Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

...Και από τα εύκολα στα δύσκολα



Στις αναρτήσεις μου για το μεταναστευτικό διαφάνηκε ίσως ότι ακολουθώ τον συνηθισμένο (και πλήρως αποτυχημένο) δρόμο της ελληνικής (νεο)αριστεράς: πολεμική εναντίον "εύκολων" στόχων και αποφυγή των δυσκολοτέρων σημείων, με αποτέλεσμα μια τρύπα στο νερό: ο κόσμος (οφείλει να) κρίνει τις πολιτικές θέσεις από τα δυσκολότερα σημεία και όχι με βάση τις εντυπωσιακές ίσως, αλλά επίσης εντυπωσιακά βραχυπρόθεσμες ρητορικές νίκες.

Δεν είναι λοιπόν η ρητορική αποδόμηση του αντιπάλου η μοναδική πρόθεσή μου. Απλά, κάθε επιχείρημα έχει διαφορετικές τροπικότητες, και πρέπει άλλοτε να "καταστρέφει" και άλλοτε να θέτει.

Δυο λόγια συνεπώς για τα δυσκολότερα, πιο δύσκαμπτα σημεία της αντιμεταναστευτικής επιχειρηματολογίας, αυτά τα οποία δεν είναι τόσο μονοδιάστατα ή εύκολα αποδομήσιμα:

1. Αν και έχουμε πολιτικό καθήκον να ξεσκεπάσουμε την αφόρητα ανόητη ρητορική των εθνοπατέρων που μάχονται αόρατα εναντίον εξίσου αόρατων "ξένων συμφερόντων" που υποδαυλίζουν, υποτίθεται, την "εθνική αλλοίωση" της χώρας, αν και έχουμε την ευθύνη να εκθέσουμε όσους ποζάρουν ως βετεράνοι ενός τελικά ανεντόπιστου πολέμου που διεξάγεται επικερδώς (για τις δικές τους καρριέρες) εδώ και χρόνια, ενόσο η πραγματική ζωή της χώρας ακολουθεί ανεμπόδιστα την πεπατημένη που ορίζουν οι νόμοι του διεθνούς κεφαλαίου, έχουμε επίσης πολιτικό καθήκον να διαχωρίσουμε ξεκάθαρα τη θέση μας από αυτή μιας επικίνδυνης εκδοχής της "ρομαντικής αριστεράς."

Με λίγα λόγια, οφείλουμε ευθαρσώς και χωρίς υπεκφυγές να πούμε: οι μετανάστες δεν είναι φύσει ή εμμενώς "προοδευτικά πολιτικά υποκείμενα." Δεν είναι οι πολύχρωμοι σωτήρες της Ελλάδας από τα νύχια του συντηρητισμού και της δεξιάς. Δεν είναι υποκατάστατα για αριστερούς που συνεχίζουν απτόητοι να διεξάγουν ιδεολογικές μάχες δια αντιπροσώπων. Είναι απλώς μετανάστες, δηλαδή άνθρωποι, χωρίς κανενός είδους προκαθορισμένη πολιτική ταυτότητα ή ρόλο. Πάσα οπορτουνιστική προσπάθεια να καταστούν αντικείμενα ιδεολογικής εκμετάλλευσης ως υποκατάστατα πολιτικού οράματος και μέσα συσσώρευσης ηθικιστικής υπεραξίας θα γυρίσει μπούμερανγκ, και θα τιμωρήσει δικαίως τους εμπνευστές της και αδίκως τους ίδιους τους μετανάστες. Οι μετανάστες δεν πρέπει να ενδιαφέρουν την αριστερά ως μεταφυσικές ενσαρκώσεις του Άλλου αλλά ως πολιτικά υποκείμενα, σαν όλους τους άλλους.

2. Ο πραγματικά σημαντικός πολιτικός αντίπαλος δεν είναι ο υστερικός λόγος της εθνικιστικής μελαγχολίας αλλά ο προφανώς "εχέφρων", "ρεαλιστικός", "μετριοπαθής" αντιμεταναστευτικός λόγος. Για αυτό, τα επιχειρήματά του πρέπει να ληφθούν υπόψη σοβαρά και να αντιμετωπιστούν αναλόγως. Ποια είναι αυτά τα επιχειρήματα, σε πυρηνική μορφή;

α) Δεν είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Έχουμε κρίση. Πώς θα φροντίσουμε αυτούς τους ανθρώπους όπως θα θέλαμε;
Όπως τους φροντίσαμε και πριν, όταν δεν υπήρχε κρίση αλλά έραινε λεφτά απ΄το ΧΑΑ. Με το να τους εκμεταλλευόμαστε και να τους καρφώνουμε μετά για απέλαση για να μην τους πληρώσουμε, με το να τους βάζουμε μπροστά ως "συνήθεις υπόπτους" για να καλύψουμε τις δικές μας ανομίες, με το να τους πηδάμε κυριολεκτικά, εφόσον συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις του σωστού ύψους. Πώς και επικαλούμαστε την τωρινή μας φτώχεια ως αιτιολογία ενάντια στο νομοσχέδιο και δεν επικαλεστήκαμε την προηγούμενή μας ευμάρεια υπέρ της ιδέας ενός τέτοιου νομοσχεδίου παλαιότερα;

