συγχυστει αγριως βραδιατικα,μπορει να ριξει μια ματια-η και να εκτονωθει λεκτικα-εδω,

http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=70&smid=382&ArticleID=2940&reftab=61&t=%CE%8C%CF%87%CE%B9-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B7-%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CF%88%CE%B1

Εγω παντως μια ξεγυρισμενη απαντηση την εδωσα!!

Ετσι θα ειναι οπως τα λες με την εισαγωγη του Ζιζεκ,αλλα λιγος ο χρονος για να διαβασω οσα θελω κ δυστυχως,λιγα κ τα χρηματα για να αγορασω ο,τι θελω.

Περιμενω εναγωνιως τη δικη σου απαντηση στον-αξιολογοτατο κατα τα αλλα-Σταυρακακη[Νομιζω οτι ειναι κ ο μεταφραστης πολλων εργων του Ζιζεκ]κ ασχετως του οτι καπου διαβασα οτι εχουν διαραγει οι σχεσεις τους,τρεφω εκτιμηση προς το προσωπο του.