β) Δεν έχουμε ακόμα τις υποδομές που χρειάζονται για την ενσωμάτωση αυτών των ανθρώπων, και θα οδηγηθούμε σε γκετοποίηση.
Πιθανότατα, και δυστυχώς. Είχαμε όμως όλο τον καιρό και την όρεξη παλιότερα να τρέχουμε την Στέλλα Πρωτονοταρίου στα δικαστήρια αντί να ενισχύουμε και να ενθαρρύνουμε τέτοιες υποδομές. Ας μην υποτιμάμε το τι σημαίνει "πολιτική θέληση" και "απουσία πολιτικής θέλησης." Το μεταναστευτικό είναι ζήτημα πολιτικής θέλησης. Ο ελληνικός λαός έδωσε δείγμα της πολιτικής του θέλησης στις τελευταίες εκλογές, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εκλογική τιμωρία μιας ασύδοτης και πλιατσικολογικής δεξιάς. Αργά ή γρήγορα, θα πρέπει να αποφασίσει για το αν λαμβάνει σοβαρά τις δικές του ηθικές διακηρύξεις ή όχι. Αν δεν είναι ακόμη έτοιμος, θα όφειλε να δείξει ότι ετοιμάζεται. Και τέτοια ετοιμασία τη στιγμή που η Πρωτονοταρίου τρέχει ακόμα στα δικαστήρια και η εβραϊκή συναγωγή καίγεται δυο φορές σε ένα μήνα δεν πολυπείθει ότι την θεωρούν όλοι επιβεβλημένη πριν την απόφαση. Η πικρή αλήθεια είναι ότι όσοι δηλώνουν ανέτοιμοι τώρα θα δηλώνουν ανέτοιμοι πάντα.

γ) Θα αλλοιωθεί ο εθνικός χαρακτήρας με ξένα προς αυτόν στοιχεία. 
"Εθνικός χαρακτήρας" είναι πολλά πράγματα, και θα ήταν ευχής έργο κάποια από αυτά να αλλοιωθούν. Ας πούμε η ευκολία με την οποία πετάει κάποιος βιτριόλι στο πρόσωπο μιας γυναίκας επειδή είναι "ξένη" και "δημιουργεί προβλήματα". Για το αν θα αλλοιωθούν επιζήμια για το σύνολο στοιχεία, και για το αν θα ενισχυθούν ωφέλιμα, την ευθύνη φέρουν οι ίδιοι οι φορείς του εθνικού χαρακτήρα. Με τόσους εξ επαγγέλματος εθνοσωτήρες στη δημόσια σφαίρα πάντως, θα περίμενε κανείς κάτι άλλο από πανικό για την επικείμενη απώλεια "εθνικής ταυτότητας" (αλλά επ' αυτού, βλέπε αμέσως προηγούμενη ανάρτηση).

δ) Μα είμαστε ήδη παστωμένοι ο ένας πάνω στον άλλο στις πόλεις, τι θα γίνει;
Το μεταναστευτικό δεν θα βγει σε καλό αν δεν γίνουν πραγματικές προσπάθειες αποκέντρωσης. Για αυτό δεν φταίνε οι μετανάστες, αλλά η αστυφιλία και η συντεταγμένη εγκατάλειψη της επαρχίας, που παραμένει εν μέρει ζωντανή χάρη στους μετανάστες. Η γεω-οικονομική ανάπτυξη της μεταπολεμικής Ελλάδας είναι απόλυτα στρεβλή και οδήγησε ήδη σε οικολογικά, οικονομικά, περιβαλλοντικά και πολιτισμικά αδιέξοδα. Δεν έχει νόημα η αποδοχή και ενσωμάτωση των μεταναστών χωρίς γενναία πολιτική αποκέντρωσης και αναστροφής της ανεξέλεγκτης αστυφιλίας.

ε) Δεν μπορούμε να βοηθήσουμε τους δικούς μας άνεργους, τι θα κάνουμε με τους ξένους; 
Μπορούμε να αρχίσουμε βοηθώντας τους δικούς μας άνεργους, δεν έχω καμμία αντίρρηση. Αλλά η υψηλή ανεργία είναι μακροπρόθεσμο πρόβλημα στην Ελλάδα και δεν έχει γίνει τίποτα. Δεν ήταν "δικά μας" παιδιά οι άνεργοι πριν; Έγιναν τώρα;  Πότε είναι η τελευταία φορά που η παιδεία μας και η αγορά εργασίας μας ήταν ικανοποιητική για τους ολιγάριθμους "δικούς μας" νέους; Σε τι οφείλεται η περίφημη υπογεννητικότητα αν όχι στην ανικανότητα απορρόφησης έστω του 1.2 παιδιών της ελληνικής οικογένειας; Η παροχή ιθαγένειας στους μετανάστες δεν υπόσχεται να λύσει το πρόβλημα, αλλά μήπως το υπόσχεται κάποιος από τους αντιπάλους της; Η μοναδική λύση είναι η απελευθέρωση της παραγωγικής δυνατότητας για εργασία από την παρασιτική εκμετάλλευση τοπικών, "μεταμοντέρνων" προυχόντων και όχι η εκδικητική άρνηση ιθαγένειας σε ανθρώπους που ήδη ζουν και εργάζονται εδώ. Τέλος, ο αδήριτος νόμος της αγοράς όπως υφίσταται τώρα υπαγορεύει ότι οι περισσότεροι οι οποίοι δεν μπορούν να βρουν εργασία μεταναστεύουν εθελοντικά. Το έκαναν ακόμα και στα πρώτα χρόνια του 21ου αιώνα έλληνες πολίτες, θα το κάνουν και όσοι, ανεξαρτήτως καταγωγής, είναι αδύνατον να απασχοληθούν στην χώρα.

στ) Δεν ήταν το ίδιο οι δικοί μας, παλιότεροι μετανάστες με αυτούς. Οι δικοί μας δεν μπήκαν σε άλλες χώρες παράνομα.
Αυτό συνέβει γιατί είχαν κληθεί να μεταναστεύσουν, μέθοδος που αποτελεί πλέον μειονοτικό φαινόμενο παγκόσμια. Δεν είναι η Ελλάδα η μοναδική χώρα (ούτως αποκαλούμενης) "παράνομης" μετανάστευσης. Όσο για την "παρανομία" της μετανάστευσης αυτής, αποτελεί παγκόσμια διατύπωση μιας τάξης πραγμάτων που δεν βρήκε ούτε τον ιμπεριαλισμό, ούτε την στυγνή αφαίμαξη μεμακρυσμένων αποικιών, ούτε το στίβαγμα βιομηχανικών αποβλήτων στις φτωχότερες χώρες, ούτε την χωρίς κανένα έλεγχο ή σύνορο διακίνηση του επενδυτικού ή και μυθοπλαστικού κεφαλαίου "παράνομα". Διαλέγει κανείς όχι ανάμεσα στην νομιμότητα και την παρανομία, αλλά ανάμεσα στην παρανομία της ισχύος που επιβάλλει τους νόμους που την συμφέρουν και την παρανομία των ανίσχυρων που απλώς προσπαθούν να επιβιώσουν από τον πόλεμο που εκφράζει στην πραγματικότητα η "ειρήνη" των αρχόντων.

Ας μην δημιουργούμε, λαϊκίστικα, την εντύπωση ότι το μεταναστευτικό είναι ένα απλό και επιφανειακό πρόβλημα, που επιλύεται φτάνει να φύγουν από τη μέση οι "κακοί" εθνικιστές. Αλλά ας μην αφήνουμε, ταυτόχρονα, τον αντιμεταναστευτικό λόγο να οικειοποιείται τον χώρο της "κοινής λογικής" χωρίς να προβάλλουμε ορισμένες απαραίτητες έλλογες αντιστάσεις στις επιλεκτικές μνήμες του και στις εκ του πονηρού υπεραπλουστεύσεις του.

Εικόνα: images2.layoutsparks.com

Διαβάστε επίσης: Πώς η προστασία του πολίτη συνάντησε την εθνική ταυτότητα και την μετανάστευση.


32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντωνάκη μου καλησπέρα! Λίγοι έχουν τέτοιο γράψιμο. Αυθόρμητα βγαίνει από μέσα μου μόνο ένα
Wouaou!!!

Ή τα βλέπεις τα πράγματα ακόμη σα παιδάκι ή κάπου χάθηκες --πάλι σα παιδάκι χωρίς όρια σε καμία του ενέργεια--.

Μετά από όλα αυτά μπορείς να μου πεις πότε θα πεις STOP στον ερχομό ανθρώπων εξανατολών;!!
Πότε οι συνθήκες για σένα θα είναι τέτοιες ώστε να μπει φραγμός, ο οποίος δε μπαίνει τώρα άρα ούτε τότε, ούτε ποτέ;;!! (Μάλλον θα φαντάζει λίγο ρητορικό το ερώτημά μου στα μάτια σου!)

Όπως καταλαβαίνεις αν μου πεις πότε θα σταματήσεις την είσοδο λαθρομεταναστών στο μέλλον --και θα στέκει η πρότασή σου-- θα μου έχεις καταφέρει πλήγμα σοβαρό!

Αλλά δε πρόκειται να το κάνεις! Μάλλον κι εσύ δεν έχεις αίσθηση του χρόνου όπως τα παιδιά! Ποιο μέλλον;; Τώρα, τώρα!!

Και φυσικά αν δε μπορέσεις να μου πεις πότε θα σταματήσει αυτή η μετακίνηση ανθρώπων θα σημαίνει οτι θα συνεχιστεί αενάως να τροφοδοτείται η ελλάδα-ευρώπη από αναρίθμητα πλήθη ανατολιτών από τα τόσα δις που είναι έτοιμα σε τόσες χώρες στην Ανατολή και το συμπέρασμα τότε θα είναι ότι μάλλον
χρειάζεσαι...'ανασυγκρότηση'.

Νικάκης

Αντωνης είπε...

Μισό λεπτό να κοιτάξω στην κρυστάλλινή μου σφαίρα για το μέλλον του μεταναστατευτικού και του πληθυσμιακού παγκοσμίως και θα σου απαντήσω.

Επειδή είμαι κάπως άτρωτος στην ειρωνεία (όπως όλοι οι βλάκες, άλλωστε), εκλαμβάνω, με διαστροφική ευκολία μάλιστα, τα υποκοριστικά και τις αναφορές σε μένα ως "παιδάκι" ως κομπλιμέντα και σε ευχαριστώ από ψυχής. Άντε, γιατί πλησιάζουν γενέθλια και είχα μελαγχολήσει.

Ανώνυμος είπε...

Xaxa...
Αντώνη, έχεις και σκούπα δίπλα σου;;;

Χαχα
Σου το είπα οτι ρητορική θα σου φανεί η ερώτηση!

Τα υποκοριστικά είναι έτσι για να σπάσει ο πάγος! Καμία σχέση με ειρωνεία!

Άντε μετά τα γενέθλια έχεις ..ανασυγκρότηση!!!

Νικάκης

Αντωνης είπε...

Λοιπόν, κοίταξε τώρα τι απορίες έχω:
1. Αφού προφανώς διαφωνείς κάθετα και συνολικά με ό,τι εκφράζει αυτό το blog, γιατί άραγε το διαβάζεις (νοουμένου κιόλας ότι δεν είσαι ο τύπος που έρχεται για να βρίσει, αλλά αναγνωρίζεις, έστω, κάτι για μένα αδιάφορο, δηλαδή ότι κάπως τα καταφέρνω στο γράψιμο);
2. Γιατί έχεις τέτοια εμμονή να με ανασυγκροτήσεις, να ωριμάσω, να μεγαλώσω, κλπ; Μήπως είμαστε συγγενείς και δεν το γνωρίζω; Δεν έχει ένα σωρό αρκετά ώριμους ο χώρος σου και ασχολείσαι με ανώριμους; Πιστεύεις σοβαρά ότι θα με "ανασυγκροτήσεις" να γίνω ένας σοβαρός άνθρωπος σ' αυτή την κοινωνία; Εντύπωση μου κάνει. Είναι σχεδόν συγκινητικό.

Τώρα για πάγους κλπ, δεν ξέρω, δεν έχουμε ψυχρό πόλεμο και δεν στέλνουμε πλέον τους διαφωνούντες στα Γκούλαγκ για να τους "ανασυγκροτήσουμε".

Θα με ενδιέφεραν οι απαντήσεις σου στα δύο ερωτήματα που θέτω, αλλά όπως αγαπάς.

Ανώνυμος είπε...

Εμ, δεν απαντάς στην ερώτησή μου εμ, θέλεις να απαντήσω εγώ σε δύο δικές σου!
Λοιπόν
1) Δεδομένου ότι τα τεστ αντοχής υλικών γίνονται συνήθως σε ακραίες συνθήκες λογικό είναι να σκεφτώ το εξής:
Αν δε τεστάρεις αυτά που έχεις στο νου κόντρα σε κάποιον που βλέπεις ότι έχει μια κάποια πιθανότητα να σε ‘συντρίψει’, με σωστά ‘χτυπήματα’, με ποιον θα τολμήσεις ένα τέτοιο τεστ; Με την κυρα Κατίνα στη γειτονιά;; Με εννοείς;;
Δε είναι το βασικό αν συμφωνώ ή όχι με όλα αυτά που γράφεις. Δε βλέπω εσένα ή τον όποιον άλλο. Βλέπω τον τρόπο σκέψης ενός μεγάλου συνόλου ανθρώπων οι οποίοι, όπως νομίζω, άρχισαν να κυριαρχούν στα τεκταινόμενα. Κι αν όλο αυτό το κύμα εκτός από την ορμητικότητά του είναι και αρραγές και σωστά δομημένο θα με βάλει σε σκέψεις. Αν όμως ‘σπάει’ με μιας και σκορπάει ε, …προσπαθώ ξανά. Έως ότου έρθει η στιγμή να ασχοληθώ με κάτι άλλο..

2) Με μία αναφορά μου σε ανασυγκρότησή σου και μου φορτώνεις εμμονές;; Εκτός κι αν ….

Λοιπόν, τώρα, αν αγαπάς, δώσε μια απάντηση στη δική μου ερώτηση! Είναι τόσο απλή! Δεν πιστεύω να δυσκολευτείς αλλά άσε στην άκρη τις κρυστάλλινες σφαίρες κι άλλα προφητικά!
Πες μου αν υπάρχει περίπτωση, υπό κάποιες συνθήκες που θα μου τις πεις να αποφασίσεις και να μας πεις ότι πρέπει κάποτε να σταματήσει η μετακίνηση πληθυσμών εξ ανατολών! Ή μιας και δεν υπάρχει κώλυμα στην έλευση μεταναστών να συνεχίσουν να έρχονται ανεξέλεγκτα, κι είναι και πολλοί!!..

Τα περί παιδιού και το υποκοριστικό, επαναλαμβάνω πως δεν ήταν ειρωνεία. Τέτοια αίσθηση είχα όταν διάβασα το άρθρο σου –-χωρίς να βάζεις όπως είπα κάποια όρια στη σκέψη σου--. Γιατί ενοχλήθηκες τόσο;


Nikos

Αντωνης είπε...

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Η ερώτησή σου δεν επιδέχεται απάντησης από τη σκοπιά μου γιατί είναι ήδη φορτωμένη με ένα πολύ συγκεκριμένο τρόπο που προοικονομεί απαντήσεις. Τουτέστιν, α) απομονώνει το ζήτημα "πληθυσμός" από οποιαδήποτε πολιτική διάσταση--με άλλα λόγια, εφευρίσκει την πληθυσμιακή μάζα ως νεκροθάφτη της δυνατότητας για πολιτικές αποφάσεις β) χτίζει πάνω σε αρκετά παλιές, τουλάχιστον από τον 19ο αιώνα φοβίες σχετικά με την ατελειώτη γεννητική ισχύ της "ανατολής" (βλ., για διασκέδαση, το αφηγηματάκι "The Unparalleled Invasion" του Jack London). Τέτοιου είδους "αθώα υποθετικά" επιχειρήματα-ερωτήματα είναι τα ακριβή αντίστοιχα με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στις Η.Π.Α για να νομιμοποιηθεί η χρήση βασανιστηρίων στην συνείδηση του κόσμου (το περίφημο "ticking bomb" επιχείρημα που έκανε διάσημο και η σειρά "24").

Θα σε προσκαλούσα λοιπόν να αναρωτηθείς γιατί νιώθεις την ανάγκη να επικαλεστείς ένα τέτοιου είδους υποθετικό φόβο για να εδραιώσεις τη θέση σου.

Για τα περί παιδικότητας, κλπ. στο είπα: Μου κάνει εντύπωση η σχεδόν στοργική στάση. Αν με θύμωνε δεν θα κουβεντιάζαμε όμορφα και καλά. Με ιντριγκάρει.

Ανώνυμος είπε...

Όλες οι ερωτήσεις έχουν απαντήσεις!! Μόνο που μερικές απαντήσεις πονάνε και είναι αιτία κατάρρευσης οικοδομημάτων!! Γι’αυτό και αποφεύγονται επιμελώς!

Λοιπόν, ακόμη μια φορά, πρόσεξε!
Δε ζητώ να μου δώσεις απάντηση για το αν η γεννητική ισχύς της ανατολής είναι ατελείωτη -- αυτά είναι γνωστά-- ή ό,τι άλλο,
Αλλά:
αν και υπό ποιες συνθήκες θα έβαζες ΣΤΟΠ στην μετακίνηση πληθυσμών η οποία αν δε περιοριστεί εσκεμμένα δε σταματά! Έτσι λέει η ιστορία του γένους των ανθρώπων! Και ειδικά από τότε που έγιναν πολλοί οι φτωχοί εκεί στην ανατολή-- εδώ και πολλούς αιώνες-- έχουμε συνεχή μετακίνηση ανθρώπων.

Κι ούτε υποθετική ερώτηση σου έκανα ούτε πλαστή για να επικαλεστείς το περίφημο αλλά και εντελώς άστοχο εκ μέρους σου, "ticking bomb" !
Κι αν το ‘ζήτημα’ πληθυσμός δε έχει μέσα του πολιτικές και κοινωνικές διαστάσεις τότε τι μιλάμε;;!!
Τελικά η πολιτική απόφαση που θα πάρουν οι αρμόδιοι θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα σοβαρής σκέψης και σχεδιασμού ή απλώς αποτέλεσμα συνθημάτων ‘όλοι οι καλοί χωράμε’, ‘όλοι είναι άνθρωποι’, ‘ο ξένιος Δίας τι θα πει;’;

Όπως καταλαβαίνεις δεν επικαλούμαι κάποιον υποθετικό φόβο για να εδραιώσω τη θέση μου! Επικαλούμαι την προχειρότητα μετά αφελείας της σκέψης σου που δε βάζει όρια σε κάτι το οποίο αν δεν οριοθετηθεί έχει χαοτική συμπεριφορά! Αν όμως βάλεις όρια σ’αυτό θα πρέπει να πάρεις πολιτικές αποφάσεις που δε θέλεις! Κι έτσι μένεις με πείσμα στη θέση σου.
N.

Αντωνης είπε...

Υπό καμμία συνθήκη δεν θα έβαζα περιορισμό στην μετακίνηση πληθυσμών, φίλτατε. Αυτό που θα έκανα θα ήταν να εργαστώ στην κατεύθυνση του να ΜΗΝ έχουν πληθυσμοί λόγους να αναγκαστούν στην μετακίνηση. Να μπορούν να ζήσουν εκεί που βρίσκονται. Για αυτό και είμαι κομμουνιστής. Σου αρέσει δεν σου αρέσει.

Έπαψες ξάφνου να είσαι στοργικός και έγινες αγενής, πάντως. Ενδιαφέρον.

Αντωνης είπε...

Και για να έχουμε καλό ρώτημα: Εσύ υπό ποιες προϋποθέσεις θα έλεγες ΣΤΟΠ στην παιδική εργασία που χρειάζεται για να αγοράζεις εσύ τα μπλουζάκια σου 10 ευρώ φτηνότερα;

Ανώνυμος είπε...

Τι έγινε, βρήκες κιόλας απάντηση;
Λοιπόν για να τελειώσουμε, έχω τα εξής λίγα!

Αν η πρότασή σου για το μεταναστευτικό προϋποθέτει, μετά μανίας,
επίλυση του επισιτιστικού προβλήματος και τέλος των εμφυλίων και των πολέμων στην Αφρική-Ασία κ.α. τότε επιβεβαιώνεται η άποψή μου ότι το ‘κύμα’ της ‘προοδευτικής’ σκέψης που είπα πιο πάνω ούτε αρραγές είναι ούτε καλά δομημένο όσο κι αν φαντάζει εκλεπτυσμένο, πολυμαθέστατο και σπιρτόζικο! Σπάει και γίνεται κομμάτια σε τόσο απλές ερωτήσεις.

Και αν ενοχλείσαι όταν σου λέω ότι οι προτάσεις σου είναι πρόχειρες και κατά κάποιο τρόπο αφελείς (όχι με την έννοια του χαζού αλλά αυτή του ..παιδικού) τότε να με συγχωρείς.

Μπορώ να πω πάντως πως με στεναχώρησες για ένα λόγο!
Πόσο γρήγορα παραδόθηκες και μου έδωσες απάντηση! Δεν έπρεπε να το κάνεις… έτσι για να έχει ενδιαφέρον;)
Τώρα τι να λέμε ;;; Για τα μπλουζάκια των 10 γιούρο; Άσε!

Έχεις ομολογουμένως το κάτι, που δε το βρίσκεις εύκολα και βολοδέρνεις σε τόσο ‘ρηχά νερά’??!!. Πρέπει να ξεπεράσεις τον εαυτό σου.. Κάνε κάτι.
Έτσι για να κλείσω με στοργή και προδέρμ! ;)

Ευχαριστώ για την κουβέντα!
--ε, σε κάθε κουβέντα μπορεί να υπάρχει και καμιά παρεξήγηση, ας την προσπεράσουμε!
Χαίρε!

Αντωνης είπε...

Στο καλό και να μας γράφεις! :-)

Ανώνυμος είπε...

Μη τα λες έτσι γιατί θα τα πάρω στα σοβαρά και θα συνεχίσω να γράφω ;)

Καληνύχτα.

.
.
.
.
.
.
.
.
υγ.
Δε ξαναγράφω, μείνε ήσυχος.

Αντωνης είπε...

Ήσυχος είμαι, καλέ μου. Μη φοβού.

Νοσφεράτος είπε...

αντωνη τωρα θα μου επιτρεψεις να κανω και αναδημοσιευση ετσι;οχι μόνο συνδεσμο

Αντωνης είπε...

Ναι βέβαια φίλε μου Νοσφεράτε. Μόνο εκεί που γράφω ότι παρακαλώ να μην ανδημοσιευτεί υπάρχει πρόβλημα.

Δημήτρης είπε...

Καλημέρα Αντώνη.

Πρόσφατα μου έκαναν δώρο ένα βιβλίο για τη συντηρητική σκέψη στην Ευρώπη από το 1770 έως το 1945. Είναι εντυπωσιακό το πώς από τότε έως (όχι το 1945, αλλά )σήμερα, ο συντηρητικός-αντιδραστικός λόγος συγκροτείται από όμοιες (όχι ανάλογες, ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ) αποφάνσεις, σχεδόν ασχέτως των ιδεολογικών αντιπάλων και της συγκυρίας. Αν δεν ήταν επικίνδυνο, θα ήταν αστείο.

Αντωνης είπε...

Καλημέρα Δημήτρη. Ναι, το ξέρω. Για μένα, όλα ξεκινάνε με τον Burke και τον αντι-Ιακωβινισμό. Κάποια στιγμή θα δημοσιεύσω μια βιβλιοκριτική που έγραψα σε ένα σύγχρονο βιβλίο (στα αγλλικά), για να δεις του λόγου το αληθές (πώς δηλαδή ένα βιβλίο για τη λογοτεχνία που βγήκε το 2009 αναπαράγει ακριβώς τα επιχειρήματα του 1794).

Δημήτρης είπε...

Η καινοτομία -είναι γνωστό- που έχει εισαχθεί τα τελευταία χρόνια (και φαίνεται και στα σημερινά "αντιμεταναστευτικά" επιχειρήματα που παραθέτεις) είναι ένας δημαγωγικός ψευδοανθρωπισμός που χρησιμεύει βέβαια στο να ξεπλένει τις συνειδήσεις των νοικοκυραίων και στο να "γράφει" καλύτερα στην τηλεόραση, ΑΛΛΑ και στο να στριμώχνει την αριστερά, ακριβώς γιατί και αυτή επιμένει σε έναν αφελή ανθρωπισμό που εύκολα υπονομεύεται (και το δικό σου σημείο 1 μπορεί να διαβαστεί ως κριτική σε μια διάστασή του).

Δημήτρης είπε...

Ωχ, συγγνώμη, δεν είχα δει την απάντησή σου και μοιάζω με κουφό! :-)

Αντωνης είπε...

Ως συνήθως, well put Δημήτρη. Μπαίνω στον πειρασμό να σου ζητήσω να γράφεις εσύ για μένα τον προσεχή καιρό, γιατί πρέπει να στρωθώ και να μην μπλογκάρω. :-)

Δημήτρης είπε...

Σε ευχαριστώ ειλικρινά για την τιμητική πρόταση (έστω κι αν έγινε για πλάκα!), αλλά νομίζω ότι τα δικά σου παπούτσια δεν γεμίζουν εύκολα!

...Άσε που πρέπει κι εγώ να στρωθώ στο διδακτορικό μου που έχει γίνει το γεφύρι της Άρτας.

Αντωνης είπε...

Εχμ, όχι, δεν έγινε ακριβώς για πλάκα, αλλά το διδακτορικό είναι διδακτορικό. Θα με ενδιέφερε πάντως να φιλοξενήσω κάτι δικό σου στο μέλλον. ;-)

Αντωνης είπε...

Και κάτι ακόμα: Το RD δεν είναι στα αλήθεια δικό μου μπλογκ. Είναι το μπλογκ μιας κάποιας σκέψης, που ελπίζω και θέλω να πιστεύω δεν ανήκει σε μένα αποκλειστικά. Θα μου άρεσε να το μοιραστώ συγγραφικά εφόσον πιστεύω ότι μπορεί κάποιος/κάποια να κρατήσει την γενικότερη φιλοσοφία.

Δημήτρης είπε...

OK! Aνακαλώ λοιπόν το σχόλιο περί πλάκας και κρατώ τα υπόλοιπα. Αλήθεια με τιμά η πρότασή σου και επιφυλλάσσομαι.

Αντωνης είπε...

ΟΚ, Δημήτρη. Επικοινωνούμε όταν θέλεις.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Με τα 1-5 συμφωνώ. Με το 6 δυσκολεύομαι, το σκεπτικό του δε με βρίσκει σύμφωνο. Ειδικότερα, το έχω γράψει κι αλλου, η ανάρτηση φαίνεται να μπερδεύει το θέμα "μετανάστες ήδη εδώ" με το θέμα "μεταναστευτική πολιτική". Και φαίνεται να απαντά γενικά στο ερώτημα τι κάνουμε με τους ως τώρα μετανάστες, με τρόπο λογικό, συγκροτημένο και εν πάσει περιπτωσει με τρόπο με τον οποίο χοντρικώς συμφωνώ. Το 6 όμως φαίνεται να προσπαθεί να απαντήσει και εμμέσως και στο ερώτημα "ποιά μεταναστευτική πολιτική" και εμμέσως απαντά "όλοι καλοδεχούμενοι διότι ο καπιταλισμός είναι κακός" κι εκεί βέβαια χωρίζουν οι δρόμοι μας και στην πρόταση και στην επεξήγησή της. Σε ότι αφορά την πρόταση δε, μάλλον χωρίζει ο δρόμος και της λογικής και του ρεαλισμού.

vasvas

Αντωνης είπε...

@vasvas: Ευχαριστώ για το σχόλιο. Νομίζω ότι σωστά παρατηρείς ότι οι δρόμοι μας χωρίζουν στο σημείο 6. Δεν γίνεται αλλιώς όμως, εφόσον εγώ θεωρώ ότι η ίδια η έννοια της λαθρομετανάστευσης εκφράζει τον ιδεολογικό ρόλο του νόμου. Δεν καινοτομώ φυσικά. Το ότι η δικονομική ιδεολογία περί δικαίου, η ιδέα δηλαδή του νόμου ως "ουδέτερου" αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά της αστικής ιδεολογίας αποτελεί βασική ανακάλυψη του Μαρξ.

Πρακτικά τι σημαίνει αυτό: φυσικά και υποστηρίζουμε το κράτος δικαίου ως κατάκτηση προοδευτική της αστικής τάξης (όταν βέβαια λειτουργεί στοιχειωδώς ως κράτος δικαίου), δεν ξεχνούμε όμως ότι και η πιο φιλελεύθερη νομοθεσία δεν παύει, σε τελική ανάλυση, να εξυπηρετεί τα κυρίαρχα συμφέροντα της αστικής τάξης. Όσο για την απώλεια "ρεαλισμού", ε, αυτός είναι ένας τρόπος του να δεις τη διαφορά μεταξύ και του πιο πεφωτισμένου φιλελεύθερου από την μία και του μαρξιστή από την άλλη. Εγώ τη διαφορά τη βλέπω με άλλους όρους, αλλά ΟΚ.

Όπως και να χει, χαίρομαι που είδες με θετικό μάτι την προσπάθεια να μιλήσω απλά και ευθέως για το πώς αντιλαμβάνομαι τόσο το στενότερο θέμα της χορήγησης ιθαγένειας όσο και το ευρύτερο της μετανάστευσης.

Ανώνυμος είπε...

Αν απλά τονίζεις τον υποτιθέμενο ταξικό χαρακτήρα των νόμων, δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει αυτό για τη μεταναστευτική πολιτική. Θεωρείς ότι, επειδή οι νόμοι είναι ταξικοί, η "σωστή λύση" ειναι να μην υπάρχει πολιτική για τη μετανάστευση;

Η' επαναλαμβάνεις τη θέση ότι αν δεν γίνει ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας, κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί σωστά γιατί το πλαίσιο είναι λάθος;

Στο θέμα μεταναστευτική πολιτική δηλαδή λες "μεχρι να γίνει η επανάσταση δεν ασχολούμαι/δεν αναγνωρίζω καν την ύπαρξη θέματος;"


vasvas

Αντωνης είπε...

"Η' επαναλαμβάνεις τη θέση ότι αν δεν γίνει ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας, κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί σωστά γιατί το πλαίσιο είναι λάθος;"

Bingo, και για πολύ απλούς λόγους. Η προοδευτικότερη φιλελεύθερη στάση δεν είναι ικανή να υπερβεί το συνολικό νομικό πλαίσιο που καθιστά την μισθωτή εργασία αντικείμενο εκμετάλλευσης, είτε την κάνουν άνθρωποι με ιθαγένεια είτε όχι. Είναι μια βασική και θεμελιώδης παραδοχή εφόσον υιοθετεί κανείς την μαρξική αντίληψη περί ταξικής δικαιοσύνης (σε αντίστιξη με ττο δίκαιο του αστικού νόμου).

Είπα όμως νομίζω ξεκάθαρα (και επ' αυτού νομίζω συμφωνήσαμε) ότι μέχρι ένα σημείο η αστική πρόοδος του κράτους δικαίου αποτελεί κατάκτηση. Δεν επιθυμώ να δυναμιτίσω το ένα βήμα μπροστά που θα έφερνε μια ανθρωπινότερη πολιτική για τους μετανάστες ζητώντας "όλα ή τίποτα εδώ και τώρα" στην Ελλάδα, τη στιγμή που δεν ισχύουν πουθενά στον κόσμο. Άλλο το καθήκον στην υπενθύμιση του ριζοσπαστικού πολιτικού αιτήματος, άλλο η πολιτική αυτοκτονία και το αυτοσαμποτάζ.

Κώστας Α. είπε...

Μου άρεσε το παρακάτω κομμάτι σου:

"Με λίγα λόγια, οφείλουμε ευθαρσώς και χωρίς υπεκφυγές να πούμε: οι μετανάστες δεν είναι φύσει ή εμμενώς "προοδευτικά πολιτικά υποκείμενα." Δεν είναι οι πολύχρωμοι σωτήρες της Ελλάδας από τα νύχια του συντηρητισμού και της δεξιάς. Δεν είναι υποκατάστατα για αριστερούς που συνεχίζουν απτόητοι να διεξάγουν ιδεολογικές μάχες δια αντιπροσώπων. Είναι απλώς μετανάστες, δηλαδή άνθρωποι, χωρίς κανενός είδους προκαθορισμένη πολιτική ταυτότητα ή ρόλο. Πάσα οπορτουνιστική προσπάθεια να καταστούν αντικείμενα ιδεολογικής εκμετάλλευσης ως υποκατάστατα πολιτικού οράματος και μέσα συσσώρευσης ηθικιστικής υπεραξίας θα γυρίσει μπούμερανγκ, και θα τιμωρήσει δικαίως τους εμπνευστές της και αδίκως τους ίδιους τους μετανάστες. Οι μετανάστες δεν πρέπει να ενδιαφέρουν την αριστερά ως μεταφυσικές ενσαρκώσεις του Άλλου αλλά ως πολιτικά υποκείμενα, σαν όλους τους άλλους."

Θα έλεγα ότι μαζί με την λέξη πατριδοκαπηλία θα έπρεπε να εφεύρουμε και την λέξη "μεταναστοκαπηλία" η κάτι ανάλογο.

Το πρώτο μέλημα της "Αριστεράς" για τους μετανάστες πρέπει να είναι η βοήθεια για την απεξάρτηση τους από πάσα μορφή θεοκρατίας και όχι οι απανταχού "φιλανθρωπίες" με τα ανάλογα ιδεολογικά ανταλλάγματα.

Κάποιος έλληνας που μετανάστευσε στις αρχές του 21ου αιώνα (για λόγους οικονομικούς αντίστοιχους με τους μετανάστες της γερμανίας του 60 - το όνειρο της "καλύτερης ζωής" μετά τον επαναπατρισμό) σε μια χώρα που η κοσμική δικτακτορία της φαίνεται (επιφανειακά και λαθεμένα) το μόνο αντίβαρο στην θεοκρατία και στην επιστροφή στα χρόνια του "προφήτη" (7ος αιώνας μ.χ.).

Αντωνης είπε...

Γεια σου Κώστα α και ευχαριστώ για το σχόλιο. Ωραία η τελική σου παρατήρηση. Όσο για τα πιο πάνω, είμαι κάθετα ενάντιος στον αριστερό οπορτουνισμό ανεξαρτήτως απόχρωσης (κάθε του απόχρωση είναι στην ουσία ψευδοθεολογική) και θεωρώ ότι η ανάδειξη και αλύπητη κριτική του είναι ουσιώδες καθήκον μας αυτή τη στιγμή.

Κώστας Α. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.